bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vooral de bocht doorkijken is de sleutel.
Als het mij met een lange Enduro slee lukt, moet het met een xc fiets ook kunnen ;)

Dat gaat overigens ook op voor de losse grind bochten. Goed doorkijken en voldoende gewicht op de voorkant houden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Heel ver naar buiten pakken, flink terugschakelen voordatje erin gaat en gewicht op je voorwiel houden. En je nek verdraaien om door de bocht te kijken.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Eens met de tips. That's the way to do it!

En over het droge grind: ik ben laatst voor het eerst sinds lange tijd weer eens onderuit gegaan.
Was een kolossale lowsider doordat achterwiel wegbrak. Eigenlijk wel kicke :lol:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Dank voor alle tips! Twijfel(de) met name om die Switchback helemaal in de buitenkant pakken, de berm in de bocht is erg mul. Echt weer even door de angstgedachte heen, de smak (en hechtingen) dreunen nog na zeg maar.

Met de bocht doorkijken, zodra je deze instuurt kijken jullie al naar het rechte stuk erna, met de nek dus in een straffe 100-110 graden naar rechts. En dan puur op gevoel erdoor?
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Uit je ooghoeken zie je meer dan je denkt. Maar daarop durven vertrouwen kost oefening. Ik betrap mezelf ook nog vaak genoeg op voorwielstaren :wink:
Give me little bits of / more than I can take
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

ak-77 schreef: ma 22 april 2019, 18:04 Uit je ooghoeken zie je meer dan je denkt. Maar daarop durven vertrouwen kost oefening. Ik betrap mezelf ook nog vaak genoeg op voorwielstaren :wink:
Van kijken uit je ooghoeken draait je lichaam niet in. Keer een clinic om het vertrouwen weer op te bouwen en aan je skills te werken lijkt ons van WC-eend een goede investering ;)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan nog een tip gratis :wink:

Altijd blijven trappen. Zodra je voeten stilstaan, ben je de balans kwijt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

BM'09 schreef: ma 22 april 2019, 18:44
ak-77 schreef: ma 22 april 2019, 18:04 Uit je ooghoeken zie je meer dan je denkt. Maar daarop durven vertrouwen kost oefening. Ik betrap mezelf ook nog vaak genoeg op voorwielstaren :wink:
Van kijken uit je ooghoeken draait je lichaam niet in. Keer een clinic om het vertrouwen weer op te bouwen en aan je skills te werken lijkt ons van WC-eend een goede investering ;)
Nee, ik bedoel dat als je echt flink door de bocht heen kijkt, met lichaam en al, dat je dan aan je ooghoeken genoeg hebt om te zien of je niet een steen of de berm raakt. Als reactie op het 'en dan puur op gevoel erdoor? ' van Kilroy.
En ik mag dan van Glorix zijn, een middagje clinic is een uitstekende manier om je geld te besteden.
Give me little bits of / more than I can take
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Meteen maar even doorgetrapt/strak die bocht ingestuurd en ingeschreven voor een clinic op korte termijn💪🏼.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lekker bezig :bier:

Zal eens kijken of ik nog een kort en ongemakkelijk bochtje kan vinden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Bij jou in de achtertuin, dat bochtje naar rechts in het niet helemaal bij het parcours horende klimmetje naast de rockgarden, lijkt me uitstekend oefenmateriaal. Ik was er zondag nog, de eerste keer kwam ik stil te staan en moest ik mezelf weer even bij de les brengen. Tweede keer ging ie wel.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die had ik in gedachten inderdaad :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Gisteren sinds lange tijd weer eens een rondje gereden. Blijft een zwaar, maar mooi parcours.

Op route zelf was het niet eens zo druk. Wel hoop MTB'ers van de club gezien die op allerlei plaatsen aan het trainen waren. Was af en toe even oppassen, maar tof om te zien dat er zoveel jongeren aan het biken zijn!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hoop dat binnekort op heuvel B wordt gemaaid; parcours groeit razendsnel dicht.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

ff benieuwd hoe t met de man is die op de laatste afdaling van de skiberg gevallen was... Hoop alles ok.
Plaats reactie