bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Taarmen schreef: za 18 september 2021, 13:01
Matn schreef: zo 29 augustus 2021, 21:02 Het ligt er inderdaad (nog steeds) perfect bij :-q
Het wordt wel steeds duidelijker dat het reguliere en groot onderhoud amper wordt uit gevoerd (het maaien uitgezonderd). Routes worden breder, lijnen worden rechter, drops en rock gardens zijn plat gereden. En vanochtend waren er aardig wat beginnende fietsers van middelbare leeftijd met zeer dure fietsen en pakjes.
Je mag mij vertellen waar de route breder en rechter is geworden.... Hooguit een omrijspoortje langs de rockgarden richting ski-klim die een hoop mensen kennelijk niet zo plat vinden.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

B100 schreef: do 23 september 2021, 19:07
Taarmen schreef: za 18 september 2021, 13:01

Het wordt wel steeds duidelijker dat het reguliere en groot onderhoud amper wordt uit gevoerd (het maaien uitgezonderd). Routes worden breder, lijnen worden rechter, drops en rock gardens zijn plat gereden. En vanochtend waren er aardig wat beginnende fietsers van middelbare leeftijd met zeer dure fietsen en pakjes.
Je mag mij vertellen waar de route breder en rechter is geworden.... Hooguit een omrijspoortje langs de rockgarden richting ski-klim die een hoop mensen kennelijk niet zo plat vinden.
- Klim bij de start is na de wintermodder breder geworden en de bochten bij de afdaling zijn uitgesleten (deels gerepareerd)
- Eerste klim middenberg, vlakker
- Single track langs het water, eerste S bocht, laatste stukje voor het sprongetje bij het fietspad (dit jaar wel verhoogd, wat nodig was)
- Eerste bochten omhoog door het bos, lagen wortels/hout en zijn nu door de midden
- Rockgarden na beneden als je uit het bos bent, veel om heen gereden en stenen "verdwenen"
- Rockgarden daling
- afdaling voor de brug door het bos, veel remhobbels en de flow die het eerste stuk had tot de "hout drempels rechts"
- Tweede afdaling middenberg bij de betonblokken.
- Twee sprongetjes bij de laatste afdaling waar de kombocht een kort leven had.
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Kortom, een mooi onderhouden parkoers met hier en daar een kleine, waarschijnlijk goed uit te leggen verandering. Misschien is het onderhoud zo gemakkelijker of is er zo minder onderhoud nodig. Niet zeuren. Aanpassen en genieten. N-joy
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Nou, denk dat we dolblij mogen zijn met de huidige staat van het parcours. Dat sommige obstakels gesloopt worden mag je de boswielrenners kwalijk nemen, ik denk dat daar niet tegenop te werken is helaas. En hier en daar een breder stukje is wel zo prettig met inhalen. De snelheidsverschillen zijn op deze track vrij groot dus een heel parcours van 25 cm breed gaat ook niet werken…
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Taarmen schreef: do 23 september 2021, 20:10
B100 schreef: do 23 september 2021, 19:07

Je mag mij vertellen waar de route breder en rechter is geworden.... Hooguit een omrijspoortje langs de rockgarden richting ski-klim die een hoop mensen kennelijk niet zo plat vinden.
- Klim bij de start is na de wintermodder breder geworden over ca. de eerste 10m van de klim is het inderdaad wat breder gewordenen de bochten bij de afdaling zijn uitgesleten (deels gerepareerd) zal best wel wat (rem-) slijtage zitten, maar zeker niet breder of rechter
- Eerste klim middenberg, vlakker daar zijn erosiegeulen opgevuld omdat mensen daar met de pedalen tegen de rand van het pad kwamen, route is niet breder of rechter geworden. En de middenberg is even hoog gebleven
- Single track langs het water, eerste S bocht, laatste stukje voor het sprongetje bij het fietspad (dit jaar wel verhoogd, wat nodig was) Hier is juist slijtage uitgevuld. Begin dit jaar was veelgehoorde klacht dat het pad erg smal was geworden en dat je met de pedalen tegen de grasranden kwam. Daarop is uitgevuld en zijn wat grasranden weggestoken, maar pad is niet wezenlijk breder (je hebt nu wel wat meer lijnkeuze)en zeker niet rechter geworden
- Eerste bochten omhoog door het bos, lagen wortels/hout en zijn nu door de midden Daar zitten niet alle dwarsbalkjes meer, maar de route is niet breder of rechter geworden
- Rockgarden na beneden als je uit het bos bent, veel om heen gereden en stenen "verdwenen" op 1-2 stenen na ligt daar nog alles, dat er omheen gereden wordt is niet altijd te voorkomen
- Rockgarden daling Wat is daar dan mee? Is zeker niet breder, rechter op vlakker geworden
- afdaling voor de brug door het bos, veel remhobbels en de flow die het eerste stuk had tot de "hout drempels rechts" Aan het eerste stuk is niks veranderd, de remhobbels onderaan hebben er altijd gelegen. Is niet zoveel aan te doen
- Tweede afdaling middenberg bij de betonblokken. Wat is daar mee? Daar is de route ook niet breder of rechter geworden
- Twee sprongetjes bij de laatste afdaling waar de kombocht een kort leven had.Daar zit er nog steeds 1, en de andere voor de helft
Sowieso goed te weten dat er aan de ondergrond eigenlijk tussen april en november niet veel onderhoud KAN worden gedaan. Die is dan te hard, en losgewerkt of nieuw granulaat blijft los waarna de klachten over "losliggend grind", "kattegrit" etc niet te tellen zijn. Dus dat komt weer in het najaar of vroege voorjaar wanneer er wel voldoende vocht in de ondergrond zit om de halfverharding te laten verharden. Dus de observatie dat er in de zomermaanden eigenlijk alleen gemaaid wordt klopt grotendeels. Dit is dus de reden.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Vooropgesteld, ik ben enorm blij met dit prachtige parcours met veel mogelijkheden/hoogtemeters/onderhoud zo dicht bij mijn huis. Het valt mij op dat door het vele gebruik/weer het iets anders aan het worden is. In het voorjaar had ik contact gezocht of ik kon bijdragen aan het onderhoud, wegens Corona maatregels was dit helaas niet mogelijk.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Taarmen schreef: do 23 september 2021, 21:46 Vooropgesteld, ik ben enorm blij met dit prachtige parcours met veel mogelijkheden/hoogtemeters/onderhoud zo dicht bij mijn huis. Het valt mij op dat door het vele gebruik/weer het iets anders aan het worden is. In het voorjaar had ik contact gezocht of ik kon bijdragen aan het onderhoud, wegens Corona maatregels was dit helaas niet mogelijk.
Klopt, maar het is toch de charme van het mountainbiken dat een route/parcours/ondergrond door het seizoen heen varieert? Het zou anders erg saai worden :-) Wat dat betreft zijn er ook voorbeelden van routes die té veel worden onderhouden. Maar goed, daar verschillen de smaken.

