Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef: zo 28 juni 2020, 21:53 Wel apart dat de kaartjes daaronder niet kloppen, het uitgebreid besproken stukje over de hei bij schaarsbergen loopt op de kaartjes over het gravelpad terwijl de route rechts langs de bosrand loopt.
Klopt, oude GPX gebruikt. Staat al in de planning deze te vervangen. GPX Oosterbeek op de site klopt op meer punten niet. Wordt binnenkort vervangen.

En om de de verwarring van de benaming ook gelijk even te beantwoorden.... Het is altijd Oosterbeek geweest. Dat allerlei instanties en mensen er andere name aan geeft zie je bij bijna alle routes, dus ook bij deze route.
Straks komen er andere namen, als de noord lus vervangen wordt door 2 lussen Schaarsbergen. Daarna hopen dat we snel door kunnen om de zuid lus verder aan te pakken.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

kuijtje.nl schreef: zo 28 juni 2020, 22:08Daarna hopen dat we snel door kunnen om de zuid lus verder aan te pakken.
Spannend. Ben benieuwd of jullie iets in de koker hebben voor het stuk tussen Wolfheze en Heelsum. Dat sla ik nu vaak over door weer richting Doorwerth te rijden en aan de andere kant van de N225 Hoog Oorsprong weer op te fietsen.
(Heb ook weleens het stuk bij de Heelsumsche Beek als afkorting gepakt, maar dat voelde weer net wat te illegaal.)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Johnny Hoogmoed schreef: ma 29 juni 2020, 14:56
kuijtje.nl schreef: zo 28 juni 2020, 22:08Daarna hopen dat we snel door kunnen om de zuid lus verder aan te pakken.
Spannend. Ben benieuwd of jullie iets in de koker hebben voor het stuk tussen Wolfheze en Heelsum. Dat sla ik nu vaak over door weer richting Doorwerth te rijden en aan de andere kant van de N225 Hoog Oorsprong weer op te fietsen.
(Heb ook weleens het stuk bij de Heelsumsche Beek als afkorting gepakt, maar dat voelde weer net wat te illegaal.)
Ben ook benieuwd. Wordt denk ik lastig, vooral vanaf het brede heidepad tot aan de Fonteinallee, om daar wat moois van te maken. Het eerste stuk tot aan het brede heidepad is nog wel leuk als je het alternatief pakt door het bos ipv over het fietspad. Langs de Heelsumsebeek is een mooi stukje natuur met leuke bruggetjes, maar inderdaad niet toegestaan. Daar een routevergunning voor krijgen zou mooi zijn maar gaat hem niet worden vermoed ik.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat laatste lijkt me ook sterk inderdaad, dan nog beter vanaf Wolfheze achter Fletcher langs terug naar Hoog Oorsprong.
Of de route een stuk verlengen: om Heelsum en Renkum heen, stukje asfalt langs Parenco en langs de Rijn weer richting route.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

tja als we de wensenlijstjes gaan delen ;)

laten we vooral afwachten, ervaring uit Ede leert dat de initiatiefnemers van MTB Zuid Veluwe prima weten wat de MTB-er graag wil. Hopelijk werken de gebiedsbeheerders en -eigenaren ook een beetje mee.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Alles moet rolbaar zijn. Dus verwacht geen Punica oase.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Bram87 schreef: di 30 juni 2020, 09:25 tja als we de wensenlijstjes gaan delen ;)

laten we vooral afwachten, ervaring uit Ede leert dat de initiatiefnemers van MTB Zuid Veluwe prima weten wat de MTB-er graag wil. Hopelijk werken de gebiedsbeheerders en -eigenaren ook een beetje mee.
Nou ja, dat was wat ik me voor het stukje Wolfheze-Heelshum vooral afvroeg, welke eigenaren dan. K ging meer voor een brainstorm dan wat ik in m'n schoen wil vinden ;)
Tijgerhaai schreef: di 30 juni 2020, 10:37 Alles moet rolbaar zijn. Dus verwacht geen Punica oase.
:lol: Sonic the Hedgedog dan?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Sta nu in Oosterbeek op de camping ik vind het een vreemde route als je hier namelijk van de route afgaat heb je super mooie dalingen en technische stukken met bruggetje echt heel mooi mountainbiken maar dit hoort er dus niet bij
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

bonzaiking schreef: di 28 juli 2020, 12:48 Sta nu in Oosterbeek op de camping ik vind het een vreemde route als je hier namelijk van de route afgaat heb je super mooie dalingen en technische stukken met bruggetje echt heel mooi mountainbiken maar dit hoort er dus niet bij
Klopt, de route is alleen in het zuidelijke deel en een stukje Papendal leuk. Het noordelijke deel is vooral recht toe recht aan, al zit er bij Mariendaal nog wel een pittige klim. De omgeving biedt inderdaad veel meer moois, echter niet overal mag gefietst worden. Er komt in de toekomst ook een nieuwe route (Zuidelijke deel is men al begonnen) , dan zal het noordelijk deel ook leuker worden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bonzaiking schreef: di 28 juli 2020, 12:48 Sta nu in Oosterbeek op de camping ik vind het een vreemde route als je hier namelijk van de route afgaat heb je super mooie dalingen en technische stukken met bruggetje echt heel mooi mountainbiken maar dit hoort er dus niet bij
Heb je ook op de bordjes gekeken voordat je zomaar van de vaste paden bent afgegaan? Waarschijnlijk niet want dan had je deze reactie ook niet gegeven. Er wordt heel hard gewerkt om een mooie route te krijgen maar het helpt zeker niet als men dan gaat wildrijden waar dat dus niet mag.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat dus. :roll:
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Grappig is wel dat zelfs de bedenker van veel mtb routes daar op paden rijdt die niet bij de route horen.
Hoe bedoel je het goede voorbeeld.

De stuwwal is idd een stuk prachtig natuur.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

hanjovdberg schreef: di 28 juli 2020, 19:05Heb je ook op de bordjes gekeken voordat je zomaar van de vaste paden bent afgegaan?
Volgens mij zegt 'ie niet dat hij ook daadwerkelijk buiten de route heeft gefietst. Dat je daar mooi kan fietsen kan je vanaf het fietspad en de Fonteinallee ook prima zien ;)

(Maar OK, het ligt wel in de lijn der verwachting.)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 20:44 Grappig is wel dat zelfs de bedenker van veel mtb routes daar op paden rijdt die niet bij de route horen.
Hoe bedoel je het goede voorbeeld.

De stuwwal is idd een stuk prachtig natuur.
Beetje eng dit. Stuur hem anders een persoonlijk berichtje als je er zo mee zit. Niet overal is overigens verboden te fietsen, brave Hendrik :wink:
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Biker67 schreef: di 28 juli 2020, 21:10Beetje eng dit. Stuur hem anders een persoonlijk berichtje als je er zo mee zit. Niet overal is overigens verboden te fietsen, brave Hendrik :wink:
Waarom eng? De beste man heeft alles op openbaar staan (op Strava). En in deze wereld is hij nou eenmaal een bekende Nederlander. Tien seconden scrollen door zijn activiteiten en je ziet dat hij o.a. over de Boersberg fietst, waar fietsen behoorlijk verboden is.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie