MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vanavond toch wel behoorlijk wat meer modder dan verwacht, lekker rondje glibberen en glijden over een dun laagje drek ...

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tja, dat kun je verwachten vlak na de regen. Ik heb vanavond een rondje gedaan en hij was nu wel vrijwel helemaal droog. Helaas voorspellen ze weer regen deze week.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Kurkdroog gisteren. Wel tussen het manshoge fluitekruid door slalommen waardoor de bochten niet altijd goed in te schatten zijn. Blijft leuk.

Aan het onderhoud: Wel even opletten met dat grind strooien in de bochten. Dat is niet heel fijn als je er volle bak doorheen wilt. Dan liever wat kuiltjes/geultjes.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vandaag het stuk gesnoeid van de start tot aan de geluidswal van de S3. Veel fluitekruid, paar berenklauwen en en brandnetels kwamen ook al op. Maar dit deel is weer prima qua begroeiing.

@The Borg, daar was ik ook al achter gekomen. Wellicht is het er nu wel ingereden. Ondanks de prut werd er nog aardig gereden vandaag.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afbeelding
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Eindelijk de bocht na de duikjump met groot materieel aan kunnen pakken.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de schep allen ging zelfs mij dit keer te ver. :lol:
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Vandaag een voor het eerst een rondje gedaan. Eerst op Schoorl geweest maar dat was mij te mul. Leuke baan. Ik stond wat op tijd, moest nog weer naar Emmen. Als ik weer in de buurt ben neem ik hem zeker weer mee
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Moet je zeker doen. Alleen niet bij of na regen, dan is het te glad.

De nieuwe kombocht moet overigens nog even gevlakt worden. Hij is behoorlijk hobbelig. Ook moet hij wat lager door lopen merkte ik toen ik hem ging testen. Binnenkort dus nog maar even wat werk in steken.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

chrisscross schreef:Moet je zeker doen. Alleen niet bij of na regen, dan is het te glad.

De nieuwe kombocht moet overigens nog even gevlakt worden. Hij is behoorlijk hobbelig. Ook moet hij wat lager door lopen merkte ik toen ik hem ging testen. Binnenkort dus nog maar even wat werk in steken.
Dan doen we Schoorl wel na regen, dat kan nu wel wat gebruiken.

Vond de kleine obstakels/TTF (hoe je ze ook mag noemen) erg leuk. Is ook wel wat om in onze route in Sleen te doen. Keep up the good work :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Afgelopen zondag met mijn vriendin een rondje gedaan. Parcours lag er goed bij, helemaal droog.
De nieuwe kombocht was wat mul bij de exit, dus dat was even goed opletten.
De andere kombochten blijven heerlijk om doorheen te rossen.

Mooi om te zien dat er nog steeds hard aan gewerkt wordt. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Flow&Co schreef:Afgelopen zondag met mijn vriendin een rondje gedaan. Parcours lag er goed bij, helemaal droog.
De nieuwe kombocht was wat mul bij de exit, dus dat was even goed opletten.
De andere kombochten blijven heerlijk om doorheen te rossen.

Mooi om te zien dat er nog steeds hard aan gewerkt wordt. :-q
De exit is "iets" aangepast. Ik heb hem een stuk hoger gemaakt en een stuk langer. Het is nu een serieuze kombocht geworden.
Nog wel wat zacht inderdaad maar dat komt vanzelf goed door regen en genoeg rijden.

Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vanmiddag weer eens een rondje gedaan, ligt er top bij, track is keihard dus bloedsnel, mooie kombocht na de duikjump.
Iemand bekent met de snelste rondetijd ??
Nog geen smartphone met strava, maar ben wel benieuwd wat de snelle locals over een rondje doen, zit zelf rond de 25 minuten.
Heb het bij 1 rondje gehouden, werd gek van de jeukende striemen op mijn armen van de begroeiing langs de kant van de track.
Ben daarna even naar schoorl gegaan maar die kan niet tippen aan GA, keep up the good work :-q .
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik rij zelf laag in de 22 minuten. PR is 22:06 geloof ik. De 21 minuten zit er aan te komen. Ik rij dan het rondje inclusief de Slik en alle zwarte stukken.
Op strava staan veel oude tijden van voor de uitbreidingen. Die telt hij nog gewoon mee. Beetje appels met peren vergelijken dus.
Snelste tijd op Strava is 20 minuten geloof ik. Maar die is zonder de Slik. Dat is toch wel een minuut tijd, 20-30 sec op de Slik zelf en de extra verbruikte energie de rest van de ronde. Ook snijden mensen bewust delen af voor een snelle tijd op Strava. Kinderachtig maar helaas.
Ik denk dat als je 21 laag kunt rijden je echt heul snel bent.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mooie rondetijd :-q , idd de slik, zwarte stukken en alle jumps / drops horen er allemaal bij anders lijkt het op boswielrennen :winkie: Ik zal volgende keer de 2.6 NN er eens afgooien en een wat lichter lopend bandje gebruiken misschien pik ik dan alweer een paar seconden om in de 24er`s te komen. Wel moeilijk om daar hard te rijden met al die bochten en die bomen zo vlakbij, je zou bijna met een fullface gaan rijden :-D
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Woensdag voor het eerst sinds +-2 jaar weer eens een rondje gedaan op het Geestmerambacht, super leuk al die vernieuwingen. Merkte wel dat ik de laatste tijd te weinig aan techniek heb gedaan, koste best wel moeite om alle bochtjes een beetje op tempo door te komen.
Mijn complimenten naar de onderhoudsploeg het ligt er super bij en de nieuwe obstakels zijn ook leuk.
Plaats reactie