Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Hier geeft mijn rox aan: 18%
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
B@rt D!rtb!ker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 07:44
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29 Plus

Mmm, het traject van Ollie laat idd zien waarom je er al niet helemaal vers aan begint...lekkkkerrrrrrr :winkie:
Er zijn wel wat vuilere klimmetjes, deze is alleen eerrug leuk als je al een rit (vanaf Arnhem Zuid) via de brug bij Heteren hebt afgelegd (Holleweg, Italiaansweg etc.)
Laten we zeggen dat het 18 tot 20% is...afgaand op de roxen van ATX990 en B82S.
Thanks voor jullie bijdragen en foto's!! :-q
Gonna keep on tryin' till I reach the highest ground.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Bij mij gat de klim wel, het verradelijke is als je achterband grip verliest bij een steen. Even grip en snelheid kwijt en je kan gaan lopen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Bij die klim is het grind op een aantal stukken al aardig weggespoeld, met name aan de rechterzijde. Goed vooruitkijken en je bike langs die stukken manoeuvreren maakt de klim een stuk minder lastig.
modder zuigt!
jcvandeweerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 12:26
Mijn mountainbike: Kona Caldera

Gisteren de gepijlde route rondom Oosterbeek, Doorwerth, Renkum etc. gefietst. Hier en daar zijn we van de route afgeweken en zijn wij hiervoor bekeurd. Direct een boete van 60 euro, geen waarschuwing. Niet misselijk dus. Hou er dus rekening mee in die omgeving.
Cubuz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 15:47

Waar precies?
Heb zaterdag 1.5 x het rondje gemaakt maar heb geen boswachters gezien. Ik zoe trouwens nooit echt veel mensen deze route fietsen.
Alleen in Renkum heb ik een andere route genomen, 1 met een flinke klim erin.
jcvandeweerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 12:26
Mijn mountainbike: Kona Caldera

Als je tussen Doorwerth en Oosterbeek de grote weg oversteekt, krijg je zo'n klein klimmetje met een weg ertussen, vervolgens ga je een stukje rechtdoor tot je bij een fietspad komt. Daar moet je eigenlijk naar links. Wij zijn, ik denk een meter of 50, verder gereden en toen linksaf geslagen over een ruiterpad dat parallel loopt aan het fietspad. Deze komen uiteindelijk onderaan bij elkaar. Halverwege het ruiterpad kwamen ze met hun landrover uit de bosjes.
Cubuz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 15:47

jcvandeweerd schreef:Als je tussen Doorwerth en Oosterbeek de grote weg oversteekt, krijg je zo'n klein klimmetje met een weg ertussen, vervolgens ga je een stukje rechtdoor tot je bij een fietspad komt. Daar moet je eigenlijk naar links. Wij zijn, ik denk een meter of 50, verder gereden en toen linksaf geslagen over een ruiterpad dat parallel loopt aan het fietspad. Deze komen uiteindelijk onderaan bij elkaar. Halverwege het ruiterpad kwamen ze met hun landrover uit de bosjes.
parallel aan de weg met die 8 springbultjes erin?

Hier zit nog een lekkere kuitenbijter.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Cubuz schreef:
jcvandeweerd schreef:Als je tussen Doorwerth en Oosterbeek de grote weg oversteekt, krijg je zo'n klein klimmetje met een weg ertussen, vervolgens ga je een stukje rechtdoor tot je bij een fietspad komt. Daar moet je eigenlijk naar links. Wij zijn, ik denk een meter of 50, verder gereden en toen linksaf geslagen over een ruiterpad dat parallel loopt aan het fietspad. Deze komen uiteindelijk onderaan bij elkaar. Halverwege het ruiterpad kwamen ze met hun landrover uit de bosjes.
parallel aan de weg met die 8 springbultjes erin?

