Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Kelvin_ schreef: ma 18 maart 2019, 23:01 Ter hoogte van onderstaande locatie is het gedeelte wat ik bedoel. Grofweg tussen Siza s' Koonings Jaght (aan de koningsweg) en het tunneltje bij rijkswaterstaat onder de a12 door. Halverwege kom je langs een hondensport vereniging, shv speurders. Hier begint de nieuwe trail.

https://maps.app.goo.gl/j8ub4
Dan hebben we het iig over hetzelfde stuk. Ik zag het net na het hek op het bommenlijntje. Ik wist alleen niet waar het naar toe ging. Kun je nu ook al van Koonings Jaght daar naartoe fietsen?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

@klaast: ja dat kan, maar dit kon altijd al als je de weg kent. De nieuwe trail begint vanaf die hondenclub. Let wel op, trail is nog niet af en eigenlijk nog niet rijdbaar.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Helder thx. De huidige verbindingsroute gebruik ik geregeld op mijn werk-woonroute. Mooi pad voor de gravelracer. Als ik vanaf de MTB-route Oosterbeek kom ga ik bij de Koningsweg normaal gesproken links, N224 rechts en dan voor de Shell het bos weer in. Goed om te weten dat je ook via de andere kant kunt. Beetje afwisseling is altijd leuk :wink:
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Dat stukje ken ik ook wel.

Maar als je nu op de Koningsweg rechtsaf gaat ipv links en dan brug over, bij Siza het terrein op en links aanhouden. Op een gegeven moment na een kort stukje door het bos krijg je links van je een poort door een hek, daarna weer links en de rest wijst zichzelf.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kelvin_ schreef: di 19 maart 2019, 09:06 Dat stukje ken ik ook wel.

Maar als je nu op de Koningsweg rechtsaf gaat ipv links en dan brug over, bij Siza het terrein op en links aanhouden. Op een gegeven moment na een kort stukje door het bos krijg je links van je een poort door een hek, daarna weer links en de rest wijst zichzelf.
Kijk, dat is goede info.
Wij rijden ook altijd onder het tunneltje door maar dit is een leuke afwisseling voor de route. :-q :-q
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Het stuk wat net aangelegd is en nog afgewerkt moet worden tussen de Kruislaan en Koningsjacht is geen verbindingsroute. Dit is de oosterse lus van de MTB route Ede. Dus eigenlijk lopen jullie te babbelen over een stuk route in het verkeerde topic :-)

En om jullie nog blijer te maken.... Tussen de Veluwezoom en Ede komt in de nabije toekomst een nieuwe route (Schaarsbergen) te liggen. Dan worden Ede, Renkum/Oosterbeek, Schaarsbergen en Veluwezoom zo'n beetje aan elkaar geknoopt. Duurt nog ff, maar dat moet ergens eind 2019 begin 2020 gaan spelen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Wow, dat klinkt goed! Zijn de plannen voor Ede gewijzigd? Ik kan me niet herinneren dat er op de kaartjes die ik voorbij heb zien komen zulke oostelijke routes stonden...
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: di 19 maart 2019, 10:37 Wow, dat klinkt goed! Zijn de plannen voor Ede gewijzigd? Ik kan me niet herinneren dat er op de kaartjes die ik voorbij heb zien komen zulke oostelijke routes stonden...
Nee hoor. Dit is conform de eerste ontwerpen en planning. Alleen valt het niet zo op omdat de de lus naar het oosten er al snel lag tot de Kruislaan. Laatste stuk naar Koningsjacht gaf in eerste instantie wat problemen met NM. Maar dat is inmiddels opgelost en nog net voor de start van het broedseizoen (15 maart / 15 juli) hebben we deze lus nog kunnen aanleggen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

:-q
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Hoe accuraat is de GPX-file op mtbroutes.nl?

Misschien als ik tijd heb wil ik zondag deze route gaan rijden, maar een actuele GPX is wel fijn :D
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Die lijkt me niet echt actueel. De singletrack op Duno lijkt er nog niet eens in te staan en ook bij Papendal gaat het volgens mij niet helemaal goed. De kans is groot dat je er met de bordjes en de gpx wel uitkomt, maar alleen de gpx lijkt me niet handig...
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Oké, duidelijk....

Bedankt!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kuijtje.nl schreef: di 19 maart 2019, 10:51
klaast schreef: di 19 maart 2019, 10:37 Wow, dat klinkt goed! Zijn de plannen voor Ede gewijzigd? Ik kan me niet herinneren dat er op de kaartjes die ik voorbij heb zien komen zulke oostelijke routes stonden...
Nee hoor. Dit is conform de eerste ontwerpen en planning. Alleen valt het niet zo op omdat de de lus naar het oosten er al snel lag tot de Kruislaan. Laatste stuk naar Koningsjacht gaf in eerste instantie wat problemen met NM. Maar dat is inmiddels opgelost en nog net voor de start van het broedseizoen (15 maart / 15 juli) hebben we deze lus nog kunnen aanleggen.

Kaartje erbij en is idd geen verbingings route.
Ik dacht ook dat de huidige oversteek van de N224 al het meest oostelijke deel was maar op de kaart gaat het helemaal door tot aan de A12. :-D

Afbeelding
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik had hem er ook al even bij gezocht en geconcludeerd dat m'n geheugen echt minder wordt...
Maar 'binnenkort' dus een rondje Ede - Schaarsbergen - Veluwezoom - Apeldoorn - Lunteren! :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: di 19 maart 2019, 12:42 Ik had hem er ook al even bij gezocht en geconcludeerd dat m'n geheugen echt minder wordt...
Maar 'binnenkort' dus een rondje Ede - Schaarsbergen - Veluwezoom - Apeldoorn - Lunteren! :-q
Nu heb ik rood al een paar keer gereden maar die links - rechts - rechts hap boven de zwarte pijl, in de midden van de Ginkel / Mossel is bij op strava een een rechte lijn. Zou haast denken dat we nog een lusje missen...
Plaats reactie