MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De Goorn is echt aangelegd voor kinderen. Dus dat je er als ervaren rijder niet je ei kwijt kan dat lijkt me logisch. Persoonlijk vond ik het juist een heel leuk goed gelukt rondje (voor kinderen) waarin echt het maximale uit het stukje terrein is gehaald. De pumps lopen ook mooi.

Wat betreft de TTF's op GMA, je wil niet weten voor hoeveel mensen die toch nog te lastig blijken te zijn en hoe vaak mensen er door vallen... :roll:
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

De kinderen vonden het granulaat maar zo zo, en je moet er ook niet boven op gaan liggen denk ik. De nieuwe jumpjes her en der zijn gaaf, meer van dat svp. Er is hardop gelachen over de zwarte lijnen (ik zou er doodshoofden bijzetten, levensgevaarlijk een 20cm dropje :winkie: ) de dijkjump ligt er lekker bij. Ook ergens onderweg voor de dijkjumpm een nieuw stukje pompen, loopt nog niet komt nog wel. Eind resultaat is dat om snel rond te gaan je echt wel moet pushen en moet kunnen sturen.

Hier het senden van de dijkjump door die kleine (11) aangemoedigd door zijn zus (13) en gadegeslagen door zijn vader (oud en lelijk)

https://www.instagram.com/p/Ccdt9olL6KF ... o5_leNWE0/

De jump mag hoger vindt hij :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

de video staat als prive.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Van het weekend een rondje gedaan, vond het er wel grappig bij liggen met het granulaat (af en toe beetje schuiven)

Ik vind de TTF's leuk, er is er 1 die ik niet zo goed snap (flinke bult vlak na een bocht?) dus daar doe ik vast iets verkeerd, want vind er niet veel aan omdat ik met (veel) te weinig snelheid aankom :P

Ik vind het juist fijn dat in principe het hele rondje voor "beginners" goed te doen is, best handig als je regelmatig beginners mee hebt.
En de "zwarte" lijntjes maken het dan weer leuker voor de mensen die wel al kunnen mtb-en. :-q
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Jurf schreef: do 28 april 2022, 17:07 de video staat als prive.
ah ja idd, hele profiel staat als prive, want kind :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: do 28 april 2022, 16:50 De kinderen vonden het granulaat maar zo zo, en je moet er ook niet boven op gaan liggen denk ik. De nieuwe jumpjes her en der zijn gaaf, meer van dat svp. Er is hardop gelachen over de zwarte lijnen (ik zou er doodshoofden bijzetten, levensgevaarlijk een 20cm dropje :winkie: ) de dijkjump ligt er lekker bij. Ook ergens onderweg voor de dijkjumpm een nieuw stukje pompen, loopt nog niet komt nog wel. Eind resultaat is dat om snel rond te gaan je echt wel moet pushen en moet kunnen sturen.

Hier het senden van de dijkjump door die kleine (11) aangemoedigd door zijn zus (13) en gadegeslagen door zijn vader (oud en lelijk)

https://www.instagram.com/p/Ccdt9olL6KF ... o5_leNWE0/

De jump mag hoger vindt hij :winkie:
Ja, dat "zwart" is een beetje een apart aanduiding, onze 6-jarige rolt dat ook allemaal wel (behalve de drop de bocht in langs de rijksweg)
Verder mist Lars de tweede jump in het filmpje, die is wel tof omdat je vlak daarna ook de kombocht hebt.

Blijft een leuk rondje en die granulaat zorgt voor goede skills straks in het buitenlands op de rotsen en schotter :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ja de combi staat op een ander filmpje, wat ik nog niet gedeeld heb.
Ik vond zelf die tweede ook erg geinig, die eerste huck je snel veel te diep, zeker met 100+kg inertia. :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: do 28 april 2022, 22:58 Ja de combi staat op een ander filmpje, wat ik nog niet gedeeld heb.
Ik vond zelf die tweede ook erg geinig, die eerste huck je snel veel te diep, zeker met 100+kg inertia. :winkie:
ja, daar kwam ik woensdag ook achter :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Mooi dat jullie je hebben vermaakt.

En die zwarte bordjes. Tja, het is zo wel duidelijk dat het de lastigere route is. Zwart is het natuurlijk helemaal niet voor ons.
Je wil niet weten hoeveel mensen er nog onderuit gaan in een normale kombocht. Zie het meer als een stukje zelf preventie voor de crew zodat we door mogen gaan met het aanleggen van ttfs. Gelukkig doen ze daar tot nu toe niet te moeilijk over juist door het aanleggen van alternatieve omleidingen. Ook zoals de Slik bijvoorbeeld. Die lag er wat jaren geleden nog niet en Dat is toch wel de mooiste TTF van GMA.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Aanstaande vrijdag ga ik nog even wat bochtjes aanpassen waar je nu gewoon niet lekker doorheen komt door het losse granulaat of die kapot gereden zijn omdat ze niet op de juiste manier zijn aangelegd. Even zien hoe ver ik kom. (hulp is welkom!!!)

Het parcours ligt er verder trouwens tiptop bij. :-q
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Rondje lag er lekker bij, weinig last gehad van het losse granulaat. :-q
Je moet natuurlijk wel uit je doppen kijken en niet blind met gang een bocht in sturen. :D
3 ronden gedaan, de lux was wel wat wit uitgeslagen bij thuiskomst. :winkie:
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

nrs3bikes schreef: zo 8 mei 2022, 16:50 Rondje lag er lekker bij, weinig last gehad van het losse granulaat. :-q
Je moet natuurlijk wel uit je doppen kijken en niet blind met gang een bocht in sturen. :D
3 ronden gedaan, de lux was wel wat wit uitgeslagen bij thuiskomst. :winkie:
Ik was vorige week donderdag eventjes op de gravelbike en inderdaad de vlakke bochten liggen er een beetje tricky bij met losse steentjes. Ik was iets te hard aan het pushen & hing iets te gretig in de bocht en weg was ineens mijn grip :winkie: Was te wijten aan mijn eigen gretigheid maar is wel iets om bewust van te zijn voor mensen die nu ook vol gas willen gaan hehe
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De vlakke bochtjes met granulaat worden allemaal voorzien van verkanting. Afgelopen vrijdag hebben we de bochten na de startplek op het fietspad (winterpad) hiervan voorzien + diverse bochten in het deel na de start op de parkeerplaats.

Aanstaande vrijdag ochtend ga ik aan de slag in het kombochtenbos om daar paar gladde bochten te verbeteren. Als er iemand hier wil assisteren ben je van harte welkom. Het is leuk werk kan ik je melden en geeft een voldaan gevoel. :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Laat ook gewoon wat vlak of desnoods offcamber, is goed voor de skills :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 9 mei 2022, 10:59 Laat ook gewoon wat vlak of desnoods offcamber, is goed voor de skills :-q
Ja, doen we ook.
De bochten met granulaat vlak laten is niet echt een optie weten we nu na praktijk ervaring. Buiten het feit dat het granulaat in de bochten snel kapot gereden worden gebeuren er veel valpatijen in deze bochten met nare schaafwonden.
2/3e van het parcours is overigens nog steeds de onbewerkte ondergrond. Doel is ook om dit zoveel mogelijk te behouden. Alleen de delen die het langste nat bleven (en dus binnen een mum van tijd weer kapot gereden werden) zijn voorzien van granulaat.
Plaats reactie