rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Afgelopen zaterdag een rondje Gieten-Gasselte gedaan aangezien ik daar in de buurt op een vakantiepark was.
Top route, goed onderhouden en je waant je steeds ergens anders. Varieerend parcours, varieerende omgeving, er zit werkelijk van alles in de track.
Enige dat ik mistte was me eigen fiets, reed nu op een krakende en piepende en niet meer verende huurfiets, plezier was er niet minder om :D
Oja en een lange broek, had me korte broek ingepakt, dat was wat fris met 4,5 graden :winkie:
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Vandaag weer een rondje kunnen rijden na al het natte weer.. route lag er weer aardig goed bij.. helaas was wel erg duidelijk dat te veel mensen ook bij kletsnatte omstandigheden de track opgaan.. wordt onnodig veel kapot gereden zo .. :(
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Dus je mag alleen fietsen als het droog is?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Tjoentje schreef: do 6 februari 2020, 17:52 Dus je mag alleen fietsen als het droog is?
Ja en als je zonodig door de modder en regen wil trappen, zijn er genoeg andere bospaden die niet door vele vrijwilligers worden onderhouden en waarmee je geen onnodig werk creert voor deze zelfde vrijwilligers :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Boswielrenvarkens...
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Tjoentje schreef: do 6 februari 2020, 17:52 Dus je mag alleen fietsen als het de route droog is?
Zo klopt'ie. :wink:
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Bonanza schreef: do 6 februari 2020, 22:26
Tjoentje schreef: do 6 februari 2020, 17:52 Dus je mag alleen fietsen als het droog is?
Ja en als je zonodig door de modder en regen wil trappen, zijn er genoeg andere bospaden die niet door vele vrijwilligers worden onderhouden en waarmee je geen onnodig werk creert voor deze zelfde vrijwilligers :-q
Dan word er niet veel gefietst op de routes in Nederland.

Zonder gekheid, je hoeft de boel niet stuk te fietsen, maar een mtb-route is toch wel een beetje gebaseerd op “schade” door nattigheid en drek.

Maar nu weet ik in ieder geval dat ik niet mag mountainbiken als het regent. Hoef ik daarvoor ook geen smoesjes meer bedenken. :wink:
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Tjoentje schreef: zo 9 februari 2020, 13:02
Bonanza schreef: do 6 februari 2020, 22:26

Ja en als je zonodig door de modder en regen wil trappen, zijn er genoeg andere bospaden die niet door vele vrijwilligers worden onderhouden en waarmee je geen onnodig werk creert voor deze zelfde vrijwilligers :-q
Dan word er niet veel gefietst op de routes in Nederland.

Zonder gekheid, je hoeft de boel niet stuk te fietsen, maar een mtb-route is toch wel een beetje gebaseerd op “schade” door nattigheid en drek.

Maar nu weet ik in ieder geval dat ik niet mag mountainbiken als het regent. Hoef ik daarvoor ook geen smoesjes meer bedenken. :wink:
Gieten kan vrij veel hebben, dus vaak kun je er na een dag al weer over als het een tijd geregend heeft, maar net name rond de Nijslootsweg is de boel vrij snel aan gort de laatste tijd. En niemand houd je tegen als je erop wil, maar ik kom de onderhoudsploeg vaak tegen en die leggen liever nieuwe segmenten aan dan steeds de schade te moeten herstellen.. overigens hebben ze een facebook pagina en roepen ze nu ook daadwerkelijk op om thuis te blijven de komende dagen.. meestal laten ze het aan ieders eigen inzicht over.. maar dat werkt niet altijd even goed..
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Mach0 schreef: zo 9 februari 2020, 13:17
Tjoentje schreef: zo 9 februari 2020, 13:02

Dan word er niet veel gefietst op de routes in Nederland.

Zonder gekheid, je hoeft de boel niet stuk te fietsen, maar een mtb-route is toch wel een beetje gebaseerd op “schade” door nattigheid en drek.

