Delft achter de Ikea

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
iTinus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 15 september 2008, 11:54

Vandaag ben ik wezen fietsen in Delft. Achter de Ikea is een park met een heuvel waar een aantal singletracks lopen.
Best geinig, niet groot maar combinaties van de tracks is mogelijk.
Ik heb er vandaag ff een uurtje gereden.
Voor zuidholland is het leuk, vandaaruit is het niet ver naar Elsenburgerbos in Rijswijk en naar Zoetermeer.
Ik hoop dat iemand wat heeft aan mijn tip.
Fourstroke 03

trommels en Bas
MacH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 12 juni 2008, 12:15
Mijn mountainbike: Cube XMS 2008
Contacteer:

Oh, ik woon net aan de andere kant van de snelweg, vlakbij het centrum. Maar dat wist ik helemaal niet, k ga altijd naar Bergschenhoek.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Ik heb zoiets wel eerder gelezen. Ben er ook een keer geweest, maar heb niet echt iets spannend kunnen ontdekken. Wat smalle verharde wandelpaden die de naam singletrack niet mogen dragen en een bultje, that's it. Of mis ik weer wat?
iTinus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 15 september 2008, 11:54

Ik weet niets beters in de buurt, ik heb er toch ff lekker wat gedaan voor ik naar mijn werk ging.
Fourstroke 03

trommels en Bas
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Parkeer plek genoeg, en als je uit gebiked ben kan je zo aan de zweedse gehaktballetjes met friet. :lol:
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

broer, ik kom binnenkort wel eens kijken...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Stelt idd niet echt veel voor. Je kunt beter even doorrijden naar Bergschenhoek, al voel ik mij daar ook totaal niet thuis als het droog is. Al die gravel......
Achter de Ikea is idd een paar wandelpaden en veel brandnetels.
Bicycle, bicycle, bicycle
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Weet iemand misschien of er wel leuke tracks liggen in de omgeving Delft? Op Snowworld en Bergschenhoek na dan?
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
iTinus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 15 september 2008, 11:54

Eigenlijk alleen dit maar achter Delftsehout is een klein bosgebied waar ook 'wandelpaden' liggen.
Ach een beetje bochtenwerk trainen en lekker in de natuur. Zo zie ik het :-D
Elsenburgerbos in Rijswijk om wat techniek te trainen kan ook.
Of gewoon lekker over de weg in Delftlanden.
Maar Zuidholland is niet Gelderland, Limburg etc ik ben wel jaloers op mensen die daar wonen qua biken.. maar... Wij hebben de zee! :-q
Fourstroke 03

trommels en Bas
iTinus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 15 september 2008, 11:54

En! wat ik vandaag weer gedaan heb (de hele week al) maar ik zal daar verder niet op doorgaan omdat hier een geheel ander forum voor is: Hardlopen... heerlijk.
kleine 9 km.
Kracht/conditie opbouwen om in het weekend ergens buiten zuidholland te gaan trappen.. ook een idee toch?
Laatst gewijzigd door iTinus op do 29 oktober 2009, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fourstroke 03

trommels en Bas
sytam
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 augustus 2009, 12:47
Mijn mountainbike: lijkt op de rest

Voor mij is het een leuk bultje om vanuit huis naar toe te fietsen. Leuk om even de fiets te testen als er aan gesleuteld is. Maar als ik echt wil fietsen ga ik toch naar Bergschenhoek of Zoetermeer.

Als de fiets in de auto ligt zou ik er niet voor stoppen.......
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Ha! Mijn roots! Hier ben ik een aantal jaren geleden in aanraking gekomen met het 'mountainbike' virus. We hebben zelf grotendeels van het 'parcours' (niet naam-waardig maar goed..) gemaakt en een jaartje amateuristisch onderhouden. Als je elk doorsteekje kent, kan je een 'leuk' rondje van hoogtuit 2 á 3km maken. Echter is hier zomers NIETS meer van over en moet je opnieuw beginnen, het is echt wild groeiend daar allemaal en s'winters is het erge klei blubber. Tegenwoordig heeft de gemeente paden gemaakt met houtsnippers. Maarja, als je daar als beginnend 'fietser' een keertje hebt overwinterd groei je er al heel snel uit. Om bij je doorreis even mee te pakken is altijd leuk natuurlijk. Vroeger was er trouwens wel een parcours-waardige route, maar de Ikea heeft dat helemaal gesloopt (was 2x zo groot en is zelf ooit een wedstrijd georganiseerd)... Eigenlijk is het nu voor mij niet meer dan een startplaats om een leuke, bijna volledige offroad route naar Zoetermeer Snowworld te rijden (hoewel het Balijbos ook veel te veel is gecultiveerd het afgelopen jaar).
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
mtb-Joran
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:05
Mijn mountainbike: stevens manic hs 33
Contacteer:

er zijn daar toch ook wel eens mountainbike tochten? weet iemand daar iets van?
ik zie soms wel is dat het allemaal is afgezet enzo!
LIVEstrong
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

mtb-Joran schreef:er zijn daar toch ook wel eens mountainbike tochten? weet iemand daar iets van?
ik zie soms wel is dat het allemaal is afgezet enzo!
Ik blijf bij mijn post van 1,5 geleden :o, hoewel ik er ook al een hele tijd niet meer doorheen heb gefietst. Om kennis te maken met modder en 'off-road' is het leuk daar, maar je groeit er snel erg snel uit. MTB tochten zijn er niet. Daar is het verre weg van geschikt voor. De rede dat er lintjes hangen (en boomstammen dwars over de weg liggen :evil:) is omdat dit bosje veel gebruik wordt voor running (zoals ze zelf zeggen 'de cross' :lol:).

"mtb-Joran, leuk dat je het interessant vind en heb het idee dat ook jouw weerstand voor het mtb-virus niet voldoende gaat zijn ;). Blijf er vooral fietsen, leer je fiets kennen en bouw conditie op. Probeer over een tijdje lekker vanaf daar naar Zoetermeer en Bergschenhoek te fietsen er er gaat een wereld voor je open.
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gimmick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:08
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 2005

Hmm ben toch benieuwd, morgen even naar mammoet in Den Haag op mn fietsje, kan ik net zo goed daar ook even een kijkje nemen :) .
Plaats reactie