MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Net rondje met de kabouter, gewoon een racebaan, ligt er geweldig bij ook qua maaiwerk :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Is het hier een beetje te rijden met alle regen op de baan? :roll: Ben dinsdag van plan te gaan.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bike-chica schreef: za 28 september 2019, 15:03 Is het hier een beetje te rijden met alle regen op de baan? :roll: Ben dinsdag van plan te gaan.
Heeft waarschijnlijk wel wat meer tijd nodig om op te drogen. Schoorl is nu een betere optie
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Bike-chica schreef: za 28 september 2019, 15:03 Is het hier een beetje te rijden met alle regen op de baan? :roll: Ben dinsdag van plan te gaan.
Nee, absoluut niet nu na alle regen van afgelopen dagen. Minimaal 2 weken droog weer nu nodig wil het er weer goed bij liggen. Ik schat in dat het van het voorjaar pas weer goed berijdbaar gaat worden mits we een droge winter krijgen.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

:-q Thanks ik wijk af naar Schoorl 🚴‍♀️
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het parcours is prima te rijden nu. Wel wat schade van de winterperiode maar daar zijn we druk mee bezig om het te herstellen. Vandaag ook een nieuwe kombocht omhoog gemaakt de geluidswal op langs de randweg. Ik heb hem zelf nog niet gereden maar hij ligt er volgensmij heerlijk in. Je kunt nu volle snelheid houden schat ik in. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het advies is om deze periode niet te gaan fietsen vanwege de Corona. Mocht je toch het risico willen nemen, er ligt een nieuwe zwarte lijn op het parcours. Verken hem eerst goed en neem aub geen onnodige risico’s. Er zit 1 vrij gemakkelijke drop in voor ervaren rijders en 1 hoge drop voor de pro’s. Sla de lijn liever even over als je enigszins over je eigen skills twijfelt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: za 4 april 2020, 09:32 Het advies is om deze periode niet te gaan fietsen vanwege de Corona. Mocht je toch het risico willen nemen, er ligt een nieuwe zwarte lijn op het parcours. Verken hem eerst goed en neem aub geen onnodige risico’s. Er zit 1 vrij gemakkelijke drop in voor ervaren rijders en 1 hoge drop voor de pro’s. Sla de lijn liever even over als je enigszins over je eigen skills twijfelt.
Gisteravond even gereden met de kleine man, eerste keer buiten eigen tuin in bijna 4 weken voor hem, rond etenstijd dus echt rustig. Baantje ligt er top bij, nieuwe (zwarte?) lusje is ook leuk.
Wederom complimenten, dat rondje wordt leuker en leuker :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Per vandaag ligt er een nieuwe lus bij de Slik. De nieuwe lus is bedoeld voor kinderen en onervaren MTBers.
De rubberen matten afdaling is bij de Slik getrokken en valt dus niet meer onafhankelijk te rijden zonder de Slik mee te pakken.
De bochten van de Slik zelf zijn wat vriendelijker gemaakt al blijft en een stukje waar het op je stuurmanskunst terecht komt.

Veel plezier allemaal en.... er komt meer moois! :bier: :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 4 mei 2020, 13:51 Per vandaag ligt er een nieuwe lus bij de Slik. De nieuwe lus is bedoeld voor kinderen en onervaren MTBers.
De rubberen matten afdaling is bij de Slik getrokken en valt dus niet meer onafhankelijk te rijden zonder de Slik mee te pakken.
De bochten van de Slik zelf zijn wat vriendelijker gemaakt al blijft en een stukje waar het op je stuurmanskunst terecht komt.

Veel plezier allemaal en.... er komt meer moois! :bier: :-q
Laat dat "kinderen" nou gewoon weg, is gewoon een chickenrun. Buiten dat veel kinderen prima de Slik kunnen rijden geeft de naam "kinder route" die ik steeds tegenkom sommige volwassenen het idee dat het niet voor hen is ..... terwijl er meer volwassenen zijn die deze chickenrun "nodig" hebben.

Verder uiteraard weer de complimenten (ook voor Dries ;) ), ik was zelf op Schoorl bezig met onderhoud anders was ik wel even komen helpen :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik was gelukkig niet de enige die stond te spitten. Was een mooi groepje.... voor Schoorl mag ik ook gevraagd worden hoor, voorlopig toch tijd zat :-{

Deze "kinderroute" kent stiekem wel een aantal stilval momentjes, scherpe bocht bergop etc... dus niet zo eenvoudig als de vorige chickenrun.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 4 mei 2020, 18:46
Laat dat "kinderen" nou gewoon weg, is gewoon een chickenrun. Buiten dat veel kinderen prima de Slik kunnen rijden geeft de naam "kinder route" die ik steeds tegenkom sommige volwassenen het idee dat het niet voor hen is ..... terwijl er meer volwassenen zijn die deze chickenrun "nodig" hebben.

Verder uiteraard weer de complimenten (ook voor Dries ;) ), ik was zelf op Schoorl bezig met onderhoud anders was ik wel even komen helpen :-q :-q
Amen 🙏
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 4 mei 2020, 18:46
chrisscross schreef: ma 4 mei 2020, 13:51 Per vandaag ligt er een nieuwe lus bij de Slik. De nieuwe lus is bedoeld voor kinderen en onervaren MTBers.
De rubberen matten afdaling is bij de Slik getrokken en valt dus niet meer onafhankelijk te rijden zonder de Slik mee te pakken.
De bochten van de Slik zelf zijn wat vriendelijker gemaakt al blijft en een stukje waar het op je stuurmanskunst terecht komt.

Veel plezier allemaal en.... er komt meer moois! :bier: :-q
Laat dat "kinderen" nou gewoon weg, is gewoon een chickenrun. Buiten dat veel kinderen prima de Slik kunnen rijden geeft de naam "kinder route" die ik steeds tegenkom sommige volwassenen het idee dat het niet voor hen is ..... terwijl er meer volwassenen zijn die deze chickenrun "nodig" hebben.

Verder uiteraard weer de complimenten (ook voor Dries ;) ), ik was zelf op Schoorl bezig met onderhoud anders was ik wel even komen helpen :-q :-q
Ik vond het wel een mooie naam maar je hebt wel een punt. Dan maar de "Chickenrun". Al vraag ik me af of je liever voor een bange kip uitgemaakt wil worden dan voor een kind. :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Noem je het "Noord-Hollandse blauwe" (cryptisch)

Maar is lees het al moet weer even langs komen om de OpenStreetMap data bij te werken. :-D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Kinderroute zou ik ook niet zeggen, gewoon een mooi alternatief met zijn eigen karakter. Keuze te over. :-q
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie