bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

robko schreef: zo 26 mei 2019, 18:54 Vandaag niet zo'n zin om in de auto te stappen om ergens te rijden. Dus gewoon naar Bergschenhoek. 18 km heen, 18 km terug. Kom ik daar is er een soort van mudrace of zo iets.
Ik spreek een kerel aan die op een brug staat om het verkeer een beetje te begeleiden en die zegt :" ja je kan rond maar het is een beetje geven en nemen". Eerste beste stukje wat ik daarna rij wordt ik staande gehouden door een gozer met hesje en die zegt:"je rijdt tegen het verkeer in dus zou je willen stoppen?". Ik meld die gozer dat ik gewoon een parcours volg maar dat 'hun' tegen het verkeer in gaan. In ieder geval werd het niet op prijs gesteld dat ik het parcours rond ging. Ik schat dat 70% van het parcours niet toegankelijk was achteraf gezien. Wat en geOH. Was er gelijk helemaal klaar mee.
Ik denk dat over, pak m beet twee jaar er een soort dirt, cross trail running parcours ligt (wat verdacht veel lijkt op het huidige mtb parcours als je begrijpt wat ik bedoel) waar bikers worden getolereerd gezien de hoeveelheid lopers op deze baan
Vorige week zag ik bordjes dat het parcours dit weekend (of een dag weet ik niet meer) niet toegankelijk zou zijn ivm een event. Het was dus wel aangekondigd. De mensen die hun hond wilden uitlaten in het Elsenburgerbos in Rijswijk, waar je officieel niet eens mag fietsen, moesten vandaag ook verkassen ivm een mountainbike race. Zo gaat dat soms met buitensport-evenementen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 26 mei 2019, 20:48 Ik kwam er ook langs vanochtend (voor de gravelklimmen, track komt nog te vroeg voor mij) maar zag wel dat de Skiberg vrij was van die mudfest dwazen. Die had je gewoon kunnen rijden, Robko.
Ligt eraan hoe laat, want in de middag was daar weer een club wedstrijd an dirty hill bezig.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Nog 1 weekje en dan is er vanwege het onkruid niet meer te rijden ben ik bang. Distels staan alweer tegen de track aan.
Gister was het nog net te doen, was wel blij met me lange mouwen
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Rembrandt schreef: di 28 mei 2019, 11:37 Nog 1 weekje en dan is er vanwege het onkruid niet meer te rijden ben ik bang. Distels staan alweer tegen de track aan.
Gister was het nog net te doen, was wel blij met me lange mouwen
Ik had ook al hier en daar jeuk van de brandnetels, pad raakt inderdaad redelijk overgroeid met onkruid. Zeker na de regen van vandaag...

Ik zag op Facebook trouwens dat er zondag 2 juli a.s. een test dag van Trek wordt georganiseerd. Hieronder de info:
Op 2 juni aanstaande hebben wij een mountainbike testdag bij de mountainbikebaan in Bergschenhoek tussen 10:00 en 16:00. Op deze dag heb je de mogelijkheid om verschillende mountainbike modellen te testen op het parcour en kennis te maken met ons van de Trek bicycle store Rotterdam. Hou het evenement in de gaten en wij houden jullie up to date.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Zag vandaag dat er hier en daar wat onderhoud was gepleegd aan het parcours (nieuwe grind). Helaas zijn ze "vergeten" een grindlaag te gooien in de s-bocht met de kopstenen op de skiberg. Dat gedeelde is tricky omdat je ivm het onkruit de ideale lijn niet kunt pakken. Wordt tijd dat de bosmaaier overheen gaat (tenminste skiberg en middenberg). Voorlopig laat ik Bergschenhoek links liggen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

rokl schreef: wo 29 mei 2019, 20:27 Zag vandaag dat er hier en daar wat onderhoud was gepleegd aan het parcours (nieuwe grind). Helaas zijn ze "vergeten" een grindlaag te gooien in de s-bocht met de kopstenen op de skiberg. Dat gedeelde is tricky omdat je ivm het onkruit de ideale lijn niet kunt pakken. Wordt tijd dat de bosmaaier overheen gaat (tenminste skiberg en middenberg). Voorlopig laat ik Bergschenhoek links liggen.
Is dat zo snel dichtgegroeid dan? Anderhalve week terug was er weinig aan de hand. Waar wel echt veel onkruid stond was in de rotsafdaling in het bike park. Daar was de ideale lijn niet eens meer te zien, laat staan de meer interessante lijnen. Is die toevallig wel gemaaid?
Give me little bits of / more than I can take
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Ze waren net druk bezig met maaien en grote delen van de middenberg en skiberg waren al weer prima te doen.

Ik vond trouwens deze Sigma Sport 401 fietscomputer langs de route. Enigzins beschadigd aan de onderkant en niet meer waterdicht lijkt mij. Ik heb geprobeerd hem af te geven als gevonden voorwerp bij Outdoor Valley maar dat ging niet dus heb ‘m maar mee naar huis genomen.

Als iemand deze kwijt is, stuur me dan even een pb.

Afbeelding
Everglide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 3 augustus 2014, 21:44

vraagje:

is deze route te doen na de regenval van gister?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteravond was het een racebaan :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Een racebaan met distels..
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik droeg lange mouwen en lange vinger handschoenen. Erg veel last had ik er dus niet van...
Vooral heuvel B lijkt er het meeste last an te hebben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RolfB schreef: za 1 juni 2019, 11:23 Ik vond trouwens deze Sigma Sport 401 fietscomputer langs de route. Enigzins beschadigd aan de onderkant en niet meer waterdicht lijkt mij. Ik heb geprobeerd hem af te geven als gevonden voorwerp bij Outdoor Valley maar dat ging niet dus heb ‘m maar mee naar huis genomen.

Afbeelding
Volgens mij komt 'ie uit Outdoor Valley: er zit nog sneeuw onder het scherm!


Lijkt me niet dat deze ooit nog gaat werken :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Lars TB schreef: vr 14 juni 2019, 10:37
RolfB schreef: za 1 juni 2019, 11:23 Ik vond trouwens deze Sigma Sport 401 fietscomputer langs de route. Enigzins beschadigd aan de onderkant en niet meer waterdicht lijkt mij. Ik heb geprobeerd hem af te geven als gevonden voorwerp bij Outdoor Valley maar dat ging niet dus heb ‘m maar mee naar huis genomen.

Afbeelding
Volgens mij komt 'ie uit Outdoor Valley: er zit nog sneeuw onder het scherm!


Lijkt me niet dat deze ooit nog gaat werken :-{
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik wilde 'm niet meteen weggooien. Als niemand reageert, gaat 'ie binnenkort de prullenbak in :wink:
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Zeker de kleine berg kan weer een flinke snoeibeurt gebruiken.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Een kapmes is momenteel inderdaad geen overbodige luxe, net als strandbanden zo hier en daar.

Iemand trouwens dat nieuwe steile stukje bij de trappenafdaling al gedaan?
Plaats reactie