Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: vr 5 juli 2019, 17:41
kuijtje.nl schreef: vr 5 juli 2019, 17:08

Dit is een verandering aan de zuidlus. De noordlus gaat straks helemaal vervallen en komt een nieuwe route Schaarsbergen voor in de plaats.
Loerend naar het kaartje op fb. Is dat het pad langs de manege? Dat er uit is?

Stuk voor en na het kasteel blijft er wel in? Want dat vind ik dan weer een gaaf stukje. Hoe dan ook tof dat jullie het mooier maken.

Ik verwijder even mijn combi met Ede tot ik Julie klaar zijn met de aanpassingen.
Dit is bij Heveadorp. Geen Manege in de buurt. Combi met Ede mag je rustig laten staan. Noordlus is voorlopig niet weg. Voordat alles rond is met de nieuwe route Schaarsbergen zitten we al bijna tegen 2020 aan.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

ah, wacht ik zie het al. Waar je in het dorp op een gegeven moment links ging langs een bloemenweide. Zag daar woensdag al een singeltrack in de berm. Twijfelde nog of ik wel goed zat. Dat stuk mis je niet zo veel aan. :-q
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die track of in ieder geval gedeeltes daarvan lagen er toch vorig jaar al?
Of is het nu officieel bebord?
Klim over het grindpad omhoog zit er nog in als ik het kaartje goed interpreteer?

Hoe zit het eigenlijk met dat kasteel waar tijgerhaai laatst langskwam, is dat nu onderdeel van de route of niet?
Zo ja, dan ben ik altijd verkeerd gefietst.
Reed namelijk altijd beneden vanaf de Holleweg rechtstreeks naar Duno.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zit niet in de route. Maar als je onderaan rechts links gaat rij je langs het kasteel. Daar kan je prima eten. En dan pak je de route aan de andere kant weer op. Sowieso leuker dan het stuk asfalt.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dankje, volgende keer eens meepakken.
Ben sowieso op zoek naar meer legale uitstapjes en bezienswaardigheden in die buurt daar.
Duno plateau zelf al gevonden met de Azalealaan, maar ik denk zo dat er nog meer moois moet zijn daar.

Zou het wel jammer vinden als de noordlus eruit gaat met de klim bij Mariendal
QuiXoTic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 15:45
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2019

Mijn vrouw en ik doen eind augustus mee aan de cross triathlon in Renkum. Op strava een segment gevonden van het mountainbike parcours: https://www.strava.com/activities/11560 ... 8480223487. Ik zie echter dat dit geen onderdeel is van een vaste route. Heeft iemand hier een idee in hoeverre dit parcours technisch uitdagend is? En of het toegestaan is om deze route te rijden buiten het evenement om (dat wil zeggen, mag er op die paden normaalgesproken uberhaupt gefietst worden)? We zouden het parcours graag een keer op voorhand verkennen, maar aangezien het voor ons niet naast de deur is (wij wonen in de buurt van Delft), gaan we niet graag voor niets.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het stuk in de strava-link is gewoon een bos tussen Wageningen en Renkum.
Daar zit een beetje hoogteverschil in en is niet uitdagend.
Puur voor dat stukje moet je niet die kant op gaan.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Het is inderdaad niet technisch, gewoon standaard brede bospaden met af en toe een wortel. Je mag er fietsen, maar het is ook een goed bezocht losloopgebied voor honden.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

QuiXoTic schreef: do 11 juli 2019, 10:51 Mijn vrouw en ik doen eind augustus mee aan de cross triathlon in Renkum. Op strava een segment gevonden van het mountainbike parcours: https://www.strava.com/activities/11560 ... 8480223487. Ik zie echter dat dit geen onderdeel is van een vaste route. Heeft iemand hier een idee in hoeverre dit parcours technisch uitdagend is? En of het toegestaan is om deze route te rijden buiten het evenement om (dat wil zeggen, mag er op die paden normaalgesproken uberhaupt gefietst worden)? We zouden het parcours graag een keer op voorhand verkennen, maar aangezien het voor ons niet naast de deur is (wij wonen in de buurt van Delft), gaan we niet graag voor niets.
Het MTB parcours voor de Cross Triatlon ligt op de Wageningse Berg, Landgoed ONO. Daar mag je fietsen maar het is wel een druk wandel- en hardloopgebied. Het parcours voor de Cross Triatlon wordt dit jaar anders dan voorgaande jaren en het heeft daarom niet veel zin om ver van te voren al te verkennen. Enkele weken voor de triatlon vinden er verkenningsritten plaats zodat de wedstrijdrijder het parcours kan verkennen.
Dan is het misschien interessant om in de auto te stappen.

