Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RVDE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 09:04

Net terug van het parcours. Ligt er prima bij. Enkel beetje glibberen in de steile afdeling (die met de chickentrail) wegens veel natte bladeren. Daar even oppassen dus. En als bonus nog een hert gezien, dat 5 meter voor me de single track overstak.

Overigens ter info; aanstaande zondag, 6 november, is de route van 15.00 uur t/m 17.00 uur deels afgezet wegens Trail by the Sea. Hingen papieren op bij de route om bikers erop te attenderen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Afbeelding
Mijn vrouw zag deze gewoon naast de route liggen. Ligt er inderdaad weer prima bij.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooi he, ben te lang niet op Schouwen geweest.

Jaar of 10 geleden op een vroege zondagochtend eens een jonge ree op een haar na gemist, moest vol in de remmen voor dat ding! Was trouwens echt nog een jonkie, het kwam niet boven m'n voorwiel uit.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Prachtig. En de kleuren zijn nu ook schitterend. Zonde als je daar alleen vol gas voorbij peert.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heel mooi parcours, het losse zand is weer een beetje vast komen liggen en kan eindelijk weer lekker tot boven fietsen, lijkt me gaaf om eens met een groepje te gaan fietsen daar!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Vrijdag weer een rondje doen met een collega, hij is 1x meegeweest en ik denk dat hij het virus ook te pakken heeft. Het zal deze keer wel een flinke modderboel zijn! :-D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Op enkele plekken na vind ik het nooit zo'n modderboel op Westenschouwen, dankzij de ondergrond op een groot deel van het parcours. Het valt mij in ieder geval altijd mee als ik er kom na veel regen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik ben er zelf nog niet geweest na regen, maar dan zal het meevallen morgen.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ligt er perfect bij hoor
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Het was gisteren wel ff flink trappen, lag weer redelijk los door al die regen. Vooral mijn maat had er wat moeite mee. We hadden daar weer een fiets gehuurd voor hem en moet zeggen dat het deze keer ook geen topfietsje was. Ik heb er ook nog een stukje op gefietst maar pff zonder klik pedalen en zon afgetrapte fiets.. volgende keer even kijken wat we mee krijgen van de zeeuwse gasten. Of hij moet eens eem mountainbike aanschaffen :D
Was ook eens lekker druk met andere bikers.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

mauke schreef:Het was gisteren wel ff flink trappen, lag weer redelijk los door al die regen. Vooral mijn maat had er wat moeite mee. We hadden daar weer een fiets gehuurd voor hem en moet zeggen dat het deze keer ook geen topfietsje was. Ik heb er ook nog een stukje op gefietst maar pff zonder klik pedalen en zon afgetrapte fiets.. volgende keer even kijken wat we mee krijgen van de zeeuwse gasten. Of hij moet eens eem mountainbike aanschaffen :D
Was ook eens lekker druk met andere bikers.
Niks mis met flats, gewoon basic en je techniek aanpassen :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja ik heb best wel ruzie gehad met de klik/flats. heb een nieuw setje gekocht en wil/kan eigenlijk niet meer zonder. Morgen weer een rondje doen in de middag :D
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Iemand al geweest na het onderhoud van afgelopen weekend?
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Jazeker. Het was zondag goed te doen. Paar stukjes geëgaliseerd, niet te gek veel houtsnippers. Ik begreep dat er 10 kuub te weinig snippers waren. Ik ga zo nog een paar rondjes doen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Er lagen inderdaad een stuk minder snippers dan vorig jaar... Jammer dat ze de obstakels in de route ook wat weggewerkt hebben met die houtsnippers, zoals trappetjes..
Plaats reactie