MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

chrisscross schreef: wo 25 augustus 2021, 16:41 Tot nu toe liggen die delen er, afgezien van de rest, nog prima bij.
Je geeft maar een gil :winkie:
Hoog tijd dat ik er eens een rondje fiets.
Doe er vaker onderhoud dan dat ik er fiets :o
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Koosjebram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 maart 2006, 23:18

Zag vandaag dat er alweer aardig wat gaten opgevuld waren, leek gemaaid en ik zag een nieuwe kombocht.
Super bezig, is een echt een gaaf rondje met alle features!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afgelopen weekend was het parcours grotendeels afgesloten vanwege een evenement. Wij hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om lekker te klussen. Er zijn gaten gevuld, gesnoeid en in het kombochtenbos is een kombochtensectie aangepast. Die is erg goed gelukt.
Ook zijn diverse kombochten hersteld.
Het parcours ligt er dan ook prima bij.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Het ligt er inderdaad weer erg mooi bij. Leuke bochten aangepast en heel veel hobbels verwijderd. Bedankt voor jullie inspanning.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Ik wilde morgen gaan! Begint het weer te regenen! Misschien dan ff schoorl pakken? Of loopt het niet zo snel vol met modder??
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Volleyoghurt schreef: di 14 september 2021, 21:17 Ik wilde morgen gaan! Begint het weer te regenen! Misschien dan ff schoorl pakken? Of loopt het niet zo snel vol met modder??
Lekker naar GMA gaan. Er is vannacht een klein buitje gevallen maar dat mag geen naam hebben. de ondergrond was goed droog dus zal nu alleen wat vochtig zijn.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

chrisscross schreef: wo 15 september 2021, 07:54
Volleyoghurt schreef: di 14 september 2021, 21:17 Ik wilde morgen gaan! Begint het weer te regenen! Misschien dan ff schoorl pakken? Of loopt het niet zo snel vol met modder??
Lekker naar GMA gaan. Er is vannacht een klein buitje gevallen maar dat mag geen naam hebben. de ondergrond was goed droog dus zal nu alleen wat vochtig zijn.
3 mini plasjes gezien op de route, de ondergrond was in ieder geval niet stoffig, prima te rijden.
De nieuwe kombochtjes zijn wel weer een leuke toevoeging. :-q
Nog wel hobbelig maar met een fully goed te doen.
Wat erg jammer is dat er een hoop werk op de route wordt verzet om het berijdbaar te houden en dat het na een natte periode alles weer aan stront gereden wordt ( is beslist geen kritiek)
maar dat is nu eenmaal het nadeel van deze ondergrond. Gelukkig kun je makkelijk uitwijken naar Schoorl of iets verder rijden richting Dijkgatsbos.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Nou was vandaag naar schoorl en dat is echt mega Mul!
(Een maatje wilde heel graag :tong )
Alsof je over het strand fietst..
Was ik maar naar Geestmerambacht gegaan.... :o
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

nrs3bikes schreef: wo 15 september 2021, 18:56

3 mini plasjes gezien op de route, de ondergrond was in ieder geval niet stoffig, prima te rijden.
De nieuwe kombochtjes zijn wel weer een leuke toevoeging. :-q
Nog wel hobbelig maar met een fully goed te doen.
Wat erg jammer is dat er een hoop werk op de route wordt verzet om het berijdbaar te houden en dat het na een natte periode alles weer aan stront gereden wordt ( is beslist geen kritiek)
maar dat is nu eenmaal het nadeel van deze ondergrond. Gelukkig kun je makkelijk uitwijken naar Schoorl of iets verder rijden richting Dijkgatsbos.
Dank! er volgt meer. :wink:
De ondergrond blijft een lastig verhaal ja en zal altijd wel zo blijven.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Helaas is de regenperiode in Nederland nu echt aangebroken. Eigenlijk weten jullie het natuurlijk al maar hierbij het vriendelijke verzoek om niet op een nat parcours vol plassen te gaan fietsen. Dat scheelt ons in het voorjaar bergen met werk.

Bedankt alvast! :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5446
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hier snappen de meesten dat wel ...... maar de groepen racefietsers die weer "lekker in de modder" gaan overwinteren op de "ATB" ..... bereik die maar eens :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: wo 29 september 2021, 11:10 hier snappen de meesten dat wel ...... maar de groepen racefietsers die weer "lekker in de modder" gaan overwinteren op de "ATB" ..... bereik die maar eens :-{
Klopt. Het blijft het openbaar gebied. Ik ga nog eens in overleg met de beheerder van GMA om kijken naar mogelijkheden. Afsluiten was nooit een optie. Buiten dat het (wellicht terecht) geen optie is, is het afsluiten in de praktijk ook lastig met zoveel opgangen en mensen die zicht nergens wat van aantrekken. Wellicht info borden...

Voor suggesties hou ik me aanbevolen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooi artikeltje voor de Fietssport van de NTFU schrijven? Heb je ze nog niet allemaal, maar meer racefietsers die denken dat mountainbiken een wintersport is dan hier op dit forum. :winkie:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De meeste wielrenners gaan liever naar Schoorl dan het kronkelige GMA denk ik... :roll:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5446
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: wo 29 september 2021, 15:31 De meeste wielrenners gaan liever naar Schoorl dan het kronkelige GMA denk ik... :roll:
Daar liever ook ff niet :wink: https://www.youtube.com/watch?v=p9PqyC33N8g
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie