bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

MacReal schreef: do 27 augustus 2020, 20:22
Lage snelheid :~

Droptechnisch mis je aardig wat drop als je zo weinig dropt op een rondje :winkie:
Ik ben maar een gewone stadse XC sterveling he Marcel. Dus heb minimaal een A2 Abcoude nodig heeft om uberhaubt met de derriere naar achter te gaan hangen bij de stoeprandjes op Berschenhoek. Er schijnen inderdaad mannen te zijn die, met oogstrelend gemak en het gas vol open, de drop in de bosjes pakken om vervolgens vol de bocht erna aan te vallen.

Ik ga de eerstvolgende training maar weer in de agenda zetten :roll:
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 20:43
Matn schreef: do 27 augustus 2020, 20:24 Bergschenhoek is altijd terughoudend geweest met dropjes.
Daar weten ze in Vlaardingen meer raad mee!
Je bedoelt Oostvoorne?
Ja! Daar nog meer :-q
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Voor wie het nog weet, we hadden we ooit een serieuze dropoff in Bergschenhoek.
Die heeft wat teveel auw gedaan (ook aan mij trouwens) en moest dus dicht:

viewtopic.php?f=10&t=49138&hilit=Bergschenhoek+dropoff

Vrees dat dit toen zoveel indruk op beleidsmakers heeft gemaakt dat we sindsdien blij mogen zijn met een drempeltje :lol:
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 20:43
Matn schreef: do 27 augustus 2020, 20:24 Bergschenhoek is altijd terughoudend geweest met dropjes.
Daar weten ze in Vlaardingen meer raad mee!
Je bedoelt Oostvoorne?
In Vlaardingen zitten toch aardig wat drops en sprongetjes. Veel meer dan in Bergschenhoek 🙂
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

P@trick schreef: do 27 augustus 2020, 22:29
TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 20:43
Je bedoelt Oostvoorne?
In Vlaardingen zitten toch aardig wat drops en sprongetjes. Veel meer dan in Bergschenhoek 🙂
Sprongetjes heb je daar wel maar drops niet echt, althans niet in mijn optiek. Tenzij je dat ding op Double D bedoelt maar die geeneens concurrentie voor de drop van Dorst :wink:
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 22:42
P@trick schreef: do 27 augustus 2020, 22:29

In Vlaardingen zitten toch aardig wat drops en sprongetjes. Veel meer dan in Bergschenhoek 🙂
Sprongetjes heb je daar wel maar drops niet echt, althans niet in mijn optiek. Tenzij je dat ding op Double D bedoelt maar die geeneens concurrentie voor de drop van Dorst :wink:
:lol:

Maar die ‘nieuwe’ rode aan het eind is best leuk als drop en in het bikeparkje maken ze regelmatig spannende drops en afdalingen er bij :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

P@trick schreef: do 27 augustus 2020, 22:57
TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 22:42
Sprongetjes heb je daar wel maar drops niet echt, althans niet in mijn optiek. Tenzij je dat ding op Double D bedoelt maar die geeneens concurrentie voor de drop van Dorst :wink:
:lol:

Maar die ‘nieuwe’ rode aan het eind is best leuk als drop en in het bikeparkje maken ze regelmatig spannende drops en afdalingen er bij :-q
Die heb ik nog niet gereden, ben al even niet meer geweest. Iets met teveel wandelaars, honden en corona-recreanten (al dan niet op de fiets)
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 23:10
P@trick schreef: do 27 augustus 2020, 22:57

:lol:

Maar die ‘nieuwe’ rode aan het eind is best leuk als drop en in het bikeparkje maken ze regelmatig spannende drops en afdalingen er bij :-q
Die heb ik nog niet gereden, ben al even niet meer geweest. Iets met teveel wandelaars, honden en corona-recreanten (al dan niet op de fiets)
Grappig, om diezelfde reden ben ik al een half jaar niet in Bergschenhoek geweest :lol:
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

