Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

markpatat schreef: ma 21 oktober 2019, 15:30 Wil komend weekend een stuk of heel de route gaan rijden icm ede. Wat is het leukste deel van deze route?
De zuidlus is inderdaad erg leuk, hier kaartje met actuele gpx download
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 078!5.8178

In deze link naar Brouter vind je een prettige en legaal te fietsen verbinding tussen Ede en Oosterbeek-zuid (gpx download via "Export")

Om de laag met mtb-routes uit Waymarked-trails hier zichtbaar te maken als overlay moet je eenmalig klikken op "More -> Overlays -> Worldwide -> Waymarked Trails:MTB"

(Dan wordt die laag met een koekje aan je keuzemenu toegevoegd, als je andere browser gebruikt etc moet je dat weer opnieuw doen).

Enjoy, is mooi fietsen daar!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

OsiruS schreef: ma 21 oktober 2019, 19:03 Ik wil in elk geval de fietsers van RETO hier op aanspreken. Ongehoord hoe jullie je gedragen, en dat voor een club die veiligheid en respect hoog in het vaandel zou hebben staan. De grote groep die wij tegenkwamen droegen herkenbaar de RETO clubkleding, lekkere reclame dus. Hopelijk lezen hier enkele RETO rijders mee en maken dit bespreekbaar binnen hun club.
Bij deze!! En vanuit de Stichting MTB Zuid Veluwe heb ik het bestuur van RETO op de hoogte gebracht. Dit gedrag is namelijk ook niet goed voor de club en haar sponsors.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: ma 21 oktober 2019, 22:02
OsiruS schreef: ma 21 oktober 2019, 19:03 Ik wil in elk geval de fietsers van RETO hier op aanspreken. Ongehoord hoe jullie je gedragen, en dat voor een club die veiligheid en respect hoog in het vaandel zou hebben staan. De grote groep die wij tegenkwamen droegen herkenbaar de RETO clubkleding, lekkere reclame dus. Hopelijk lezen hier enkele RETO rijders mee en maken dit bespreekbaar binnen hun club.
Bij deze!! En vanuit de Stichting MTB Zuid Veluwe heb ik het bestuur van RETO op de hoogte gebracht. Dit gedrag is namelijk ook niet goed voor de club en haar sponsors.
Top!
Wat zouden wij zonder jou moeten, super dat jij zo betrokken bent!
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Gisteren weer lekker het rondje gefietst, en wat een drukte in het bos! Veel wandelaars die van de herfstkleuren kwamen genieten, maar ook veel groepen mts'ers. En dat ging allemaal goed samen, geen enkel probleem of ergernis ondervonden of tegengekomen :-q
(in het kader van: positieve dingen mogen zeker ook benoemd worden).
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Van 't weekend ook weer hier geweest, alleen rond Doorwerth. Ligt er allemaal netjes bij, alleen het bovenste stuk van de Italiaanse Trail was erg nat. Erg veel blad, mooi om op een niet geblazen route te rijden.

Ik heb het idee dat er op/na de nieuwe stukken wat bordjes missen:
- na het 'benedendorps MTB pad' kom je niet zomaar in Bikepark de Melkweg, klopt het dat die verbinding niet is bebord? Je zou als je de singletrack hebt verlaten op een gegeven moment rechts moeten richting Pluryn.
- Op het terrein van Pluryn moet je op een gegeven moment de Utrechtseweg op en vrij snel links de laatste single track op (niet DE oversteek Utrechtseweg bij de stoplichten, maar even daarvoor, dat kleine weggetje heet ook Utrechtseweg). Er staat niet aangegeven dat je linksaf de single track op moet, je bent geneigd het asfalt te volgen maar dan kom je op de parkeerplaats uit

verder zijn deze toegevoegde singletracks heel gaaf, goede toevoeging. Skill parkje was ook erg druk zaterdag, vooral kids op 16" spul en loopfietsen. Dat skill parkje zelf is wel een grote modderpoel helaas. In de kommen en pump-stukjes blijft (veel) water staan.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Dat routepaaltje, ongeveer een paar honderd meter na het "Benedendorpse MTB pad" (om rechtsaf te slaan naar Pluryn) zag ik ook niet meer de laatste keer dat ik er gereden heb. Heeft er wel gestaan toen de route net open was.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Nadat we de aanpassingen gemaakt hebben aan de lus tussen de Westebouwing en de Utrechtseweg zijn we constant bezig palen terug te plaatsen die anderen denken te moeten verwijderen.

