Is het nog wat in de Drunense Duinen? II

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

Vandaag voor de 2e keer met hardslagmeter gefietst, dat is toch wel fijner aangezien je dan ook goed weet wanneer je iets rustiger moet doen voordat je echt buiten adem bent.
Hierbij een uitdraai van vandaag:
Afbeelding

Ik had wel een paar seconde te laat op stop gedrukt, zat net onder de 1:11 toen ik rond was :wink:
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
Black Rider 40+
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 12:41
Mijn mountainbike: Canyon Lux MR 8.0, Cube Reaction HS33

Ik heb vorige week ook voor het eerst met een hartslagmeter in Drunen gereden.
Mijn max lag op 175.

Dinsdag a.s. krijg ik een sportmedisch advies, daarna ken ik mijn HRmax en het omslagpunt.

Als ik je gegevens zie, heb je jou HRmax op 195 ingesteld.
Hoe heb jij deze bepaald?

Drunen is wel een route waar je je hartslag goed hoog kunt houden.
Dus je moet zeker oppassen.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" target="_blank
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

Mijn HRmax ed is allemaal gewoon bepaald adhv leeftijd/gewicht die ingevoerd zijn op mn teller.
Of dat helemaal klopt weet ik dus niet, maar ik merk wel dat als ik net onder die 167 blijf dat ik het precies vol kan blijven houden.
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
Black Rider 40+
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 12:41
Mijn mountainbike: Canyon Lux MR 8.0, Cube Reaction HS33

Mag ik raden, jij bent 25?
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" target="_blank
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

24
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Is dat goed :( , ik haal ongeveer dezelfde waarden, maar ben geen 24 meer :-{ en ook geen 70 kilo :(( , en toch rond de 1.10 :winkie:
lennytp
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: wo 8 november 2006, 14:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 1, Scott Spark WC
Contacteer:

Zo, gisteren tussen 11:00 en 13:00 een rondje gecrossed door de LD&D... Volgens mij elke stortbui meegenomen die er gevallen is... Tracks waren één lange rivier geworden en het stuk tussen de Roestelberg en Rustende Jager... Voordeel; maar één voetje aan de vloer en uiteindelijk nog een respectabele tijd ondanks dat het tweede stuk (wederom) met één lens moest :-{ ...
Freedom is in the hand of the key holder!!

2009 & 2010 LCMT Finisher!!
Black Rider 40+
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 12:41
Mijn mountainbike: Canyon Lux MR 8.0, Cube Reaction HS33

Kok70 schreef:Is dat goed :( , ik haal ongeveer dezelfde waarden, maar ben geen 24 meer :-{ en ook geen 70 kilo :(( , en toch rond de 1.10 :winkie:
Hartslag zegt op zich niets, het is zeer persoonlijk.
Er zijn verschillende topics over dit onderwerp te vinden.

Er bestaat een vuistregel HRmax 220-leeftijd.
Het is dus maar een vuistregel, om je HRmax te weten moet je een test uitvoeren.
Dinsdag heb ik een afspraak voor een SportMedisch Advies (SMA).
Daar wordt onderanderen mijn hartslag bekeken.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" target="_blank
JoostSchouten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Trek 6300 ('10)
Contacteer:

Vanochtend wilde we eerst naar Dorst gaan omdat we dachten dat het in de Duinen best modderig was.
Uiteindelijk door wat probleempjes toch richting de L&D-Duinen gegaan en het was inderdaad modderig. :D
Heel veel en ook erg grote plassen en modderige stukken.
Eén voordeel, al het mulle lag er super bij (mede ook door reparaties), met als gevolg dat ik geen een keer heb af hoeven te stappen.
Fietsje en ik zagen er zo uit nadat we terug waren ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuk die overschoentjes ;)
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Ja het was echt een blubberbende vandaag, maar ik verwacht dat morgen en overmorgen de dagen zijn waarop een PR gereden kan worden. Moet je wel mazzel hebben met de zondagrijders.
pimmes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 21:01
Mijn mountainbike: gazelle extreme

Vandaag een rondje moddertrappen gedaan in L&DD en zo mag van mij het er vaker bij zo liggen. :-q
Geen recordtijden maar wel lekker veel modder en water op het parcours.
En niet veel langzamer dan normaal (scheelt een minuutje of acht).
En als je je fiets schoon wilt houden moet je niet gaan mountainbiken. (ga dan zondag met de bejaarden club mee) :o

Groeten en blijven peddelen!!
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Gisteren ook voor het eerst de Drunese duinen onveilig gemaakt, leuk rondje :D Al was ben ik niet zo'n uber fan van zo'n waterbalet. Deed er een paar minuten langer over dan gehoopt :( : tijd van 01:17. Had gehoopt tussen de 01:10 en de 01:15 te rijden, wel in het begin veel plassen proberen te vermijden wat redelijk wat tijd gekost heeft. Maargoed, zeker leuk rondje weer ik vaker hoop terug te komen :D
BTTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 22:21
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Special 07 (XT)

Afgelopen zondag deze track voor de 3e keer gefietst. Mijn favoriet, kom er helemaal voor uit Den Haag....

Kanonne wat een "tankbaan" was het zondag met al die regen op mijn kop. Toen ik klaar was werd het droog....
Anyway, wel weer vreselijk van genoten!
Maar mijn fiets zag er niet ECHT niet uit....
Helaas veel last van CHAINSUCK in de 2e helft vh parcour..... Echt irri als je net wilt klimmen!!
Grim
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 13 juni 2007, 21:57

Ben vandaag nog even een rondje wezen doen, was alweer erg lang geleden. Ging niet zo lekker, had m'n snorkel niet bij me dus ik moest iedere keer naar boven om adem te halen :o

Echt verschrikkelijk veel modder en plassen. Ik snap niet hoe mensen kunnen praten over PR's rijden in deze blub. Daarvoor wacht ik wel tot hartje winter! Het was trouwens gewoon koud vanmorgen toen we net vertrokken, en ik ben geen koukleum. Door het trappen ondanks de regen wel lekker warm gekregen. Mijn fiets was een ramp na afloop, zoveel gekraak en geschuur heb ik nog nooit uit een ketting horen komen, geloof ik. Inmiddels ziet-ie er weer pico-bello uit. Ik ben niet anti-blubber of anti-regen, maar je kunt het ook overdrijven... Hoop dus op iets betere omstandigheden voor de volgende keer.
Black Rider 40+
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 12:41
Mijn mountainbike: Canyon Lux MR 8.0, Cube Reaction HS33

Grim schreef: Ik ben niet anti-blubber of anti-regen, maar je kunt het ook overdrijven... Hoop dus op iets betere omstandigheden voor de volgende keer.
Vanavond hebben we met z'n achten de route ook gereden.
En inderdaad het was geen PR materiaal.
Maar erg slecht was het nu ook weer niet, misschien is het een schrale troost maar het kan nog veel erger.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" target="_blank
Gesloten