bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Eind vd middag één heel rustig rondje gereden, grotendeels goed. Hier moet het veel werk in zitten, maar regelmatig blubber, plassen en kuilen. Hoopte op een berg waar het prima was om de rest te kunnen overzien, helaas. De komende weken/maanden maar de auto pakken richting de zandgronden.
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Is Bergschenhoek intussen al weer een beetje te rijden? Of nog steeds een modderbende? (is ook leuk, maar niet zo vriendelijk voor de onderhoudscrew :roll: )
Veni vidi mountainbikie :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afgelopen zondag een (gedwongen, ben geen varken) asfalt duurritje om de Rotte gereden, en onderweg nieuwsgierig even afgeslagen om de tracks te bekijken.
Het is niet best. Overal drassig, een laagje blubber, en ook al veel modderstroken. Het treurige is dat ‘t gewoon druk was met bikers, die alles nog verder kapot reden. :-{
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Toevallig ben ik ook zondag geweest. Ja bizar dat de route zo druk nog wordt bereden gezien de staat. Sommige klimmen moet je lopend naar boven vanwege de bagger..

De ebikes doen de track ook niet goed, want dat zijn halve ploegen met hun kracht en banden keuze.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ook de grote berg? Die ligt er in de winter vaak nog redelijk bij. Als ik ga in de winter (sluit me aan bij Giant-E, modder is voor varkens) pak ik alleen de ski berg.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Skiberg, middenberg, kleine berg. Alles was baggeren, op enkele redelijke stukken na. Ik heb zondag de meeste wandelpaden (switchbacks op en af) gepakt, van daaruit kon ik ‘t goed zien.
Enorm jammer want net voor de winter lag ‘t er prima bij.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Dan blijft Hoek uit mijn agenda deze winter.

Het blijft een duivels dilema. Maatje van me, die in Nesselande woont, heeft net het MTB virus te pakken. Gaat 2 x per week naar Bergschenhoek, waar hij een uur uitrekt voor 1.5 rondje op zijn instap Cube. Wel 5 kilo kwijt (notoire niet sporter) en langzaam steeds enthousiaster, hij begint nu langzaam zijn fiets te upgraden.

Om nou tegen zo'n jongen te zeggen "wat je doet is fout" vind ik erg lastig. Geef hem wel tips (vermijd de kleine berg), maar de brug naar saaie duurritten op de weg is erg groot, zeker in de fase waar hij zit. En zo zijn er duizenden denk ik, zeker in die dichtbevolkte hoek van Nederland.
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Zondag even netjes op de paden blijven: handhavingsactie tegen overlast van mountainbikers in recreatiegebied Rottemeren
Op de andere dagen natuurlijk ook :wink:
Of zoals hierboven al werd aangegeven, wegblijven van het parcours om dat te ontzien
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

19 december voor het laatst geweest. Vorig jaar kon je op basis van de toestand in het bosje na de parkeerplaats (mijn startpunt) goed inschatten hoe de rest van de route er bij lag. Na het onderhoud, is de toestand in het bosje aanzienlijk verbeterd. Het zorgde er alleen wel voor dat ik de rest van de route verkeerd had ingeschat..... wat een modderbende was het toen. Ben er sindsdien niet meer geweest. Ben inderdaad geen varken en wil niet mede verantwoordelijk zijn voor het kapotrijden van deze mooie route dicht bij huis.

Oh, en handhaving zou ik geen probleem mee hebben. Blijf altijd op de route en begroet andere gebruikers (ook al lopen die soms op de MTB route). Ik maak ook wel eens een inschattingsfout.......
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Tsja, december en januari zijn wat mij betreft echt een no-go op dit parcours. Februari wordt het vaak al snel weer beter als het een tijdje droog is. Overigens kan er in de winter wel prima gereden worden als het goed vriest…

Aan de andere kant: een compleet strakgetrokken parcours hoeft voor mij ook niet persé. Hier en daar wat geulen en hobbels zorgen ook voor de nodige extra uitdaging…
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

JasperGr schreef: vr 21 januari 2022, 08:50
De ebikes doen de track ook niet goed, want dat zijn halve ploegen met hun kracht en banden keuze.
Tsja, er zullen ongetwijfeld weer mensen het niet met mij eens zijn, maar die krengen mogen ze van mij gewoon weren. Zondag in Zoetermeer nog een stuk achter gereden, maar op de wat nattere stukken zijn het gewoon tractoren die door ploegen en alles los woelen. Ook vanwege de idiote profielen waar ze mee reden.

