Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef: vr 22 maart 2019, 09:46
kuijtje.nl schreef: do 21 maart 2019, 23:12

Nee is nog niet af. Komende zaterdag gaan we verder met afwerken en als we het klaar krijgen kunnen we de palen slaan. Dus je kan zaterdag 23 maart om 09:00 aansluiten om mee te helpen met afwerken :-)
Hoe meer hulp, hoe eerder we de track kunnen open gooien.
Ja, dat moet wel lukken! Waar verzamelen en wat is er nodig qua gereedschap?
Om 09:00 verzamelen hoek Oude Oostererbeekseweg, Benedendorpseweg, Van der Molenallee (t.o. ingang Westerbouwing). Qua gereedschap zijn schep, hark, snoei- of takkenschaar voldoende.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 01:36
klaast schreef: vr 22 maart 2019, 00:10 Dat is/was de verbindingsroute naar Ede.
Lekker snel pad hè?
Oké top, ik ben de weg kwijt daar wat betreft onverharde stukken/mtb routes.
Ik wacht wel tot alles klaar is voordat ik me erin verdiep :-D

Het stuk was echt heerlijk, zo glad als asfalt en toch onverhard door een mooie natuur :-q
Dit soort paden is wel de reden dat ik hoop dat fietsen buiten de MTB-route gewoon toegestaan blijft. Op de gravelfiets is dit heel fijn.
Overigens mag het fietspad langs de Oude Reemsterlaan en dan richting de Mossel er ook zijn. Hopelijk vergeten ze die te betonneren ;-) Komend vanaf de Posbankroute is Warnsborn trouwens ook erg tof om op de crosser mee te pikken. Doe je dat wel eens?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

HIer de Strava rit voor de geïnteresseerden.
Ws ben ik nog steeds mooie stukken vergeten maar af en toe probeer ik aan nieuw paadje.

@ klaast, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je bedoeld :P

https://www.strava.com/activities/2230015269
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 14:08 @ klaast, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je bedoeld :P

https://www.strava.com/activities/2230015269
Een deel heb je al gedaan zie ik: tussen de N803 en de N224. Als je die vanaf de Schelmseweg de andere kant op fietst kun je de MTB route Oosterbeek een heel end volgen tot je ongeveer tegenover Papendal weer uitkomt. Bijkomend voordeel is dan dat je de fijne gravelweg naar beneden rijdt ;-)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Juist!
Genoeg moois daar in de omgeving als je het een beetje kent.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 22:04 Juist!
Genoeg moois daar in de omgeving als je het een beetje kent.
Ik heb hem vanmiddag op de terugweg even 'voorgefietst': https://www.strava.com/activities/2232039564
MTB-route Ede hoeft er natuurlijk niet bij. Dat wordt wel heftig in een rondje van 100km denk ik :wink:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 14:08 HIer de Strava rit voor de geïnteresseerden.
Ws ben ik nog steeds mooie stukken vergeten maar af en toe probeer ik aan nieuw paadje.

@ klaast, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je bedoeld :P

https://www.strava.com/activities/2230015269
Mooie rit. :-q
Route delen zijn me wel bekend, ik rijd ze alleen nooit zo aan 1 stuk aan elkaar. 8)




klaast schreef: vr 22 maart 2019, 23:35
Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 22:04 Juist!
Genoeg moois daar in de omgeving als je het een beetje kent.
Ik heb hem vanmiddag op de terugweg even 'voorgefietst': https://www.strava.com/activities/2232039564
MTB-route Ede hoeft er natuurlijk niet bij. Dat wordt wel heftig in een rondje van 100km denk ik :wink:
Dat zijn ook lekkere ritjes om vanaf het werk naar huis te fietsen met dit soort prachtige dagen. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top! Een combinatie Ede-Oosterbeek is ook nog wel iets voor in de toekomst. (mits Ede goed op een crosser te rijden zal zijn).

Als je dit soort ritjes als Woon-werk kunt doen: hemels! (mijn w-w is door het centrum van Amsterdam, even voor de vergelijking)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

In deze omgeving woon-werk fietsen is idd echt geweldig. Ik heb afgelopen najaar met het mooie weer geregeld gedacht dat ik me niet echt mooiere woon-werkritten kan voorstellen dan wat ik kan doen. In Nederland dan. Exclusief Limburg. Maar een vlak ritje rijden... :wink:

Ede is goed te doen op de crosser / gravelfiets. Maar dat moet je wel leuk vinden. Het is een beetje als de UHR maar dan met wat minder remkuilen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Over woon-werkfietsen gesproken: deze week viel het me op dat er dicht bij Wolheze een nieuw pad uitkomt op het fietspad langs het spoor. Dat lijkt een MTB-track. Klopt dat? En hoe past die dan in het rondje? Als ik op de gravelfiets was had ik het even geprobeerd, maar met de racer leek het me niet erg handig ;-)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: do 11 april 2019, 23:07 Over woon-werkfietsen gesproken: deze week viel het me op dat er dicht bij Wolheze een nieuw pad uitkomt op het fietspad langs het spoor. Dat lijkt een MTB-track. Klopt dat? En hoe past die dan in het rondje? Als ik op de gravelfiets was had ik het even geprobeerd, maar met de racer leek het me niet erg handig ;-)
Geen MTB Track. In die omgeving wordt of was niets ondernomen qua MTB routes.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik vond het al niet erg logisch. Ook omdat er naast zo'n balk gemaakt was om je fiets tegenaan te zetten. Binnenkort te voet maar eens verkennen dan.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

In het perceel van de Bilderbergbossen, tussen het lage spoortunneltje en de watertoren-klim, is 'iets' gedaan met de paden waar de route overheen loopt waardoor er niet meer te fietsen is. Lijkt omgeploegd te zijn of zand gestort oid. Is niet meer te fietsen met banden dunner dan 3.0. Beetje een vreemde actie, het is nu echt 100% ruiterpad geworden. Helaas is het niet toegestaan (maar op dit moment onvermijdelijk) om een parallel-wandelpad te pakken.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Bram87 schreef: vr 12 april 2019, 13:06 In het perceel van de Bilderbergbossen, tussen het lage spoortunneltje en de watertoren-klim, is 'iets' gedaan met de paden waar de route overheen loopt waardoor er niet meer te fietsen is. Lijkt omgeploegd te zijn of zand gestort oid. Is niet meer te fietsen met banden dunner dan 3.0. Beetje een vreemde actie, het is nu echt 100% ruiterpad geworden. Helaas is het niet toegestaan (maar op dit moment onvermijdelijk) om een parallel-wandelpad te pakken.
Heb dit al vaker gezien op meerdere paden daar in de buurt, doen ze volgens mij 1 keer per jaar. Mijn ervaring is dat het vrij snel weer goed te fietsen in.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Bedoeling is om rond 28 april deze kant op te gaan. Valt de route te combineren met Rheden? Of is er een verbindingsroute aangegeven?

Dank voor de info!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Plaats reactie