P@trick schreef: vr 28 augustus 2020, 08:32
TenZNL schreef: do 27 augustus 2020, 23:10
Die heb ik nog niet gereden, ben al even niet meer geweest. Iets met teveel wandelaars, honden en corona-recreanten (al dan niet op de fiets)
Grappig, om diezelfde reden ben ik al een half jaar niet in Bergschenhoek geweest :lol:
Er loopt inderdaad vaak volk op "onze" track wat er niet thuis hoort.
Maar een echt probleem is het eigenlijk nooit.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Denk dat iedereen zich wat laat meeslepen. Bergschenhoek heeft geen drops. Vlaardingen heeft geen drops. Oostvoorne heeft misschien 1 of 2 locaties (net voor de stormvogel) die je echt als drop zou kunnen gaan aanmerken. Al het andere zijn afstapjes die je nagenoeg rollend kan nemen. Dus geen drop.
Downhill is geen grapje
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Ook afstapjes die je rollend kunt nemen kan je droppen, en als ze hoger zijn dan een stoeprand kan je het imo al snel een drop noemen. In Vlaardingen is zelfs een drop die je niet kan rollen. Hoe noem jij dat dan? :~ :-D
Veni vidi mountainbikie :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

B100 schreef: vr 28 augustus 2020, 19:58 Denk dat iedereen zich wat laat meeslepen. Bergschenhoek heeft geen drops. Vlaardingen heeft geen drops. Oostvoorne heeft misschien 1 of 2 locaties (net voor de stormvogel) die je echt als drop zou kunnen gaan aanmerken. Al het andere zijn afstapjes die je nagenoeg rollend kan nemen. Dus geen drop.
Onzin. Oostvoorne heeft nu minimaal 5 drops die je zeker niét kan rollen. Met wat vaart zijn ze niet moeilijk, neem je ze rustig ga je otb. Je crank/tandwiel raakt dan namelijk de rand.

Vlaardingen heeft ze niet, alleen "de boomstam" kan je niet rollen.. maar gek genoeg mis ik ze daar ook niet. Genoeg leuks op en naast de track. Bikepark ook altijd leuk.

Bergschenhoek kan je ze volgens mij wél allemaal rollen. Gisteren nog gedaan. Maar die neem ik ook allemaal op tempo.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Giant-E schreef: vr 28 augustus 2020, 20:40
B100 schreef: vr 28 augustus 2020, 19:58 Denk dat iedereen zich wat laat meeslepen. Bergschenhoek heeft geen drops. Vlaardingen heeft geen drops. Oostvoorne heeft misschien 1 of 2 locaties (net voor de stormvogel) die je echt als drop zou kunnen gaan aanmerken. Al het andere zijn afstapjes die je nagenoeg rollend kan nemen. Dus geen drop.
Onzin. Oostvoorne heeft nu minimaal 5 drops die je zeker niét kan rollen. Met wat vaart zijn ze niet moeilijk, neem je ze rustig ga je otb. Je crank/tandwiel raakt dan namelijk de rand.

Vlaardingen heeft ze niet, alleen "de boomstam" kan je niet rollen.. maar gek genoeg mis ik ze daar ook niet. Genoeg leuks op en naast de track. Bikepark ook altijd leuk.

Bergschenhoek kan je ze volgens mij wél allemaal rollen. Gisteren nog gedaan. Maar die neem ik ook allemaal op tempo.
Dan mag jij vertellen waar. Alleen dat setje van 2 vlak voor de stormvogel kan je drops gaan noemen. Al het andere (met name op de noordoever) kan je allemaal stapvoets rijden.

Misschien rij je nog met een 48t voorblad :lol: ?
Downhill is geen grapje
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

MtbJoost schreef: vr 28 augustus 2020, 20:02 Ook afstapjes die je rollend kunt nemen kan je droppen, en als ze hoger zijn dan een stoeprand kan je het imo al snel een drop noemen. In Vlaardingen is zelfs een drop die je niet kan rollen. Hoe noem jij dat dan? :~ :-D
In het engels gesproken kan je pas echt van een drop spreken als het "mandatory air" vereist om ze te nemen. Dus met twee wielen tegelijk in de lucht.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij inderdaad nog lekker oldskool met 3x voor ja. Lekker breed bereik, en kan m'n geld wel beter gebruiken. Modepolitie my ass. :wink:

Noordoever inderdaad. Fietsmaat op een nieuwe Neuron kon ze ook niet rollen, en die rijdt mét dropper dus dan is 't al helemaal eenvoudig.
Plaats reactie