Is het nog wat in de Drunense Duinen? II

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

JoostSchouten schreef:Er staan nu trouwens ook op elk MTB-bordje een code waardoor je beter kunt melden waar je precies in de bossen bent mocht er wat gebeurd zijn.
Tenminste, volgens mij worden die codes daarvoor gebruikt (D-52 bijv.), klopt dit en is dit al lang?
Die nummers op de routebordjes vielen mij ook op. Dat is echt pas sinds een week of twee denk ik.
Ik kijk echter niet vaak naar die bordjes, dus het kan ook al langer zijn :D .
Life is short.....................enjoy it!!!
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Vandaag rond geweest. Ook voor mij de eerste keer met die nummers op de paaltjes. Wat me opviel is dat het paaltje waar ik al 2 maal in mijn leven tegenaan ben gereden nummer D-13 had, toeval? (Staat net na het punt waar je langs het fietspad komt en op weg gaat naar de roestelberg. Staat net na een nogal haakse bocht).
Het ligt er super bij, zandbakken zijn soms wandelen maar als je het juiste spoor weet, kan je er veelal fietsend doorheen. Ronde 1 ging in 1,14 en was als verkenning voor ronde 2 waarin ik minimaal 5 minuten van mijn tijd af wou rijden. Helaas in het laatste zandbak gedeelte met een stevige vaard over de kop geslagen waardoor ik wat versuft het laatste gedeelte heb gereden. Uiteindelijk toch nog 1,11 wat een nette tijd is. Het was verder wel opvallend rustig (owja, voetbal! ;) ) 1 helmloos mannetje voorbijgereden, en 1 met helm.
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

Dat paaltje wat jij bedoelt is idd een linke, maar ben er zelf nog niet tegenaan gereden (afkloppen).
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

kom net terug.
maar het ligt er super bij?
nou ik vind dus van niet.de baan is op veel plaatsen gerepareerd met wit zand en dat is niet erg fijn en vooral niet in de bochten.
rondje van 1.17u. met defecte voor derrie :evil:
cube stereo 29
ArnoudS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 19:54
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010
Contacteer:

Valt mij ook op dat er op heel veel plaatsen wit zand neer is gegooid waar het niet echt gewenst is, zoals afdalingen en bochten.
http://www.atbbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; D'n gezelligste club van brabant.
JoostSchouten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Trek 6300 ('10)
Contacteer:

Dat moet gewoon even aangereden worden en een regenbuitje er overheen (komt komende dagen vast wel een keer) en dan komt het weer helemaal goed.
Ze zullen het echt niet doen als ze weten dat het er slechter van wordt ;)
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Misschien had ik gewoon een lekkere dag, maar ik ging voorral de 2de ronde zoveel beter door die zandbakken heen, maar 4 x voet aan de grond gehad in de hele ronde (inclusief 1 keer over mijn stuur heen vliegen)!
Ik vond het gewoon lekker rijden, had ook al weer een tijdje, meer dan een week niet op de fiets gezeten (knie blessure) was daarom gewoon extra blij dat ik weer wat rondjes mocht doen. Ik vond dat witte zand niet erg hinderlijk, al dat gebobbel blijf ik minder vinden. Ik heb in ieder geval nergens een bocht/lijn gemist door dat zand.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ben ook net even in de DD geweest, maar het wordt mij een beetje te mul allemaal. Als het zo blijft zit ik binnenkort weer veel op de reetfiets :oops: .
Life is short.....................enjoy it!!!
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

vanaf donderdag krijgen we regen dus komt goed. :-q
cube stereo 29
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Kies het meest rechtse spoor langs de zandbakken en je zult versteld staan van het aantal dat je goed doorkomt! De enige waarbij ik standaard afstap is die net voor de afdaling naar de roestelberg.
JoostSchouten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Trek 6300 ('10)
Contacteer:

Die hoef je echt niet af te stappen, op twee of drie keer na ben ik die volgens mij altijd zonder afstappen doorgekomen.
Rustig aan komen rijden, hele lichte versnelling (1-3 of 1-4 bijv.) en gewoon molentje draaien, heel rustig en beheersd. Probeer met je lichaamsgewicht te sturen en ben niet bang om die hele vlakte van rechts naar links over te steken en daarbij misschien recht op een boom af te rijden. Op het eind net voor een boom wordt het zand vaak toch harder en kun je nog op tijd bijsturen ;)
Oefen hem anders paar keer in een ritje, als het eenmaal lukt is het een van de mooiere/technische afdalingen op de route.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Vanavond even op de route geweest. Heeeeeeeel even maar :evil: . Na de droogte zijn er nu plassen van meer dan 10 meter lang. No thanx. Ach, als het effe droog is zijn die ook weer in een mum van tijd weg :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

speedrider schreef:Vanavond even op de route geweest. Heeeeeeeel even maar :evil: . Na de droogte zijn er nu plassen van meer dan 10 meter lang. No thanx. Ach, als het effe droog is zijn die ook weer in een mum van tijd weg :-q
En een dag later!!!! Heel goed te biken :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Grim
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 13 juni 2007, 21:57

Waarschijnlijk ga ik morgen maar weer eens mijn rondjes rijden in L&DD. Wat zijn de verwachtingen na de regen van vandaag en de te verwachten regen van vannacht en morgen met betrekking tot de hoeveelheden modder/plassen?

Heb er alweer zin in!
Malopiet
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
Mijn mountainbike: Merida Matts SE
Contacteer:

Ik ben vanmiddag geweest. Nou de plassen liggen er talrijk. Het is af en toe zwemmen met wielen, en zorgen dat je overeind blijft. Op andere plekken zou je veel regen verwachten en daar lig bijna niets :~ Maar goed, het blijft een leuk en zwaar rondje. Viel me wel op dat met name vanaf giersbergen tot +/- het verlengde van de torenstraat in Drunen, er veel wit zand was gedropt. De fiets heeft in ieder geval een goede wasbeurt gehad. :-q
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
Gesloten