Gelukkig kan er nu weer meer qua corona, in het najaar zal er wel weer wat mogelijk zijn qua baanwerkdagen etc. Ik verklap nog niks, maar zitten ook mogelijk wat nieuwe stukjes in de pijplijn.Volg de FB pagina maar zou ik zeggen. :-q
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat van die nieuwe lijntjes had ik al opgevangen toen ik laatst boven bij het TTF-park wat zat te kletsen met een, voor mij onbekende, biker van Dirty Hill.
Ik gaf aan dat ‘t mij verbaasde dat de 7 km route eigenlijk al jaaaren hetzelfde is gebleven. En dat er ruimte is voor veel meer. Hij hield zich wat op de vlakte, maar verklapte dat er wel wat zat aan te komen. :bier:
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Meer :-q :-q :bier:
Ik kan niet wachten! Kunnen niet Dirty Hill leden ook helpen of net als andere routes op FB om donaties voor specifieke onderdelen vragen?
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Vandaag waren ze van Dirty Hill aan het graven op de grote berg rechts van de klim na het bosje en de top van de ski berg waar de supersnake begint. Leuk, nieuwe singletracks, ben erg benieuwd!!
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Vandaag weer eens geweest, voor het eerst in 3 weken. De route lag er heel goed bij. Mooi ook om te zien dat er onderhoud is gepleegd. Geen modderpoeltje meer in de bosjes en diverse treden hersteld met boomstammen.

Geen nieuwe stukken gezien, maar misschien had ik teveel de oogkleppen op.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Al een heeele tijd niet meer geweest maar de route lag er inderdaad erg goed bij. Leuke en uitdagende trail geworden met redelijk wat klimwerk :-q . Was goed kapot maar ga zeker weer wat vaker kijken :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Fuzzy schreef: za 16 oktober 2021, 19:04 Vandaag waren ze van Dirty Hill aan het graven op de grote berg rechts van de klim na het bosje en de top van de ski berg waar de supersnake begint. Leuk, nieuwe singletracks, ben erg benieuwd!!
Zojuist voor ‘t eerst rechtsaf gestoken die nieuwe singletrack op. Waar je hoopt dat ie met wat switchbacks helemaal omlaag, en weer omhoog loopt gaat ie nu eigenlijk evenwijdig met de lange klim omhoog. Gemiste kans!
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Precies wat ik ook dacht, uit die helling had je best wat meer kunnen halen. Maar waarschijnlijk zijn ze daar aan regels gebonden…

Parcours ligt er nog steeds prima bij!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gisteren na werk nog effe snel 2 rondjes gedaan, ook omdat de weersvoorspellingen tot na het weekend slecht zijn. Lekker fietsweertje nog, de track daarentegen was randje trailrespect.
Er moet een plaatselijke stortbui zijn gevallen want zaterdag was ‘t nog prima te doen. Gisteren daarentegen was ‘t op veel stukken drassig, een laagje blubber waardoor ‘t vooral op de felle klimmetjes lastig was om tractie te houden. Kortom, voorlopig maar even wegblijven hier.

Oh ja… Ook wij hebben hoogtemeters, hè? :wink:

Afbeelding
Plaats reactie