Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep prima samen te rijden :-q maar zover ik weet is er geen verbindings route :( ik ging bovenin op de route Oosterbeek ipv linksaf, rechtdoor onder de snelweg door en dan rechtsaf richting Rheden en dat stuk asvalt heb ik toen ook goed ingekort van 5km naar 2km :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Mtb1988 schreef: zo 14 april 2019, 13:25 Bedoeling is om rond 28 april deze kant op te gaan. Valt de route te combineren met Rheden? Of is er een verbindingsroute aangegeven?

Dank voor de info!
Via Schaarsbergen loopt er een verbindingsroute met de Veluwezoom, twee richtingen op. Net voorbij Warnsborn zandpad aanhouden en dan langs manege. Weg schuin oversteken. Verbindingsroute is bewegwijzerd.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Bedankt voor de uitleg! Dan gaat het vast goed komen!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je kan 'm trouwens ook goed combineren met Ede, daar al in verdiept?
@Kuijtje is de markering van de verbindingsroute met Veluwezoom nog recent gecheckt? Is een beetje niemandsland.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 15 april 2019, 11:58 je kan 'm trouwens ook goed combineren met Ede, daar al in verdiept?
@Kuijtje is de markering van de verbindingsroute met Veluwezoom nog recent gecheckt? Is een beetje niemandsland.
Ik heb 'm niet recent gecheckt over de gehele verbindingsroute, maar daar waar ik langs gekomen ben was het in orde.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 15 april 2019, 11:58 je kan 'm trouwens ook goed combineren met Ede, daar al in verdiept?
De oude zwart op geel gemarkeerde verbindingsroute ten zuiden van de A12 loopt (zie Openstreetapdata in Waymarkedtrails) loopt bijna helemaal over het fietspad. De meeste pijlen staan er nog, maar merkte dat er de laatste weken ook pijlen worden verwijderd.

Interessanter lijkt het om ter hoogte van Knooppunt Grijsoord door te steken via de Lange Hut naar het -in dit draadje genoemde tankstation langs de N224). Dat is niet (meer?) gemarkeerd als MTB-route, maar fietsen is daar wel toegestaan volgens het toegangsbord

Daarna kan je via de Toekan de gemarkeerde route Oosterbeek oppikken, maar ik begrijp dat mensen ook het pad direct ten westen van de A50 nemen. Ik heb dat zelf nog niet kunnen bekijken (woon op een uur autorijden..) mbt toegangsborden, als iemand een foto daarvan kan sturen / posten, dan houd ik mij aanbevolen en verwerk ik de voorwaarden in Openstreetmap, zodat het voor iedereen die dat wil weten duidelijk is.
Bram87 schreef: ma 15 april 2019, 11:58 [...]is de markering van de verbindingsroute met Veluwezoom nog recent gecheckt? Is een beetje niemandsland.
Ik heb deze verbinding twee weken geleden gezocht in het veld en in beeld gebracht voor Mapillary.

Hier de verbindingsroute obv Openstreetmap-data op de kaart bij Waymarkedtrails , met mogelijkheid voor gpx-download

Op zich hangen veruit de meeste pijlen er nog, maar net op de plekken waar je van de hoofdroute af weer niet (-; Hier gaat de route Oosterbeek linksaf en moet je rechtdoor voor de gemarkeerde verbindingsroute. Vanaf de volgende kruising is het wel weer duidelijk.

Als je de verbindng vanaf de andere kant doet komt (Veluwezoom->Oosterbeek), dan mist er net na knooppunt Waterberg een pijl naar rechts (paal staat er nog wel), zie deze Mapillary-foto

GPS/telefoon op het stuur blijft in zulke uitgestrekte gebieden met "gewone paden" altijd fijn, er kan altijd een bordje verdwenen of overwoekerd (-; zijn

Overigens kan je ook vanaf het meest oostelijke punt van de rode route van Ede legaal ten noorden van de A12 een verbinding maken door de verschillende gebieden in beheer bij de Gemeente Arnhem , met verbindingen onderweg onder de A12 naar route Oosterbeek. Zie ook deze virtuele tour met uitstapjes (press play). Kan het zijn dat dit traject wordt opgenomen in de nieuwe route Schaarsbergen waar ik iets over las ?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Doorsteek via de Lange hut is met de nieuwe route idd de meest logische. Werkt ook als je van de andere kant komt.

