MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Bikers!

De afgelopen 2 maanden hebben jullie de vorderingen van de MTB route in het Geestmerambacht kunnen volgen via de website en de nieuwsbrief van MTB Noordwest 9.
Er is keihard gewerkt door het GreenTeam van het Geestmerambacht. Met veel machines, kunde en enthousiasme is er in wereldrecordtempo een MTB route gerealiseerd.
De route is af!!!
Hij is welliswaar (nog) "maar" 3 km lang.........hij voelt als minimaal het dubbele.....de gemiddelde snelheid ligt rond de 10km/h, hooggebergte gemiddelden dus!
De route is nagenoeg geheel singletrack met venijnige klimmetjes, korte hairpins die je sur place moet nemen en vlak voor het einde mag je de steilste adaling van Noord Holland af!!! Kortom een aanwinst voor NW Nederland.
De route is prima te combineren met een rondje Schoorl, het NHD of de Polderroute.

De route is uiteraard nog erg vers, hij kan dus best wel een beetje aangereden worden door jullie.
Bij deze doen wij dan ook een oproep aan de diverse trainingsgroepen....NhollandN & De Zeeleeuwen...om de route eens te gaan gebruiken op hun trainingszaterdagen......dan kunnen wij tenminste weer lekker rustig in het NHD fietsen!!!-:)
De route leent zich uitermate goed voor technische oefeningen en intervallen; een lekker trainingsrondje.

De route is vanaf heden geopend voor alle fietsers!

Voor meer informatie & een uitgebreid verslag over de route verwijzen we je graag door naar onze GEESTMERAMBACHT pagina.

Johan, de beheerder, en zijn GreenTeam bedankt!

dussssssssss©
Michel 203
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 1 september 2005, 08:22
Mijn mountainbike: Niner Air9 black anodized

Ok, Schoorl is ook ooit begonnen met een Mickey Mouse route van nog niet eens 1 km. We zijn verwend maar we gaan het een kans geven.
Eerst maar eens wachten tot het wat droger is :wink:
Hier komt mijn onderschrift
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Erg gaaf dat ie af is! Is echt bij mij om de hoek, lijkt me een prima aanvullig als trainingsrondje. Er van uit gaande dat het leuker is dan HHW is dit een hele welkome uitbreiding. Zodra ik terug ben in Nederland maar even een paar rondjes doen.
Eat, sleep, ride, repeat
bovi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 21:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash, Cannondale Beachbike, ExtraLite beachbike, Pinarello

BOSS schreef: De route is uiteraard nog erg vers, hij kan dus best wel een beetje aangereden worden door jullie.
Bij deze doen wij dan ook een oproep aan de diverse trainingsgroepen....NhollandN & De Zeeleeuwen...om de route eens te gaan gebruiken op hun trainingszaterdagen......dan kunnen wij tenminste weer lekker rustig in het NHD fietsen!!!-:)
De route leent zich uitermate goed voor technische oefeningen en intervallen; een lekker trainingsrondje.
Ben erg benieuwd Boss, het is altijd positief om nieuwe routes/rondjes in de buurt te hebben. Ik had graag binnenkort geholpen met inrijden/aanrijden maar door "omstandigheden" zit dat er voorlopig niet in :(( :((

't wordt wel gezellig druk als alle trainingsgroepen er een keer op zaterdagochtend rijden, kleine 100 man op 3 km....
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Bommie schreef:Er van uit gaande dat het leuker is dan HHW is dit een hele welkome uitbreiding.
Dat is natuurlijk niet zo heel moeilijk.........gegarandeerd leuker dan Hhw!

dusssssssss©
Maraboe
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 14:08
Mijn mountainbike: SPECIALIZED STUMPJUMPER

Hey,

Ik heb hem uitgetest hoor, het is inderdaad wel een erg kort rondje (of route want het is geen rondje).
Maar daarnaast kan je rond het geestermerambacht verder ook wel leuk fietsen, bijvoorbeeld over de dijk tegen de wind in. of over een van de andere offroad paadjes.

Maar de route op zich is leuk gemaakt gezien, ze hebben goed hun best gedaan en nu maar hopen dat er wat route bijkomt.

Voor ons is het een leuke aanvulling op een avondje op de weg fietsen.
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

DE meeste dijk en duinbikers zijn er al geweest, ikzelf echter nog niet.

Er schijnen toch aardig wat technische stukjes in die 3 kilometer te zitten, en het is dus heel goed te combineren met Schoorl.

Zelf ben ik voornemens op een mooie zonnige windluwe dag eens vanuit Den Helder aan te fietsen om 2 of 3 rondjes te karren.


Ook dit is weer een heel goed initiatief die de MTB sport in Noord Holland ten goede moet komen.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Trek(d)Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 november 2008, 15:54
Mijn mountainbike: Trek 6500 '08 XT

Ik heb het rondje gisteren een stuk of 6x gereden. Hij is inderdaad wel leuk. Het is frustrerend dat je een snelle tijd neer wilt zetten maar op sommige stukken gewoon niet sneller kunt door de listige bochtjes. Mooi om je bochtentechniek te oefenen. Klimmetjes heb je eigenlijk nauwelijks, alleen de grote grasheuvel op voor de lange afdaling, ongeveer op de helft. Verder wat bulten waar je na 2x trappen op zit.
Ik ben twee keer omgevallen in een bocht en ik heb twee keer een boom geschampt, afentoe moet je wel even bukken in de bochten vanwege laaghangende takken. En ik raad de mensen zeker aan om een helm te dragen, je kunt er redelijk wat takjes mee wegkoppen.
De ondergrond was hier en daar wel erg hobbelig, vooral het eerste stuk, en ik vraag me wel af hoe modderig het is na een paar dagen regen, maar dat gaan we dan wel zien.
Oja, op het eerste stuk zijn er genoeg brandnetels om soep van te maken.

Dit stukje is niet negatief bedoeld, ik ga hier vast een paar avondjes doorbrengen (niet te laat, dan wil je niet gezien worden bij het Geestmerambacht). Zeker leuk dat dit parcours zo snel gerealiseerd is!
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Trek(d)Rob schreef: En ik raad de mensen zeker aan om een helm te dragen,
Een Mountainbiker die Off-road rijdt heeft altijd een valhelm op.



Waarom heet deze route trouwens "Langedijk" bij http://www.mtbroutes.nl" target="_blank ?
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

lordbachus schreef: Waarom heet deze route trouwens "Langedijk" bij http://www.mtbroutes.nl" target="_blank ?
Ik gok omdat hij vlak bij het plaatsje Langedijk (en Koedijk) ligt. :wink:
Bij hardfietsen heet hij gelukkig gewoon Geestmerambacht. Het startpunt valt volgens mij niet te missen met al die paaltjes :-q : Afbeelding
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Michel 203
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 1 september 2005, 08:22
Mijn mountainbike: Niner Air9 black anodized

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Jammer dat er kennelijk alleen maar de oppervlakte van een voetbalveld in het veel grotere Geestmerambacht beschikbaar was en waarom dan zoooooveeeel bochten erin :-?

Alle moeite ten spijt vind ik het werkelijk een afrader van jewelste en ik ga er ook niet meer komen.
Hier komt mijn onderschrift
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Volgens mij las ik dat dit pas het begin was en dat er in de toekomst waarschijnlijk meer kilometers aangeplakt worden. Zie:
http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde" target="_blank ... euwsId=238

en

http://mtb-noordwest9.nl/?module=Basis" target="_blank% ... ubactie=19
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Evee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 5 mei 2009, 20:18
Mijn mountainbike: Misschiennn Trek 6300

Hebben al meer mensen deze route gereden ondertussen en wat zijn de ervaringen?
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Michel 203 schreef:Tja, wat moet ik ervan zeggen. Jammer dat er kennelijk alleen maar de oppervlakte van een voetbalveld in het veel grotere Geestmerambacht beschikbaar was en waarom dan zoooooveeeel bochten erin :-?

Alle moeite ten spijt vind ik het werkelijk een afrader van jewelste en ik ga er ook niet meer komen.
Ja, ja.... Die bochten vergen een stukje techniek...dan kom je er niet met pure dij-krachten...
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik heb hem inmiddels een aantal keer gereden, en na een beetje gewend te zijn vind ik 'm best leuk eigenlijk. Vanwege mijn rug moet ik wel het grootste deel van het rondje uit het zadel rijden, maar dat is wel een goede training juist. De bochten kom ik vrij goed door omdat ik niet al te lang ben en een niet al te groot frame heb. Mijn bikemaatje is echter een stukje langer, en hij vind het rondje helemaal niks omdat hij de bochten gewoon niet lekker door komt. Op dit rondje ben ik ook sneller dan hem, terwijl ik hem op Schoorl moet laten gaan. Mensen met een gemiddelde lengte of kleiner zijn duidelijk in het voordeel op dit rondje.
Eat, sleep, ride, repeat
Plaats reactie