Maar nu weet ik in ieder geval dat ik niet mag mountainbiken als het regent. Hoef ik daarvoor ook geen smoesjes meer bedenken. :wink:
Gieten kan vrij veel hebben, dus vaak kun je er na een dag al weer over als het een tijd geregend heeft, maar net name rond de Nijslootsweg is de boel vrij snel aan gort de laatste tijd. En niemand houd je tegen als je erop wil, maar ik kom de onderhoudsploeg vaak tegen en die leggen liever nieuwe segmenten aan dan steeds de schade te moeten herstellen.. overigens hebben ze een facebook pagina en roepen ze nu ook daadwerkelijk op om thuis te blijven de komende dagen.. meestal laten ze het aan ieders eigen inzicht over.. maar dat werkt niet altijd even goed..
https://www.facebook.com/Mtbdehondsrug/ ... =3&theater

https://www.facebook.com/mtbroutegieten/?epa=SEARCH_BOX

Zwemmen kan wel... :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Een rondje in de stromende regen rijden, dát is pas een rondje gieten...want ik heb altijd al de associatie met regen gehad als ik de naam van deze route zie of hoor. :winkie:

Maar ja, rijden met regen trekt toch wel een wissel op de trail, dat is moeilijk te ontkennen. Zelf ben ik er eerlijk gezegd ook niet zo van, tijdens regen op de fiets stappen. Dus ik neem in dergelijk situaties de adviezen van trail crews dan ook graag ter harte. 8)
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Vanmorgen een rondje gefietst over de route. Prima te rijden, ondanks een paar diepe plassen op verschillende plekken. En wat mooi dat er al weer nieuwe stukken singeltracks zijn aangelegd, top!
Bij Jonkers gat waren 2 jonge motorcrossers met vaders bezig. Is dit toegestaan? Zie foto's.Afbeelding
Afbeelding
[img][https://www.pinkbike.com/photo/18396484//img]
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

grunnfred schreef: zo 15 maart 2020, 15:50 Vanmorgen een rondje gefietst over de route. Prima te rijden, ondanks een paar diepe plassen op verschillende plekken. En wat mooi dat er al weer nieuwe stukken singeltracks zijn aangelegd, top!
Bij Jonkers gat waren 2 jonge motorcrossers met vaders bezig. Is dit toegestaan? Zie foto's.Afbeelding
Afbeelding
[img][https://www.pinkbike.com/photo/18396484//img]
Ik zie alleen 2 Mercedes sprinters :-? Een witte en een rode :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Mario070 schreef: zo 15 maart 2020, 17:22
grunnfred schreef: zo 15 maart 2020, 15:50 Vanmorgen een rondje gefietst over de route. Prima te rijden, ondanks een paar diepe plassen op verschillende plekken. En wat mooi dat er al weer nieuwe stukken singeltracks zijn aangelegd, top!
Bij Jonkers gat waren 2 jonge motorcrossers met vaders bezig. Is dit toegestaan? Zie foto's.Afbeelding
Afbeelding
[img][https://www.pinkbike.com/photo/18396484//img]
Ik zie alleen 2 Mercedes sprinters :-? Een witte en een rode :lol: :wink:
Er zijn 2 foto's. Even 'doorbladeren'.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

grunnfred schreef: zo 15 maart 2020, 18:02
Mario070 schreef: zo 15 maart 2020, 17:22

Ik zie alleen 2 Mercedes sprinters :-? Een witte en een rode :lol: :wink:
Er zijn 2 foto's. Even 'doorbladeren'.
PinkBike Could Not Find This Page
Sorry, we couldn't find the page you were looking for..
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Er is een plaats waar crossers inderdaad worden gedoogd. Hier ongeveer.

Het was inderdaad prima te rijden. Een paar afsluitingen en een paar erg natte plekken, maar >90% was goed. En inderdaad, hard gewerkt door de toppers van het onderhoud! Daardoor wel veel verse modder, mijn winterbeentjes hadden het er maar zwaar mee!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie