MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Dennis29er schreef: wo 28 april 2021, 07:51 Ik bied mij graag aan om te komen helpen. Ik heb helaas geen schep of kruiwagen tot mijn beschikking maar wel twee handen die beide gereedschappen kunne hanteren. Tot zaterdag!

gr. Dennis
Hoi Dennis,

Hartelijk dank voor je aanmelding voor 8 mei. We kunnen je hulp goed gebruiken!

We starten om 9:00 uur aan de achterzijde van het beheerderskantoor van Geestmerambacht (Klaregroetweg 1)
Graag zelf eten drinken/koffie meenemen.
Zorg voor geschikte kleding, handschoenen en schoeisel.
Eigen gereedschap mee in de vorm van een schop/schep of kruiwagen komt zeker van pas.
We werken door totdat de werkzaamheden die we gepland hebben af zijn. Dat zal ergens in de middag zijn. Moet je eerder weg? Geen probleem natuurlijk!

Alle hulp is welkom. We volgens de RIVM richtlijnen. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afgelopen weekend hebben we een proefstrook langs het kanaal aangelegd met Granulaat. Het is even afwachten hoe dit zich in de droge periode gaat houden. Momenteel ligt dit deel er super bij. De rest van het parcours in nog nat maar droogt snel met dit weer.

De omleiding bij de Slik is dit weekend ook helemaal voorzien van granulaat. Hopelijk kan deze lus nu ook in de natte periode gereden blijven worden.

Binnenkort gaan we wees snoeien. :-q
MTBerHHW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 14:04

chrisscross schreef: ma 31 mei 2021, 08:05
Binnenkort gaan we wees snoeien. :-q
Dit is hard nodig ja :lol:
Zondagavond rondje gereden en het is een mooi oerwoud!
(Wat verstaan jullie onder binnenkort?)
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

op de facebookpagina 2 actuele meldingen:
- er is gemaaid gisteravond :-q
- pas op voor een agressieve buizerd :winkie:

https://www.facebook.com/MTBgeestmerambacht
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Exact, we zijn klaar. heel het parcours is gesnoeid. :-q Met voldoende mankracht en machines kan het dus snel gaan. :bier:

Vrijdag worden er nog wat vervelende/diepen gaten gedicht.
MTBerHHW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 14:04

Jeetje wat goed mannen!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Klinkt goed! Weet iemand hoe het is het met de ondergrond? Is er nog veel blubber?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5445
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

erikvlugt schreef: za 5 juni 2021, 20:47 Klinkt goed! Weet iemand hoe het is het met de ondergrond? Is er nog veel blubber?
gisteravond top, vannacht klein buitje maar verwacht dat het er prima bij ligt :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

yo-eddy schreef: za 5 juni 2021, 20:52
erikvlugt schreef: za 5 juni 2021, 20:47 Klinkt goed! Weet iemand hoe het is het met de ondergrond? Is er nog veel blubber?
gisteravond top, vannacht klein buitje maar verwacht dat het er prima bij ligt :-q
Thanks voor de reactie, ik ga van de week deze route is proberen ;) heerhugowaard, geesterambacht, bovenkarspel, enkhuizen en wieringerwerf haha rondje noord holland ;)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

erikvlugt schreef: zo 6 juni 2021, 01:26
yo-eddy schreef: za 5 juni 2021, 20:52

gisteravond top, vannacht klein buitje maar verwacht dat het er prima bij ligt :-q
Thanks voor de reactie, ik ga van de week deze route is proberen ;) heerhugowaard, geesterambacht, bovenkarspel, enkhuizen en wieringerwerf haha rondje noord holland ;)
Dat is een beste rit! 2 weken geleden deed is Schoorl en Dijkgatbos en zat toen al op 130 KM. Succes!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

chrisscross schreef: ma 7 juni 2021, 08:15
erikvlugt schreef: zo 6 juni 2021, 01:26

Thanks voor de reactie, ik ga van de week deze route is proberen ;) heerhugowaard, geesterambacht, bovenkarspel, enkhuizen en wieringerwerf haha rondje noord holland ;)
Dat is een beste rit! 2 weken geleden deed is Schoorl en Dijkgatbos en zat toen al op 130 KM. Succes!
hahaha, maar ik doe de tussenstukken met de auto hoor :P
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Dat valt weer tegen dan. :lol: Maar succes.

GMA ligt er nu prima bij. Van het weekend was er nog een pittige bui gevallen waardoor er wat modder lag. Dat is nu vrijwel allemaal weg.

Lekker biken dus! :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De dijkjump is aangepast. Pas dus even op. Er is een nieuwe schans onderaan de jump gemaakt waardoor je nu 2x springt. De mooiste spring lijn is door de oude hoge drop aan de bovenkant helemaal rechts te pakken en vervolgens naar de nieuwe hoge schans in het midden te sturen. Er zijn veel mogelijkheden. Have fun!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De begroeiing rukt weer op. Links en recht worden er wel wat snoeiwerkzaamheden uitgevoerd. Binnenkort pakken we het groots aan.

De modder droogt eindelijk op. De ergste/diepste gaten zijn gevlakt. Er valt nu weer prima te rijden.

Let wel even op bij de dijkjump, deze is weer in oude staat hersteld zoals hij voor de zware regenval was. Dus weer op het oude hoge niveau. De middelste (en mooiste) rijlijn daar is wat beter zichtbaar gemaakt. Blijkbaar hadden veel mensen toch niet de creatieve geest hoe je hem ook mooi kan nemen. Hopelijk nu wel. Hij loopt eerst over de hoogste eerst drop en gaat daarna over de hoogste schans beneden. :-q
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Komt er nog een extra bruggetje in het kombochten bos? Er was nu 1 plek waar je die geul door moet die met al dat water toch aardig vol stond. ( tot je assen zeg maar)
Bij die twee spring bultjes is er iig nog een chickerun met brug.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie