Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

Afgelopen donderdag 3 rondes gereden, was weer een half jaartje geleden.
Was weer voor een midweekje in de buurt dus moest hem weer even rijden.
Blijft idd een mooi parcour echter wel jammer dat het maar 7 km is. (op de info bord geeft deze 9km aan)
Heb gewoon de rode pijlen gevolgd, wat zijn de groene pijlen voor. (verbinding of korte route)
Is er ook een mogelijkheid om deze langer te maken.

Grtz Hanske
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

mfhanske schreef:Afgelopen donderdag 3 rondes gereden, was weer een half jaartje geleden.
Was weer voor een midweekje in de buurt dus moest hem weer even rijden.
Blijft idd een mooi parcour echter wel jammer dat het maar 7 km is. (op de info bord geeft deze 9km aan)
Heb gewoon de rode pijlen gevolgd, wat zijn de groene pijlen voor. (verbinding of korte route)
Is er ook een mogelijkheid om deze langer te maken.

Grtz Hanske
Yep, het is een blijft een route die ook voor de locals niet snel gaat vervelen hoor. :tong

Ik heb het nooit echt gemeten maar als je dat lusje van en naar het parkeerterrein erbij pakt (wat je bijna altijd wel doet tenzij je over het normale fietspad rijdt) dan zal de route wel tegen de 9km aanhikken. De 7km is van bankje tot bankje.
De groene bordjes is een korte "chickenway" om zwaardere punten heen. Bij dat venijnige klimmetje halverwege is eigenlijk de enige die mij ooit is opgevallen. Als je daar het groene bordje even volgt dan rij je om die klim heen.
Verder is het hele gebied daar natuurlijk één grote speeltuin maar het wordt niet op prijs gesteld als je van de route afwijkt. Voetgangers en ruiters zal je op de uitgepijlde route maar zelden tegen komen (als het goed is) maar in andere gedeeltes van het bos willen ze jou weer niet tegen komen. Beetje 'leven en laten leven' dus zeg maar. :wink:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Weet iemand hoe het er nu bij ligt? Wilde er misschien morgen weer eens heen gaaan, en het heeft hier in west brabant nogal flink geregend de laatste dagen... :-{
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Regen is voor Westerschouwen geen probleem. Het is hier, kilometertje of 17 ten oosten van Westerschouwen, de hele dag droog geweest. Terwijl het in het Goese gehoosd heeft vanmiddag.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

Wat zijn de aantal rondes die jullie rijden (hoeveel rondes achter elkaar).
Ik had er 3 gedaan maar qua tijd paste de 4de niet meer in mijn agenda.
Mijn verwachtingen zijn dat de 5 / 6 wel haalbaar zijn.
Andere optie is gewoon knallen en de ronde tijden verbeteren dus niets aan krachten verdelen voor de 5 / 6 maar 2 a 3 rondes met een mooie tijd.
Helaas heb ik mijn rondetijd niet bijgehouden. :oops:

Grtz Hans
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Heb vandaag 9 rondjes gereden(van bankje tot bankje, de lus van en naar parkeerterrein is voor de meeste mensen alleen maar een aanlooproute). Normaal gesproken rijd ik er meestal 11, wat dan neer komt op zo'n 70 km, maar moest op tijd thuis zijn en wil morgen en overmorgen ook nog even fietsen dus mezelf niet al te zeer doen. Baan lag er heel goed bij, ietsje vettig op sommige stukken, maar heb het er zelden zo snel bij zien liggen. Wind tegen bij het vals plat aan het meertje maakte dat stukje een beetje lastiger. Had over de eerste 6 ronden 23.2 km/u gem. Dat zijn alle rondjes ruim onder de 16 min. gem. Snelste was denk ik de 2e in 15.35 min. Al heb ik niet echt aangezet voor en snelle ronde. Even wat gedronken en gegeten bij de auto en de volgende 3 in 23.0 k/u gem. was exact 48 min, dus 16 min. per rondje gem. Ging het toch ook wel een beetje voelen.

Was ondanks dat er een 29er testdag was van Bikefreak magazine niet druk. Helaas wist ik het niet en werkte ze alleen met voorinschrijvingen zodat ik er niet aan mee kon doen. Had het verschil nu wel eens willen voelen t.o.v. mijn 26er. Al hadden de banden volgens mij wel allemaal erg veel profiel. Ik rijd er op Furious Freds 2.0 op ca. 2 bar. die lopen toch wel superlicht zeker als het ietsje vettig is.

Misschien maandag nog eens fietsen hier
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Vandaag zondag 6 mei voor het eerst in Westerschouwen geweest. Het is een fantastisch leuk rondje. :-q Beetje combi van Drunen/Schoorl. 4 rondjes gedaan en nog een stuk over het strand en door duinen gereden.

Rondetijden lijken nog niet op die van the-edge60 met tussen de 16:40 en 17:20.
Parcourkennis zal ongetwijfeld schelen.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Gisteravond lekker wat rondjes gereden tijdens de zomercup van team X-treme.
Er was een leuk rondje uitgezet in de tegenovergestelde richting van de reguliere route.
Men zou de route eigenlijk een jaar andersom moeten rijden zodat slijtage op sommige plaatsen kan herstellen.

De afdaling van de eerste klim (reguliere route) ging behoorlijk hard. Uitkijken op de mix van zand, bosgrond en houtsnippers:D
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Heb ook meegereden. Was na het rondje inrijden beetje teleurgesteld. Was niet zo zwaar dacht ik als in de wintercupwedstrijd afgelopen winter. Volgens mij reden we nu ook 1 klim minder. Maar als nog deed die klim waarbij je door het gras reed behoorlijk zeer het laatste rondje! Afdaling was gaaf ja. Mijn topsnelheid was geloof ik 50 km/u, zal ongetwijfeld daar geweest zijn :) Moet ook zeggen dat ik de lus van en naar het parkeer terrein (normaal) toch ook wel leuk vond! :-q Vond het een leuk wedstrijdje, heb nu al weer zin in de wintercupwedstrijd die er gehouden gaat worden!
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
superm
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 31 december 2011, 09:41

Was idd helemaal niet verkeerd al is het toch lastig om nu tegen de remklippen op te rijden.
Zag op mijn garmin dat ik in de afdaling tussen 42 en 46 km ging.
Volgens mijn vriendin waren er wel redelijk wat valpartijen in de bocht bij de start.
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Ja klopt. Na die klim door het gras ging je nu links. Normaal ging je dan naar rechts met de lange afdaling en een extra klim. Had dat ook liever gehad. Op zo'n klim heb je toch wat meer ruimte om te kunnen inhalen en gedubbelden te passeren. Nu moest ik een gat van 40 meter laten doordat ik een achtergebleven renner niet meer kon passeren voor de snelle afdaling. Kon hem moeilijk met 45 het bos insturen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb ook meegereden maandagavond. Is er ergens de uitslag te bekijken? Op de X-treme site is deze nog niet beschikbaar. Ik heb wel in de achterhoede gereden, maar die afdaling maakte wel een hoop goed. Dan kon ik zo een gaatje van 50 meter en meer terugpakken.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

De uitslagen zijn ze vaak niet heel snel mee. Reken maar op vrijdag of zaterdag. Kan er toch niet zoveel meer aan veranderen he:D
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

uitslagen Ik zie dat ik nog zeker 17 man moet inhalen voordat ik een wedstrijdje win.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Telluride
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 19:25
Mijn mountainbike: The "Hummer" (RWD)

Vandaag voor het eerst hier gereden: WOW!! :o :-q
Nr 1 MTB route in mijn portfolio van (Nederlandse) routes. Dit was gewoon (ver) boven verwachting!
Ode aan diegene(n) die dit parkoers heeft ontworpen :-q :-q
Dit parkoers zou de benchmark moeten zijn voor iedere organizatie die een mtb route wilt aanleggen, duinen aanwezig of niet. It doesnt get any better than this folks!
Be thankful we're not getting all the government we're paying for
Plaats reactie