MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rvt
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 15:34
Mijn mountainbike: KONA UNIT 2020

Beter dan schoorl op dit moment.
Mooie kombochten, het parcour is er een stuk sneller van geworden, Top!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

2 weken geleden lekker op Zeist gereden en daar hebben ze her en de kleine punthobbels gemaakt die je met genoeg snelheid ook kunt springen. Goed voorbeeld doet volgen en ik heb er ook 3 als proef neergelegd en een kleine drop. Even kijken hoe dit bevalt en dan wellicht meer bouwen. Ik heb ze zelf al gesprongen en ze voelde erg goed aan. Ik ben benieuwd naar jullie mening. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Overigens ligt het parcours er nu erg nat bij.
Bentley
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 september 2015, 23:03

Hallo, ik ben beginnend mtb'er. ivm blessure kan ik even niet hardlopen dus het mountainbiken opgepakt.
Jezus wat is dit te gek joh!!

Ik heb het parcours nu een keer of 5 gereden en zaterdag verrast door de nieuwe kombochten en jumps die ik uiteraard vol nam.
Ik moet zeggen dat ik dol enthousiast ben over het aangelegde parcours.
Er is wel een stukje waar de brandnetels tot schouder hoogte staan, dit maakt het ook wel weer tof.

iig hulde aan de personen die het aanleggen en onderhouden. Kan niet wachten om weer op de fiets te stappen en weer een minuutje of wat van mijn tijd af te rijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lekker baantje daar met leuke technische aspecten.
Zou ook leuk zijn voor de baantjes in het Twiske hier om de hoek.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Bedankt voor de complimenten.
As. maandag starten met de bouw van een (spring)brug.
De bedoeling is om een brug over een greppel te bouwen die in een punt loopt zodat je met voldoende snelheid los kunt komen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Crisscross .... Rayb81 bedoelt natuurlijk of je ook wat van je vrije tijd in 't Twiske wil spenderen ;)

Denk overigens dat je na de enorme stortbuien van vandaag het parcours even met rust moet laten?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

PaneVino schreef:Crisscross .... Rayb81 bedoelt natuurlijk of je ook wat van je vrije tijd in 't Twiske wil spenderen ;)

Denk overigens dat je na de enorme stortbuien van vandaag het parcours even met rust moet laten?
GMA is nu 1 zwembad ja. Ik kom al tijd te kort voor alles wat ik op GMA wil doen, laat staan dan nog een parcours erbij. :o
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vanochtend was heel Alkmaar een zwembad. Was al blij dat de auto op de weg bleef ...
Dat parcours erbij was natuurlijk neen gebbetje :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Bentley
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 september 2015, 23:03

Zondag 20-09 na een rondje Schoorl ook GMA even mee gepikt. Op het Noordse punt van de route verrast door een omgevallen boom. Helaas was de boom te groot om over weg te tillen, maar lijkt me wel verstandig om deze weg te halen. Nu rijd ik niet het snelst van jullie (23 minuutjes na totaal 5 keer gereden te hebben) en ik reed al bijna vol de boom in, kan me voorstellen dat de echte snelle mannen hier akelig door verrast kunnen zijn.

Zal binnenkort met een maat de route nog eens rijden en als hij er nog ligt proberen te verplaatsen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Bentley schreef:Zondag 20-09 na een rondje Schoorl ook GMA even mee gepikt. Op het Noordse punt van de route verrast door een omgevallen boom. Helaas was de boom te groot om over weg te tillen, maar lijkt me wel verstandig om deze weg te halen. Nu rijd ik niet het snelst van jullie (23 minuutjes na totaal 5 keer gereden te hebben) en ik reed al bijna vol de boom in, kan me voorstellen dat de echte snelle mannen hier akelig door verrast kunnen zijn.

Zal binnenkort met een maat de route nog eens rijden en als hij er nog ligt proberen te verplaatsen.
Ik zal kijken of ik as weekend tijd heb, eerder lukt me niet.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vandaag samen met Jim bezig geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ziet er gaaf uit! Is er ook een chicken run? :)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gertjanw schreef:Ziet er gaaf uit! Is er ook een chicken run? :)
Uiteraard. De originele route ligt er naast. Aangegeven met het gele MTB teken. Dit deel is aangegeven met een zwarte pijl.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

chrisscross schreef:
Gertjanw schreef:Ziet er gaaf uit! Is er ook een chicken run? :)
Uiteraard. De originele route ligt er naast. Aangegeven met het gele MTB teken. Dit deel is aangegeven met een zwarte pijl.
Jullie zijn echt goed bezig :-) Jammer dat het rijden daar de aankomende tijd steeds lastiger gaat worden.
Sluiten jullie de route af, zodat er geen onnodige schade komt aan de route of laten jullie dat over aan de berijder?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afsluiten mogen/kunnen we niet. Het blijft openbaar gebied. De vraag is ook of mensen zich daar aan houden. Er zijn meerdere startlocaties.
We houden de status zoveel mogelijk bij op facebook zodat mensen zelf de afweging kunnen maken. Bij veel regen adviseren we uit te wijken naar bijv. Schoorl.
Plaats reactie