Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vandaag weer eens een rondje Doorwerth gedaan. De route was zowaar helemaal droog! En wat nog gekker was: de singletrack bij de Italiaanseweg was helemaal vlak geschoven! Ok, het singletrack karakter is wel een beetje weg, maar gewoon door kunnen fietsen is ook wat waard ;-) Is de track ms vlak geschoven ivm met de Airborne wandeltocht?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

klaast schreef:Vandaag weer eens een rondje Doorwerth gedaan. De route was zowaar helemaal droog! En wat nog gekker was: de singletrack bij de Italiaanseweg was helemaal vlak geschoven! Ok, het singletrack karakter is wel een beetje weg, maar gewoon door kunnen fietsen is ook wat waard ;-) Is de track ms vlak geschoven ivm met de Airborne wandeltocht?
Dit is precies waar ik me ook over verbaasde vandaag. Moet het pad ineens toegankelijk zijn voor rolstoelen ofzo?

Heb in ieder geval wel genoten van het eerste ritje met m'n nieuwe Canyon :D
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Ik werd vandaag aangesproken door een boswachter met de vraag wat ik van de nieuwe route vind. Ik had geen idee en ben op zijn verzoek teruggereden naar (einde van) Italiaanse weg. Het blijkt nu dat er een nieuwe singletrack is gemaakt!

https://twitter.com/BoswachterBen/statu ... 3446513665" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de MTB route omhoog rijdt Italiaanseweg rij je aan het einde meestal even heel steil omhoog naar de klinkers en je rijdt dan verder langs het witte huis over brede paden.
Nu moet je niet dat laatste steile stuk pakken maar rechts af buigen. Daar zie je vanzelf de nieuwe route paaltjes.

zie segment:

https://www.strava.com/segments/13268175" onclick="window.open(this.href);return false;

(niet naar mijn tijd kijken, ik reed nogal "verkennend" ;) )

Leuk stuk die zich nog moet vormen, nu is het echt een "machinepad" door het bos. leuke steile stukjes erin.

Ik heb de boswachter beloofd dit op het forum te posten dus bij deze!
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Dat steile stuk was nu juist best uitdagend als je helemaal stuk zit :wink:

Wel leuk dat ze aanpassingen doen aan de huidige route, dat smaakt naar meer zou ik zeggen.

Vooral in Doorwerth liggen hele mooie stukken die niet in de route zijn opgenomen.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Goed nieuws zeg! Precies op een stuk waar het nodig was, eerder ging je een heel stuk door over brede paden vanaf daar.

@crankstel: dat steile stukje gewoon meepakken en daarna gelijk weer terug naar beneden :D
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

@Kelvin: meestal maak ik er een fantasie rondje van om het spannend te houden.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

@crankstel: haha, ik weet precies wat je bedoelt, je bent niet de enige :)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik kwam vandaag al wandelend ook op het nieuwe stuk terecht. Leuk!
Moeten nog wel wat wortels gesnoeid worden denk ik en in ieder geval moet er goed ingereden worden. Binnenkort dus maar eens doen!
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Zaterdag had ik een afspraak in Ede. De mountainbike maar meegenomen om deze route(s) te rijden vanaf Papendal. Omdat ik rond etenstijd reed, was het lekker rustig onderweg. Op wat ruiters en wandelaars na eigenlijk niemand te zien. Routepaaltjes heb ik regelmatig gemist, of ze waren er niet. Gelukkig had ik de tracks vooraf in de GPS gezet.

Het nieuwe stukje was echt nog gloednieuw. Hard werken om mijn fiets door de bochten te krijgen, best uitdagend! Het grootste deel van de route was echter veel rechte paden/boswegen, asfalt en gravel. Singletracks zijn er maar een paar. Het tempo ligt daarom bijna overal hoog, ik heb maar weinig terug hoeven schakelen. Waar het dan wel even technisch wordt, was ik dan mentaal niet voorbereid omdat ik in de doorfiets-modus zat. De omgeving maakt deze twee rondes af. Prachtig gebied, kom ik zeker nog eens voor terug.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

gaaf, wat onverwachts dat dit nieuwe stuk er ineens is. Erg positief! Ga ik deze week zeker even rijden. Maar wat zou het fantastisch zijn als het aanleggen/plannen in samenspraak met de gebruikersgroep wordt gedaan...
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Heb de route vandaag weer gereden. Het nieuwe stuk is echt een aanwinst!

Wat mij betreft lekker uitdagend, lekker het stuur naar links en rechts smijten en een wat venijnig klim en afdaal werk. Top! Wat ik me alleen afvraag is wie dit heeft bedacht en uitgevoerd.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Klinkt interessant, dan ga ik het nieuwe stuk dit weekend, ook maar eens rijden :-D
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Leuke toevoeging :-q
Daar mogen er meer van komen :-)
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Vandaag het nieuwe stuk gereden. Echt heel leuk :-q

Dit weekend wordt het NK 3D boogschieten gehouden in de bossen bij Doorwerth. We zijn de nodige ploegjes met boogschutters tegengekomen op de Boersberg. Het parcours is uitgezet met rood-witte linten die in de bomen hangen, dus als je die ziet even opletten.
modder zuigt!
Groots89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 15 april 2016, 16:39

Het was gisteren inderdaad even pijlen ontwijken. (Eigenlijk: schutters ontwijken die op het pad gestationeerd waren)

Nieuwe stuk is echt geweldig. Het begint met een moeilijke zanderige steile klim, maar daarna is het prima te doen en erg leuk! Vooral na het 1e en 2e pad wat de route kruist. Nog een pluspunt: de grindafdaling met plotselinge bocht naar gevaarlijke weg is er nu uit.

Verder lag de route er echt heerlijk bij gisteren. Zelfs Papendal was (bijna) kurkdroog. Ook geen last meer van overmatige begroeiing, maar dat had ook deels te maken met de noodzakelijke lange kleding (4 graden bij vertrek).
Plaats reactie