Hier zit nog een lekkere kuitenbijter.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is idd een leuke klim die ik ook meestal even meepak als ik vanuit Wageningen die route ga fietsen, tijdje terug was die nog wat moeilijker omdat er bovenaan wat wortels zaten waar je fiets in de klim overheen moest zien te krijgen :)
Eigenlijk zouden ze in die wal wat meer op-en-af paadjes moeten maken toch een vrij loos stuk waar ik bijna nooit iemand tegen kom.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
jcvandeweerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 12:26
Mijn mountainbike: Kona Caldera

Cubuz schreef:
jcvandeweerd schreef:Als je tussen Doorwerth en Oosterbeek de grote weg oversteekt, krijg je zo'n klein klimmetje met een weg ertussen, vervolgens ga je een stukje rechtdoor tot je bij een fietspad komt. Daar moet je eigenlijk naar links. Wij zijn, ik denk een meter of 50, verder gereden en toen linksaf geslagen over een ruiterpad dat parallel loopt aan het fietspad. Deze komen uiteindelijk onderaan bij elkaar. Halverwege het ruiterpad kwamen ze met hun landrover uit de bosjes.
parallel aan de weg met die 8 springbultjes erin?

Hier zit nog een lekkere kuitenbijter.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier was het: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&gl= ... 7aa8a92a9a" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de Bredelaan mag je wel fietsen.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Daar fiets ik ook vaak, een beetje afwijken van de paden en je hebt de mooiste klimmetjes en de beste uitdagingen, Zo is het ook leuk om het duno plateau te beklimmen.

Gelukkig nog nooit een boswachter gezien...
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
jcvandeweerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 12:26
Mijn mountainbike: Kona Caldera

Tinnieman schreef:Daar fiets ik ook vaak, een beetje afwijken van de paden en je hebt de mooiste klimmetjes en de beste uitdagingen, Zo is het ook leuk om het duno plateau te beklimmen.

Gelukkig nog nooit een boswachter gezien...
Daar is het idd prima fietsen. Als je de route fietst liggen er voor de Italiaanseweg best wel wat leuke paden omhoog/omlaag. Ze zijn ook allemaal redelijk begaanbaar, het is dus ook niet zo dat we iets kapot rijden. Zie daar ook bijna nooit wandelaars. Vraag me dus af wie we daar tot last zijn.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Helemaal mee eens, als je eens iemand tegenkomt gewoon even langzamer fietsen en je hand opsteken...leven en laten leven is mijn devies

Hoop nooit zo'n jeep tegen te komen
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

jcvandeweerd schreef:
Tinnieman schreef:Daar fiets ik ook vaak, een beetje afwijken van de paden en je hebt de mooiste klimmetjes en de beste uitdagingen, Zo is het ook leuk om het duno plateau te beklimmen.

Gelukkig nog nooit een boswachter gezien...
Daar is het idd prima fietsen. Als je de route fietst liggen er voor de Italiaanseweg best wel wat leuke paden omhoog/omlaag. Ze zijn ook allemaal redelijk begaanbaar, het is dus ook niet zo dat we iets kapot rijden. Zie daar ook bijna nooit wandelaars. Vraag me dus af wie we daar tot last zijn.
Of je nou wel of niet iemand tot last bent laat ik even in de midden. Ik neem nooit bos mee naar huis dus daar kan het ook al niet aan liggen.
Wat ik wel wil meegeven dat wij mtbers niet de eigenaar van dit bos zijn en je derhalve wat regels opgelegd krijgt. Als nou iedereen deze blijft overtreden gaat vroeg of laat de zaak op slot.
Dan moet je dus niet gaan lopen janken.
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

Tinnieman schreef:Daar fiets ik ook vaak, een beetje afwijken van de paden en je hebt de mooiste klimmetjes en de beste uitdagingen, Zo is het ook leuk om het duno plateau te beklimmen.

Gelukkig nog nooit een boswachter gezien...
Dan heb je geluk gehad. Maar daar word dus best wel veel gecontroleerd en onze boswachter hier kent geen waarschuwingen. Als je kunt fietsen moet je de regels/tekens ook maar kennen dus weet je dat je fout zit. En ik moet hem daar nog gelijk in geven ook.
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
Plaats reactie