Er wordt gesproken over niet veel hoogte verschil. Voor de local is dat ook niet het geval, maar het gaat toch wel aardig op en af. Wij noemen dat vals plat. Maar als je echt vlak gewend bent dan is het toch iets meer als vals plat. Ik schat zo'n 75hm per rondje.
QuiXoTic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 15:45
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2019

We hebben gezien dat er verkenningsritten zijn, maar die dag lijkt voor ons geen haalbare kaart. Als het rondje dit jaar anders gaat worden heeft het voor ons inderdaad geen enkele zin om op eigen houtje te gaan verkennen. Zo lang het technisch vrij eenvoudig blijft is verkennen ook minder belangrijk. We maken ons geen illusies over het klassement, maar ik ken mezelf en wil toch zo hoog mogelijk eindigen. Bij een technisch lastiger parcours zal je de eerste ronde toch in moeten houden.
In ieder geval zijn wij weer een stuk wijzer, bedankt voor alle info!
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: vr 5 juli 2019, 15:04 Vanaf vandaag is de route bij Heveadorp (route Oosterbeek op grondgebied van Geldersch Landschap & Kasteelen) officieel omgelegd. De nieuwe tracks zijn aangegeven met de geel/zwarte MTB bordjes. Op het kaartje betreft het de blauwe route. De bordjes van oude route (fluor groen) zijn verwijderd. Dit gedeelte is dus geen onderdeel meer van de route.
[...]
kaartje zie:
https://www.facebook.com/MTBZuidVeluwe
Heeft iemand misschien een gpx-track die ik kan gebruiken om de wijziging van de route in Openstreetmap (en Waymarked Trails / Osmand etc) te verwerken?

Het lange rechte pad dat noordwest/noordoost loopt heb ik dit weekend zelf al kunnen fietsen, singletracks was lastiger omdat ik op pad was met een vriend op z'n gewone fiets en ik niet wilde dat dit de laatste keer was dat hij mij een route laat maken 8)

Gaat dus om de singletrack die van west naar oost loopt, en de vraag of de route nou over de Oude Oosterbeekse weg loopt, of over een track daar parallel aan (bij de Benedendorpseweg heb ik het pad parallel al zien liggen)

Thx! :-q

Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

openkaart schreef: ma 22 juli 2019, 21:22
Heeft iemand misschien een gpx-track die ik kan gebruiken om de wijziging van de route in Openstreetmap (en Waymarked Trails / Osmand etc) te verwerken?

Het lange rechte pad dat noordwest/noordoost loopt heb ik dit weekend zelf al kunnen fietsen, singletracks was lastiger omdat ik op pad was met een vriend op z'n gewone fiets en ik niet wilde dat dit de laatste keer was dat hij mij een route laat maken 8)

Gaat dus om de singletrack die van west naar oost loopt, en de vraag of de route nou over de Oude Oosterbeekse weg loopt, of over een track daar parallel aan (bij de Benedendorpseweg heb ik het pad parallel al zien liggen)

Thx! :-q

Afbeelding
Hier zit dat stukje in. Singletrack loopt idd parallel langs de weg.

https://www.strava.com/activities/2512241007
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Jefro98 schreef: ma 22 juli 2019, 21:59 Hier zit dat stukje in. Singletrack loopt idd parallel langs de weg.

https://www.strava.com/activities/2512241007
Thx! :-q
Heb het voor nu snel verwerkt in Openstreetmap en zal het verder verfijnen als ik weer in de gelegenheid ben om langs te komen om de details in OSM te verfijnen (waar wordt er precies aangetakt bij afslagen etc.)

Nieuwe verloop is al te zien op Waymarkedtrails (evt cache verversen met F5 oid) :
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 772!5.8168

en hier hun nieuwe gpx van de route Oosterbeek uit de OSM-data:
https://mtb.waymarkedtrails.org/api/det ... 662007/gpx

(de meeste andere datagebruikers zoals Openfietsmap -van het FB-kaartje uit vorige post- en Brouter krijgen update in het weekend.
Strava eens in de ? maanden..
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Van 2 tot 10 augustus worden er bij kasteel Doorwerth en Duno handboog wedstrijden gehouden. Delen van de route zijn daardoor "onbegaanbaar". Helaas staat nergens vermeld waar je wel en niet kan fietsen...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

heb je zelf gezien welke delen wel en niet ongeveer? Is italiaanse trail nog te rijden?
Plaats reactie