bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dirty Hill traint op woensdag :bier:

Wel lekker dat de baan er mooi bij ligt. Hopen dat het dit keer tot (ver) in het najaar zo blijft :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Als er iemand langs de kant staat kijk ik altijd even.

Boos of volop bezig: fiets ik door. Als ik vroeg of alles goed was kreeg ik meestal een geirriteerde reactie terug.

Radeloos of contact zoekende: even vragen of het gaat / hulp nodig heeft.

Als ik zelf pech heb zit ik ook niet altijd te wachten op hulp of vragen. Maar soms is het zeer welkom.

Bij kinderen vraag ik er wel altijd naar, omdat die nog wel eens verlegen willen zijn.

Maar je ziet er idd genoeg die het compleet negeren, of zich er zelfs aan ergeren als iemand valt of materiaalpech heeft :-{ .
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

DIKKE kudos voor de crew, die op de skiberg een nieuwe dropline hebben aangelegd. :-q
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Waar precies op de skiberg? Ik ga morgen nml..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bovenaan de laatste klim, voor de lange afdaling, kan je rechts weer omlaag over een heerlijk lijntje met 2 drops.
Je komt weer uit voor de laatste klim. Niet super uitdagend, maar loopt echt lekker. Niet voor beginners!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Thx! Meestal komt het stoom uit mijn ogen op dat punt, goed om te weten dat ik daar dus een nieuwe optie kan vinden ipv rücksichtslos doorfietsen :-q
MTB_123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 26 april 2010, 19:10

Ter info: Zaterdag 4 juni 2022 is er een landelijke jeugd mountainbikewedstrijd in Bergschenhoek.
De gehele kleine berg (bij parkeerplaats Outdoor Valley) is hierdoor afgesloten van de mtb-route.
De middenberg en skiberg zijn op die dag beschikbaar om te rijden.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Giant-E schreef: wo 1 juni 2022, 22:03 Bovenaan de laatste klim, voor de lange afdaling, kan je rechts weer omlaag over een heerlijk lijntje met 2 drops.
Je komt weer uit voor de laatste klim. Niet super uitdagend, maar loopt echt lekker. Niet voor beginners!
Vandaag gereden. Zijn behoorlijke drops. De tweede is wat lastiger om goed aan te rijden. Zeker niet voor beginners inderdaad.

Leuke aanvulling op de route 👍
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Gisteren avond ook weer eens een paar rondjes gedaan. Mijn vorige ervaring was nog met het badkamer puin op strategische plekken :winkie:

Het rijd nu wel prettiger met het fijne granulaat er over. Dat nieuwe drop-lijntje is een leuke toevoeging, graag meer van dat :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bamboocha schreef: zo 12 juni 2022, 20:15 Zijn behoorlijke drops. De tweede is wat lastiger om goed aan te rijden. Zeker niet voor beginners inderdaad.
Inmiddels een tiental keren gepakt en dan heb je de ideale lijn wel te pakken. Landing ook eerst even goed lezen, er is niet heel veel ruimte, vooral bij de 2e drop even uitkijken.
En let op! Ga daar niet uitgebreid stilstaan. Tijdens een paar minuutjes fotograferen helemaal lekgestoken. Serieus 15 forse muggenbulten opgelopen, dagen last van gehad.
Wel toffe pics gemaakt, dat dan weer wel. :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Giant-E schreef: di 21 juni 2022, 19:03
Bamboocha schreef: zo 12 juni 2022, 20:15 Zijn behoorlijke drops. De tweede is wat lastiger om goed aan te rijden. Zeker niet voor beginners inderdaad.
Inmiddels een tiental keren gepakt en dan heb je de ideale lijn wel te pakken. Landing ook eerst even goed lezen, er is niet heel veel ruimte, vooral bij de 2e drop even uitkijken.
En let op! Ga daar niet uitgebreid stilstaan. Tijdens een paar minuutjes fotograferen helemaal lekgestoken. Serieus 15 forse muggenbulten opgelopen, dagen last van gehad.
Wel toffe pics gemaakt, dat dan weer wel. :winkie:

Afbeelding
Ja coole foto.
Die wil ik binnenkort ook!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: di 21 juni 2022, 19:03 Tijdens een paar minuutjes fotograferen helemaal lekgestoken. Serieus 15 forse muggenbulten opgelopen, dagen last van gehad.
Wel toffe pics gemaakt, dat dan weer wel. :winkie:
Zijn denk ik geen muggen, maar Knijten. Tis namelijk weer het seizoen (mei-juni). Ik denk er serieus over na om morgen tijdens de training beenwarmers aan te trekken. Die killers zijn niet te stoppen, ook niet met spray.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KILROY schreef: di 21 juni 2022, 19:50
Giant-E schreef: di 21 juni 2022, 19:03 Tijdens een paar minuutjes fotograferen helemaal lekgestoken. Serieus 15 forse muggenbulten opgelopen, dagen last van gehad.
Wel toffe pics gemaakt, dat dan weer wel. :winkie:
Zijn denk ik geen muggen, maar Knijten. Tis namelijk weer het seizoen (mei-juni). Ik denk er serieus over na om morgen tijdens de training beenwarmers aan te trekken. Die killers zijn niet te stoppen, ook niet met spray.
Ik heb dit hier nog nooit meegemaakt. Nu op die nieuwe dropline dus voor ‘t eerst. Écht onnoemelijke jeuk, 3 dagen volop smeren.
Ik heb nog nooit van Knijten gehoord maar je kan daar wel eens gelijk in hebben. Jij bent daar al eerder geprikt?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

KILROY schreef: di 21 juni 2022, 19:50 Die killers zijn niet te stoppen, ook niet met spray.
zelfs niet door KILROY :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: di 21 juni 2022, 20:36 . Jij bent daar al eerder geprikt?
Yep, ik start bij vaak bij het bruggetje en pak daar dan ook mijn pauze na een rondje. Ze hangen graag in de buurt van water én schaduw.

Elke jaar vaste prik (pun intented), zo rond eind mei-half juni verbaasd zijn over de agressieve muggen en thuis de conclusie trekken dat ik weer 3-4 dagen de lul ben. Die beten zijn geen grapje.
Zit nu ook weer onder, de eerste verzorgingspost van de RDHF was midden in het veengebied en ik ging ff lekker de schaduw opzoeken.

No-see-um’s, sandflies, overal ter wereld hebben ze een andere naam en een vaste schare haters.
Plaats reactie