bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Was vandaag weer prima te doen hoor, paar korte stukjes in de schaduw die wat glad zijn maar verder een prima baan!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

sintesibiker schreef: wo 18 november 2020, 19:53 Was vandaag weer prima te doen hoor, paar korte stukjes in de schaduw die wat glad zijn maar verder een prima baan!
Met 2-3 dagen droog weer is het momenteel prima te doen. Probleem is dat er toch veel mensen zijn die perse in of direct na neerslag willen rijden, dan is het logisch dat het nat en modderig is. Het jammere daarvan is dat een aantal gevoelige plekken op het parcours (de genoemde schaduwplekken) daarbij vaak kapot worden gereden...
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Gisteravond 2 rondjes gedaan, parcours lag er goed bij. Enige natte noembare plek is laatste trap op de middenberg.
Ligt er echt goed bij voor deze periode :-q
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Kijk dit zijn de berichten! Ik was afgelopen zaterdagmiddag echt geschrokken van de status, ondanks dat het toen toch ook al weer 24-36 uur droog was geweest (op wat kleine miezerbuitjes na).Wellicht had dat ook te maken met de drukte op zo'n weekenddag.
Ik ga het nu morgenmiddag weer proberen, om zo de weekendrecreanten te vermijden.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

KILROY schreef: do 19 november 2020, 09:36 Kijk dit zijn de berichten! Ik was afgelopen zaterdagmiddag echt geschrokken van de status, ondanks dat het toen toch ook al weer 24-36 uur droog was geweest (op wat kleine miezerbuitjes na).Wellicht had dat ook te maken met de drukte op zo'n weekenddag.
Ik ga het nu morgenmiddag weer proberen, om zo de weekendrecreanten te vermijden.
24-36 uur is ook te kort. Het moet echt een paar dagen behoorlijk droog zijn geweest.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Matn schreef: do 19 november 2020, 10:40
KILROY schreef: do 19 november 2020, 09:36 Kijk dit zijn de berichten! Ik was afgelopen zaterdagmiddag echt geschrokken van de status, ondanks dat het toen toch ook al weer 24-36 uur droog was geweest (op wat kleine miezerbuitjes na).Wellicht had dat ook te maken met de drukte op zo'n weekenddag.
Ik ga het nu morgenmiddag weer proberen, om zo de weekendrecreanten te vermijden.
24-36 uur is ook te kort. Het moet echt een paar dagen behoorlijk droog zijn geweest.
En het regent nu aardig. Dus zal morgenmiddag niet droog zijn
Downhill is geen grapje
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

B100 schreef: do 19 november 2020, 13:00
En het regent nu aardig. Dus zal morgenmiddag niet droog zijn
Ik keek net al heel beteuterd naar buiten. Klote randstad, beetje regen en je kunt nergens meer fietsen.
Plannen inmiddels bijgesteld, het wordt weer gapen op de Gravel.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

KILROY schreef: do 19 november 2020, 13:50
B100 schreef: do 19 november 2020, 13:00
En het regent nu aardig. Dus zal morgenmiddag niet droog zijn
Ik keek net al heel beteuterd naar buiten. Klote randstad, beetje regen en je kunt nergens meer fietsen.
Plannen inmiddels bijgesteld, het wordt weer gapen op de Gravel.
Same here...... die stortbui van vandaag gooide net alle plannen weer in het water :((
Bicycle, bicycle, bicycle
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Voor mij is Bergschenhoek en (in nog grotere mate) Zoetermeer forbidden terrain vanaf oktober t/m maart. Ik ga meer op de racefiets zitten en in het weekend naar Schoorl of Amerongen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je kan nog bijv 10x de Skiberg doen, zwaar zat en bijna geen modder, hooguit in de bosjes. En de leukste afdalingen imho.
Het slechtst is eigenlijk altijd wel de achterkant van berg B. De aanloop zeg maar, dat baggerpad droogt amper op.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: do 19 november 2020, 21:23 Je kan nog bijv 10x de Skiberg doen, zwaar zat en bijna geen modder, hooguit in de bosjes. En de leukste afdalingen imho.
Het slechtst is eigenlijk altijd wel de achterkant van berg B. De aanloop zeg maar, dat baggerpad droogt amper op.
Vandaag 4 keer grote berg gepakt inclusief heen- en weer Gouda. 10x was me iets te gortig in mijn lunchpauze, zo tussen de Teams meetings in. Lag er echt prima bij, zonnetje brak ook nog door dus geluksmomentje (behalve op de skiklim dan).
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KILROY schreef: di 24 november 2020, 21:42 Vandaag 4 keer grote berg gepakt inclusief heen- en weer Gouda. 10x was me iets te gortig in mijn lunchpauze, zo tussen de Teams meetings in. Lag er echt prima bij, zonnetje brak ook nog door dus geluksmomentje (behalve op de skiklim dan).
Netjes!

Een pr rijden is voor mij onbegonnen werk dus ik gebruik de Skiklim tegenwoordig om enigszins te herstellen.
Dus rustig op de granny omhoog, om daarna de leukste afdaling van B'hoek "fris" in te duiken.
Vorig jaar 7x Skiberg gedaan, binnenkort maar eens 10x pakken als duurtraining.
De rest ligt er doorgaans toch minder bij nu.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Vandaag een ambulance op de middenberg dat zie je niet vaak

Een 15 jarige jongen sloeg over de kop bij de eerste trap na de omgekeerde spoortunnel, weinig of geen ervaring dan is het zo gebeurd.
Het is gelukkig wel goed afgelopen ze hebben hem niet meegenomen maar verzorgd en toen mocht hij gaan..
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die twee afdalinkjes daar kunnen best tricky zijn als je ze niet verwacht of verkeerd neemt. OTB is zo gedaan daar.

Is het verder nu niet 1 grote modderbende daar?
Bicycle, bicycle, bicycle
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Route lag er erg goed bij aan het einde van de ochtend vandaag na 4 dagen zonder neerslag, vrijwel nergens modder. Op een aantal plekken zie je wel dat de toplaag beschadigd is door fietsers die wel direct na regen hebben gefietst. Sommige delen zijn al wel hersteld door de vrijwilligers.

Heerlijk om zonder te poetsen de fiets weer in de schuur te kunnen zetten ;)

Ben wel bang dat na de sneeuw van vanmiddag en de voorspelde regen van volgende week de hele baan weer aan bonken wordt gereden :x
Plaats reactie