rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Halverwege kun je bij het Boomkroonpad en de naast gelegen horecagelegenheid pauzeren. Verder weet ik bij Eexterhalte ook een plek waar je koffie kunt drinken. Maar die is bijna op het eind.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Morgen richt8ng Eext voor een paar weken op de camping ,hoop m te kunnen rijden
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Weet iemand of Gieten (en Exloo) goed te doen zijn op de CX? Oftewel zitten er erg veel boomwortels in? Van de beelden en foto's die ik gezien heb is de ondergrond veel zand.

ter vergelijk, de route bij appelscha is prima te doen op de CX
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

In Exloo zit een stuk met heel veel boomwortels. Hoewel ik geen ervaring heb met een CX, lijkt me dat geen fijn stuk met een CX.... Op dat stuk denk ik altijd dat het toch fijn is dat ik een fully heb......

Combinatie Gieten en Exloo is trouwens wel een mooie rit. Dit jaar al een paar keer gedaan.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Gieten en Exloo lijken mij beide prima te doen op een CX. Ik rijd ze op een starre hardtail en dat gaat prima.
Zoals Air zegt heeft Exloo een stuiterstuk met boomwortels, dat is niet heel lang, dat is wat meer werken.
De routes begonnen afgelopen zondag hier en daar wel wat muller te worden maar waren nog goed te rijden (iets meer opletten in de bochten).
Beide routes zijn goed gepijld, de verbindingsroute ook.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

top! Mul is geen probleem. Goede oefening voor de zandparcoursen juist :wink:
Beetje meer werken is het sowieso altijd wel. Des te minder vering en des te smallere bandjes, des te minder vergevingsgezind de fiets meestal is. :-D
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Door de regen van afgelopen dagen is het mulle zand vrijwel weg en ligt de route er top bij!. Wel veel bladeren ineens... Lijkt wel herfst.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Daantje050 schreef: zo 16 augustus 2020, 10:32 Door de regen van afgelopen dagen is het mulle zand vrijwel weg en ligt de route er top bij!. Wel veel bladeren ineens... Lijkt wel herfst.
Ja de bladeren viel me ook op inderdaad leuke route om te rijden maar ook stukken waar je zowat door elkaar word geschud
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

modderfietser schreef: vr 14 augustus 2020, 11:28 Gieten en Exloo lijken mij beide prima te doen op een CX. Ik rijd ze op een starre hardtail en dat gaat prima.
Zoals Air zegt heeft Exloo een stuiterstuk met boomwortels, dat is niet heel lang, dat is wat meer werken.
De routes begonnen afgelopen zondag hier en daar wel wat muller te worden maar waren nog goed te rijden (iets meer opletten in de bochten).
Beide routes zijn goed gepijld, de verbindingsroute ook.
afgelopen week beide routes op de CX gedaan. Was prima te doen. Heb alleen het stuk Hunzebos niet gedaan, want daar had ik geen tijd voor.
Vond Exloo voor een route door het bos prima. Niet echt een stuk met heel veel wortels. Wat het nog het lastigste maakte was de zon. Daardoor was er veel zon&schaduw en zie je bij een beetje snelheid niet alle wortels. En hier een daar leek het idd al wel herfst.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Afhankelijk van hoe je het stuk van het Hunzebos niet hebt gereden, kan het zijn dat je daardoor het stuk met de meeste boomwortels hebt gemist. In de route ligt dit tussen het Hunzebos en de weg tussen Exloo en de N34.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

modderfietser schreef: di 8 september 2020, 16:14 Afhankelijk van hoe je het stuk van het Hunzebos niet hebt gereden, kan het zijn dat je daardoor het stuk met de meeste boomwortels hebt gemist. In de route ligt dit tussen het Hunzebos en de weg tussen Exloo en de N34.
Ben tot Zuideinde gereden, dus dat stuk heb ik dan waarschijnlijk wel meegepakt. Volgens mij was dat het stuk met de meeste wortsels idd, maar nog steeds goed te doen. Wel wat meer concentreren en werken. Maar dat is het op de CX sowieso.

De "motorcrossbaan" was het leukste stuk.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Jawie schreef: wo 9 september 2020, 11:07
modderfietser schreef: di 8 september 2020, 16:14 Afhankelijk van hoe je het stuk van het Hunzebos niet hebt gereden, kan het zijn dat je daardoor het stuk met de meeste boomwortels hebt gemist. In de route ligt dit tussen het Hunzebos en de weg tussen Exloo en de N34.
Ben tot Zuideinde gereden, dus dat stuk heb ik dan waarschijnlijk wel meegepakt. Volgens mij was dat het stuk met de meeste wortsels idd, maar nog steeds goed te doen. Wel wat meer concentreren en werken. Maar dat is het op de CX sowieso.

De "motorcrossbaan" was het leukste stuk.
motorcrossbaan ????
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

zo heet een segment op Strava. Die slingers vlakbij camping de Zeven heuveltjes.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Dat was vroeger een motorcrossbaan, vandaar die naam. Dat zijn de zeven heuveltjes.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Gieten is samen met Exloo eigenlijk mijn vaste rondje. Gieten is natuurlijk nul technisch en is vooral leuk om een beetje snelheid te maken, maar ze hebben nu een nieuw stukje aangelegd waar ik nu standaard omheen fiets, dat is vlakbij de natuurcamping waar de route zich splitst richting Grolloo, dat stuk voor de splitsing loopt lekker mooie snelle bochten. Als je dan "oversteekt" is het meteen drama, bochten die niet lopen (vierkant), 'kombochten' die er eigenlijk niet zijn ( hoopje zand) en ze beginnen te laat en eindigen te vroeg. Ik pak hem gewoon weer op de oude manier, rechts het brede pad op.

Daarnaast is het 'bultenpad' ook een misser. Wederom slechte kombochten, nutteloze pump bultjes en de gang wordt er compleet uit gehaald. Deze pak ik dus eigenlijk ook niet meer mee. Zonde eigenlijk.
⛧⛧⛧
Plaats reactie