Zoetermeer is momenteel wel een goed alternatief voor Bhoek. Groot deels is gerenoveerd en behoorlijk regenbestendig geworden. Sommige delen slecht/niet berijdbaar, maar groot deel uitstekend te doen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tja, die verrekte polderklei ook op B’hoek, Vld, Oostvoorne, Zoetermeer…. Van april tot november gewoon prima te doen, maar in een natte winter inderdaad een no-go. Althans, voor mij dan.
Dan verruil ik mijn geliefde B’hoek graag voor een wat minder heftig Drieluik, BoZ, of UHR. Doorgaans goed te rijden. Maar ik mis m’n thuisbaantje wel. Hopelijk ooit een renovatie zoals nu op Zoetermeer.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef: vr 21 januari 2022, 21:47 Maar ik mis m’n thuisbaantje wel.
Paar maanden bewust niet meer geweest, maar kon me vanmiddag niet meer inhouden. Nieuwsgierigheid, een zonnetje, en een paar uur eerder vrij waren de oorzaak.

Gestart met de beruchte zigzagklim (max 28%), die ik in ‘t weekend ivm de wandelaars nooit neem. Eenmaal boven uitgeput naar beneden gerold en gestart met de Skiberg. In ‘t bosje met de kleine drops is ‘t licht drassig, paar kleine plasjes maar redelijk te doen. Verder omhoog ligt een nieuwe singletrack, die is kurkdroog. Supersnake 1e bocht droog, 2e bocht modder. Verder omlaag een paar plasjes, de skiklim weer omhoog was vochtig maar geen modder.
De Middenberg ligt er redelijk goed bij. Er is onderhoud gepleegd aan de klimmen die de afgelopen maanden verrot zijn verreden, jammer genoeg zijn de trapafdalingen ook aangepakt. Die zijn nu technisch een stuk makkelijk geworden.
De kleine berg ligt er ‘t slechtst bij. Voor de 2e switchback omhoog(de lastigste) ligt een klein binnenmeer, daar kan de afwatering een stuk beter. Verderop nog meer natte stroken met modder, toen was ik er wel klaar mee en ben linksaf het TTF-park ingeslagen voor wat spelen bij de drops. Ik heb de kleine berg dus niet afgemaakt, maar zag vanaf beneden dat alle klimmen ook hier al verrot zijn gereden. Veel diepe moddersporen. Dit gaat wel even duren voor alles is hersteld ben ik bang.
Hoewel ‘t weer voelde als thuiskomen blijf ik voorlopig maar even weg hier. Niet leuk, want ik mis toch wel die intensieve klimmen en afdalingen als training naast de deur.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Giant-E schreef: vr 11 februari 2022, 21:00
Giant-E schreef: vr 21 januari 2022, 21:47 Maar ik mis m’n thuisbaantje wel.
Paar maanden bewust niet meer geweest, maar kon me vanmiddag niet meer inhouden. Nieuwsgierigheid, een zonnetje, en een paar uur eerder vrij waren de oorzaak.

Gestart met de beruchte zigzagklim (max 28%), die ik in ‘t weekend ivm de wandelaars nooit neem. Eenmaal boven uitgeput naar beneden gerold en gestart met de Skiberg. In ‘t bosje met de kleine drops is ‘t licht drassig, paar kleine plasjes maar redelijk te doen. Verder omhoog ligt een nieuwe singletrack, die is kurkdroog. Supersnake 1e bocht droog, 2e bocht modder. Verder omlaag een paar plasjes, de skiklim weer omhoog was vochtig maar geen modder.
De Middenberg ligt er redelijk goed bij. Er is onderhoud gepleegd aan de klimmen die de afgelopen maanden verrot zijn verreden, jammer genoeg zijn de trapafdalingen ook aangepakt. Die zijn nu technisch een stuk makkelijk geworden.
De kleine berg ligt er ‘t slechtst bij. Voor de 2e switchback omhoog(de lastigste) ligt een klein binnenmeer, daar kan de afwatering een stuk beter. Verderop nog meer natte stroken met modder, toen was ik er wel klaar mee en ben linksaf het TTF-park ingeslagen voor wat spelen bij de drops. Ik heb de kleine berg dus niet afgemaakt, maar zag vanaf beneden dat alle klimmen ook hier al verrot zijn gereden. Veel diepe moddersporen. Dit gaat wel even duren voor alles is hersteld ben ik bang.
Hoewel ‘t weer voelde als thuiskomen blijf ik voorlopig maar even weg hier. Niet leuk, want ik mis toch wel die intensieve klimmen en afdalingen als training naast de deur.
Tsja heb je te danken aan de winterbrigade die kost wat het kost hun rondjes wil maken terwijl het wekenlang doornat is....
Downhill is geen grapje
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Was al wel nieuwsgierig. Bedankt voor de update. Ik blijf er nog wel even weg dus (helaas).
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Plaats reactie