Een aantal zijn al in het beton gezet. De andere gaan we binnenkort met een dwarslat (of stuk pvc pijp) terug plaatsen. Het gaat om vier palen die eruit getrokken en in het bos gegooid zijn. Er staan er ook een aantal los die we ook nog even aanpakken.

Bij Papendal wordt de route aangepast ivm de afsluiting hek. Er wordt een nieuwe doorgang gemaakt en daarvoor passen we de bewegwijzering op aan.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Trieste bedoeling weer. Zou het gezicht wel willen zien van een vandaal die aan een in beton gegoten paal staat te trekken :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zo jammer die vernielingen. Die wandelaars denken altijd dat ze koning zijn en gunnen andere mensen hun sport/hobby niet.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zoiets plaatsen?

Afbeelding

(Een camaraval; daarmee kan je de boze bordjesrauser in het wild vastleggen)
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: do 5 december 2019, 20:16 Nadat we de aanpassingen gemaakt hebben aan de lus tussen de Westebouwing en de Utrechtseweg zijn we constant bezig palen terug te plaatsen die anderen denken te moeten verwijderen.
Inderdaad triest dat dat jullie werk wordt gesloopt, maar dank voor de aanhoudende verbeteringen die jullie toch steeds weer aanleggen :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Biker67 schreef: do 5 december 2019, 16:47 Dat routepaaltje, ongeveer een paar honderd meter na het "Benedendorpse MTB pad" (om rechtsaf te slaan naar Pluryn) zag ik ook niet meer de laatste keer dat ik er gereden heb. Heeft er wel gestaan toen de route net open was.
Ah vandaar.
Ik heb dat hele stuk gemist en kwam weer bij de Utrechtseweg uit.
Ik zag vanaf het brede bos pad alleen het laatste stukje naar het stoplicht toe die ik dan nog even mee gepakt heb.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Jefro98 schreef: vr 6 december 2019, 07:30
Biker67 schreef: do 5 december 2019, 16:47 Dat routepaaltje, ongeveer een paar honderd meter na het "Benedendorpse MTB pad" (om rechtsaf te slaan naar Pluryn) zag ik ook niet meer de laatste keer dat ik er gereden heb. Heeft er wel gestaan toen de route net open was.
Ah vandaar.
Ik heb dat hele stuk gemist en kwam weer bij de Utrechtseweg uit.
Ik zag vanaf het brede bos pad alleen het laatste stukje naar het stoplicht toe die ik dan nog even mee gepakt heb.
Ja hier stond eerst pijltje rechtdoor (datum foto 15 september 2019) en toen ik daar op 5 oktober was het veranderd in rechtsaf richting Pluryn.
En daarna, afgaande op jullie bevindingen, kennelijk gesloopt :(

Afbeelding

Afbeelding
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Doorgang Papendal van de MTB route Oosterbeek verlegd!

Een tijdje geleden is het hek bij de golfbaan van Papendal afgesloten in verband met de nieuwe natuurbegraafplaats.
De route is verlegd en bewegwijzerd en er hangen wat waarschuwingsborden.

Na het eerste stuk singletrack (achter ingang Papendal) gaat de route over op de asfalt weg. Halverwege deze weg gaat de route rechts het bos in. Beetje over gras, maar er ligt wel een smal paadje. Verderop weer rechts de oude trimbaan op, tegengesteld aan hoe die tot nog toe (onofficieel) gereden werd. Aan het eind van deze singletrack links af. Vervolgens doemt er een hek op (nieuwe doorgang aan linkerkant) om Papendal te verlaten. Na het hek rechtsaf en vervolgd de bestaande route.
Plaats reactie