Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Volgens de Veluwe-Zuid facebook is er afgelopen maandag flink gewerkt. Is iemand al een kijkje wezen nemen?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Het ging lekker vandaag. Afwatering op het nieuwe stuk is ok te noemen, al heb je op het eind ongeveer wel een moeras waar je door heen moet. De herfst doet het nieuwe stuk niet zo veel goed.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Het nieiwe stuk is mooi bladvrij gemaakt afgelopen weekend! Ligt er bij als een racebaan, zeker met deze vorst.
Gebruikersavatar
MvdS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 21:28

Kelvin_ schreef:Het nieiwe stuk is mooi bladvrij gemaakt afgelopen weekend! Ligt er bij als een racebaan, zeker met deze vorst.
Cool. Ga in de loop van de week even kijken!
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Jammer dat het nieuwe stuk één grote modderpoel is. Ondanks al het zwoegen van de vrijwilligers! :(

Zijn hier trouwens berichten verwijderd, of is 4 december echt het laatste bericht geweest?
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Het is inderdaad één grote modderpoel, ben benieuwd of daar nog wat aan gedaan kan worden. De ondergrond is denk ik niet echt geschikt.

Trouwens, op Facebook deelde MTB Zuid-veluwe het volgende bericht:
Komende zondag 12 maart wordt er op het landgoed Groot Warnsborn de jaarlijkse Warnsborncross gehouden. Het loopevenement doorkruist de MTB route Renkum/Oosterbeek op verschillende plekken.
Om de meeste problemen te voorkomen graag voor diegene die van plan zijn te gaan fietsen op de route het volgende:

Na de oversteek van de Schelmseweg op het zandpad vlakbij Hotel Warnsborn kruist de cross de MTB route. De kruising wordt met linten en een beveiligere afgebakend. Dit is een gevaarlijk kruising vandaar dat hier wat extra maatregelen worden genomen.

Over de verharde weg (voor de oprijlaan naar het hotel) gaat de MTB route weer omhoog en vervolgens gaat de route weer met een bocht naar links en daar is de tweede kruising met het parcours. Deze is wat overzichtelijker en wordt niet afgezet. Wel opletten dus met kruisende hardlopers.

Bij fietsknooppunt 45 op de MTB-route is een scherpe bocht naar links en vervolgens een knik (bij de heide). De knik en vervolgens het gehele pad totdat de MTB-route linksaf gaat is het parcours en finishgebied van de cross. Erg druk met lopers en toeschouwers.
Ga hier niet (zoals bijna iedereen) het fietspad op, maar volg de route richting het hek (en weiland). Ga links af langs het hek en vervolg de route zoals aangegeven. Boven aan volg je de MTB bordjes (stukje naar links en dan weer rechts het fietspad op). Daarmee vermijd je de drukte op de heide en pak je een stukje MTB parcours mee die bijna niemand op die manier rijdt. Terwijl het wel staat aangegeven.

Alvast bedankt voor de medewerking en begrip voor elkaar.
Ook plaatsten ze er nog een verduidelijkend kaartje bij:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=597283FF" onclick="window.open(this.href);return false;

Mantel heeft morgen op Papendal ook een testdag georganiseerd, dus ook daar zal het druk zijn.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Is het de trend om de route tegengesteld te rijden tegenwoordig...? Wat een hoop tegenliggers zeg.
Trouwens het nieuwe stuk ligt er puik bij... :-q goed werk !
Dat was dus één van de redenen om hier weer eens te rijden.
beter scheef erin dan recht ernaast
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Vrijdag 29 maart gaan we vanaf 09:00 onderhoud plegen aan het nieuwe stukje bij Duno.
Ondergrond is verre van ideaal dus daar zijn we nog wel even bezig voordat het mooi hard is. Maar het is al een stuk beter dan in het begin. Op de meeste plekken raken we snel het overbodige water kwijt. Het is nu voornamelijk bijhouden en bijschaven.

Inmiddels ook de routebordjes in kaart gebracht van het zuidelijk gedeelte. Daar ontbreken nogal wat bordjes. Die hopen we begin april weer te kunnen plaatsen zodat de route weer goed uitgezet is en MTB'ers van buiten de regio niet meer verkeerd rijden.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Het nieuwe gedeelte ligt er perfect bij nu alleen is een boom pal langs het pad net boven de grond afgebroken en blokeerd nu de route. Hierdoor is er al een nieuw pad aan het ontstaan hier langs op.

Ik kon hem zelf niet verplaatsen en ik had even geen kettingzaag bij me in m'n Camelbak. :/

Dacht plaats het even hier in de hoop dat iemand van de organisatie dit leest.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Kelvin_ schreef:Dacht plaats het even hier in de hoop dat iemand van de organisatie dit leest.
Heb je het ook op FB gemeld?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

klaast schreef:
Kelvin_ schreef:Dacht plaats het even hier in de hoop dat iemand van de organisatie dit leest.
Heb je het ook op FB gemeld?
Ja in een PB. Wordt opgepakt :-q
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Top. En weer een les geleerd: altijd de kettingzaag mee ;-)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Om het gebied alvast een beetje te verkennen voor de Holland Classic tocht op 7 mei, hebben we afgelopen maandag een rondje gereden vanaf Papendal.
Uiteindelijk de noordlus gereden terwijl we dachten dat we de zuidlus aan het doen waren.
Op sommige plekken was het even spoorzoeken of paaltje zoeken, maar vond het wel aardig fietsen.
Die muur is pittig met een full suspension....
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Meegs schreef: Op sommige plekken was het even spoorzoeken of paaltje zoeken, maar vond het wel aardig fietsen.
Die muur is pittig met een full suspension....
Helaas ontbreken er hier en daar wat paaltjes ja.

Die muur bij Mariëndaal? Die vind ik juist prettiger sinds ik ben overgestapt van een hardtail naar een fully. Je stuitert niet meer door de kuilen en bultjes/ steentjes waardoor je grip houdt.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Meegs schreef:Om het gebied alvast een beetje te verkennen voor de Holland Classic tocht op 7 mei, hebben we afgelopen maandag een rondje gereden vanaf Papendal.
Uiteindelijk de noordlus gereden terwijl we dachten dat we de zuidlus aan het doen waren.
Op sommige plekken was het even spoorzoeken of paaltje zoeken, maar vond het wel aardig fietsen.
Die muur is pittig met een full suspension....
Op de muur en het stukje bij Papendal na is de noordlus behoorlijk saai. Zuidlus is een stuk leuker.
Plaats reactie