Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

dat gaan we misschien binnenkort ff doen, want deze 2 routes gecombineerd is een lekkere trainingsronde voor de transalp die we gaan fietsen in juli :)
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

@ ATX990: je kunt ook een keer pb'en, rijden we hem samen ;)

Wordt wel op zn vroegst juli dan.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Is goed man, ik zal binnenkort ff een pb senden, zal wel ff met emiel overleggen wanneer het hem ook goed uitkomt. Komende tijd zelf de agenda ook aardig vol. Oa. Limburgs drukste, XC Holten, Groesbeek, Oosterbeek :)
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Nou, dan doen we op 28 juni eerst de Bergrace Oosterbeek, gaan we daarna lekker de route rijden :D
tank24
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 23:13

wat een slechte route alleen maar asfalt ( de zuidelijke lus ) en zeer slechte bewegwijzering...deze pak ik nooit meer
if u think u're the bomb then i'm hiroshima
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

tank24 schreef:wat een slechte route alleen maar asfalt ( de zuidelijke lus ) en zeer slechte bewegwijzering...deze pak ik nooit meer
Tip: neem eens de verbinding naar het westen
Afbeelding
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Heb deze een paar weken terug ook gefietst en ik heb me er wel vermaakt. Mooie omgeving en fietst lekker weg, vooral de beklimming langs de Italiaanse weg is mooi. Wel jammer dat de bikers niet op de technische paden mogen. Bij onder andere Landgoed Mariendal zijn mooie paden te vinden, maar de route gaat over het allerbreedtse pad door het landgoed heen.
Simonski
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 13:27
Mijn mountainbike: TREK6700

Ik heb deze route nu net gereden, was de tweede keer en ik kan me erg goed vinden in de klachten over de route-aanduiding in de zuidelijke lus. Wat ik me alleen afvroeg is in hoeverre de overige paden in dit gebied opengesteld zijn voor fietsen.., voor zover ik weet is het geen probleem om in de bossen rond Wageningen te fietsen, maar het viel me op dat rond Heelsum en dat landgoed quadenoord nu overal verboden te fietsen bordjes hangen.
Owja, het stuk dat je op deze route langs de A50 rijdt is voor een groot deel ontbost, met fraai uitzicht op de snelweg als resultaat... Gaat de route verlegd worden of zal deze straks vlak langs de voorbij razende auto's lopen?
Een goede MTB-route is als een langspeelplaat; lange single-track met klimmetjes en afdalingen
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Simonski schreef:Gaat de route verlegd worden of zal deze straks vlak langs de voorbij razende auto's lopen?
Wat er met de mtb route gaat gebeuren weet ik niet maar de A50 wordt in iedergeval verbreed en er komen ook geluidswallen.
Simonski
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 13:27
Mijn mountainbike: TREK6700

Ja, dat van die verbreding had ik gehoord ja (collega's op m'n werk deden ook al hun beklag over de ontbossing)... ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik hoop alleen dat ze de route een beetje netjes achterlaten. Gisteren lag er een boom over het pad... met de kruin :P
Een goede MTB-route is als een langspeelplaat; lange single-track met klimmetjes en afdalingen
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

uitgebreid artikel in de krant van vandaag Editie Arnhem pagina 15
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... tes-op.ece

Er alleen wat van gemerkt doordat de boswachter al speurend vanuit zijn auto de Italiaans weg af kwam toen wij er naar boven reden via de route :D
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Net de route gedaan en hij is kurkdroog en razendsnel.
de noordelijke lus is langs de a50 wat kaler maar ach, na de verbreding komt er wel een nieuw pad
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

HuubC schreef:uitgebreid artikel in de krant van vandaag Editie Arnhem pagina 15
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... tes-op.ece

Er alleen wat van gemerkt doordat de boswachter al speurend vanuit zijn auto de Italiaans weg af kwam toen wij er naar boven reden via de route :D
Die foto is gemaakt bij de Wolfhezer heide - waar duidelijk staat aangegeven dat het verboden is voor fietsers. Ik loop er vaak met mijn hond en erger mij aan die mtb'ers die zich niet aan de regels houden. Maar het grappige (en vreemde) is dat rechts op de foto wel gefietst mag worden (van de trap) maar links niet.
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

afgelopen weekend deze route weer lekker gelust met rheden, was weer super, was wel verradelijk koud, verder geen boswachters tegengekomen.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Je kunt nu wel heel leuk de bunnyhop trainen... Zoveel bomen liggen er om
Plaats reactie