Pad langs de A50 (Johannahoeve) is volgens mij niet legaal fietsbaar. Zal voor de zekerheid nog eens kijken maar weet het bijna zeker.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

klaast schreef: za 4 mei 2019, 14:36 Pad langs de A50 (Johannahoeve) is volgens mij niet legaal fietsbaar. Zal voor de zekerheid nog eens kijken maar weet het bijna zeker.
Thx, ben benieuwd!
Zie net trouwens dat ik wel op de zuidelijke aansluiting van dat pad met de route Oosterbeek ben ben geweest, daar staat een bord van de gemeente Arnhem als terreinbeheerder (zie hier) waarmee fietsen wel is toegestaan. Maar dat kan aan de noordzijde of ergens halverwege inderdaad anders zijn.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: za 4 mei 2019, 14:36

Pad langs de A50 (Johannahoeve) is volgens mij niet legaal fietsbaar. Zal voor de zekerheid nog eens kijken maar weet het bijna zeker.
Bedoel je hier het stuk tussen het spoor tunneltje en de Shell langs de N224?
Bij het klaphek net na het spoortunneltje staat nl. een bord en daar staat geen fiets verbod op. Volgens mij dus gewoon legaal. Na het klaphek gaan we altijd gelijk rechts het heuveltje op, stukje single track en dan het brede pad langs de A50 naar de Shell.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

openkaart schreef: za 4 mei 2019, 15:09
klaast schreef: za 4 mei 2019, 14:36 Pad langs de A50 (Johannahoeve) is volgens mij niet legaal fietsbaar. Zal voor de zekerheid nog eens kijken maar weet het bijna zeker.
Thx, ben benieuwd!
Zie net trouwens dat ik wel op de zuidelijke aansluiting van dat pad met de route Oosterbeek ben ben geweest, daar staat een bord van de gemeente Arnhem als terreinbeheerder (zie hier) waarmee fietsen wel is toegestaan. Maar dat kan aan de noordzijde of ergens halverwege inderdaad anders zijn.
Yep, dat bord bedoel ik ja. Vanaf het klaphek mag je er gewoon doorheen met de fiets.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

openkaart schreef: za 4 mei 2019, 15:09
klaast schreef: za 4 mei 2019, 14:36 Pad langs de A50 (Johannahoeve) is volgens mij niet legaal fietsbaar. Zal voor de zekerheid nog eens kijken maar weet het bijna zeker.
Thx, ben benieuwd!
Zie net trouwens dat ik wel op de zuidelijke aansluiting van dat pad met de route Oosterbeek ben ben geweest, daar staat een bord van de gemeente Arnhem als terreinbeheerder (zie hier) waarmee fietsen wel is toegestaan. Maar dat kan aan de noordzijde of ergens halverwege inderdaad anders zijn.
Dat is het bordje dat ik wilde bekijken dus dan heb ik het duidelijk bij het verkeerde eind.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Zie net dat ik ook het bord aan de noordzijde al had gekiekt, daar is fietsen ook toegestaan, dus sorry voor het stellen van een vraag waarop ik het antwoord zelf al kon zien..

(maar ik maak dan soms ook wel meer dan 3.000 foto's per rit, en toch mis ik dan net een bepaald bordje oid om de hoek, zeker als de tijd begint te dringen voor het eten of zonsondergang....)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef: za 4 mei 2019, 15:23
klaast schreef: za 4 mei 2019, 14:36

Pad langs de A50 (Johannahoeve) is volgens mij niet legaal fietsbaar. Zal voor de zekerheid nog eens kijken maar weet het bijna zeker.
Bedoel je hier het stuk tussen het spoor tunneltje en de Shell langs de N224?
Bij het klaphek net na het spoortunneltje staat nl. een bord en daar staat geen fiets verbod op. Volgens mij dus gewoon legaal. Na het klaphek gaan we altijd gelijk rechts het heuveltje op, stukje single track en dan het brede pad langs de A50 naar de Shell.
Ik ga in die richting eerst na het hek rechtdoor en dan bij de poel rechts. Even koetjes kijken. Terug natuurlijk wel over de singletrack. Bergaf hè 😄
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hmm, dat stuk van de Lange Jut kende ik niet, ik reed altijd langs dat ANWB terrein over het asfalt maar dat kan ook door het bos zie ik :-q

Wat een werk trouwens om alles in Mapillary te krijgen, respect hoor!

Wie werkt trouwens de Waymarked Trails site bij? Ik kende deze site ook nog niet, maar dit is wel handig met alle nieuw aangelegde tracks er ook op in 1 overzicht :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In tegenstelling tot eerder plan vandaag rondje Ede & Oosterbeek gedaan. De noordlus van Oosterbeek vond ik meer van het zelfde. Nu had ik al een creatieve route gemaakt, maar daar mag nog wel een stuk af. 77 Km red ik ook wel, maar de gang is er wel uit tegen de tijd ik weer op het mooie stuk van Ede ben. En dat is stiekem best zonde. Dus ik dacht aan het volgende. Bij Papendal kom ik de route Oosterbeek op, rijd de zuidlus, (top tip even eten bij kasteel Doorwerth) pak het tweede deel Papendal weer op, maar als je dan bij de natuur begraafplaats uitkomt wil ik dan eigenlijk terug naar de kruising ingang Papendal. Mag je terug over de Papendallaan, of is er een mooiere verbinding te maken?
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie