bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tsjah, met een starre 26'er en velgremmen kan het tenslotte ook...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

rokl schreef:Een dropper in Bergschenhoek ?? Waarvoor ???
Je moet het zo zien, je hebt het niet nodig maar als je er 1 hebt, dan gebruik je hem. :-D
Is hetzelfde waarom een V8 met 350pk in een auto. Je hebt het niet nodig maar af en gebruik je het. :-q
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

RWEEDA schreef:
rokl schreef:Een dropper in Bergschenhoek ?? Waarvoor ???
Je moet het zo zien, je hebt het niet nodig maar als je er 1 hebt, dan gebruik je hem. :-D
Is hetzelfde waarom een V8 met 350pk in een auto. Je hebt het niet nodig maar af en gebruik je het. :-q
Rij geregeld met een fiets met dropper op B'hoek, maar het is nergens zo lastig dat het echt wat toevoegd of fijner afdaalt. Hooguit misschien laatste afdaling middenberg, maar ook die rij je net zo makkelijk en snel met de pen omhoog.
Downhill is geen grapje
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ieder zijn meug toch? Noem mij een watje maar zoals gezegd gaat die van mij geheel wat op en neer over de hele route. Heb je zo'n ding dan gebruik je hem ook automatisch moet ik zeggen. Ik kan er echt niet meer tegen, zo'n pen die in je r**t schopt in een afdaling. De bewegingsvrijheid went snel!
patrickvb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 17:29
Mijn mountainbike: Is neon geel en heeft 2 wielen

Zoals KleinPalomino schreef, de bewegingsvrijheid is fijn. Zeker als je met een baggy rijd, die wilt anders nog wel eens blijven haken.
En ik doe liever m'n dropper omlaag dan dat ik een stomp in de Kl...te krijg:)
patrickvb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 17:29
Mijn mountainbike: Is neon geel en heeft 2 wielen

Net terug van een rondje biken in de heerlijke middagzon.
Weer was perfect, mindset perfect, baan alleen wat minder op sommige stukken.

In vergelijk met verleden week is er veel kapot gereden, baan moet echt wat drogen. Na 1 rondje dus ook maar weer omgedraaid richting huis.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Precies 1 ronde te laat :lol:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

patrickvb schreef:Net terug van een rondje biken in de heerlijke middagzon.
Weer was perfect, mindset perfect, baan alleen wat minder op sommige stukken.

In vergelijk met verleden week is er veel kapot gereden, baan moet echt wat drogen. Na 1 rondje dus ook maar weer omgedraaid richting huis.
Dat is te danken aan de rijders die koste wat het kost een rondje moeten rijden op een doornatte ondergrond... Met deze temperaturen duurt het echt 2-3 dagen voordat de ondergrond weer een beetje opgedroogd is. Maar een hoop mensen zie je helaas doodleuk net na een stevige bui een rondje rijden, of in het weekend direct na een week met record-neerslagen. Helaas veroorzaakt dat veel schade.
Downhill is geen grapje
Namreh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 21:27
Mijn mountainbike: Litespeed Obed 29er, 1x10

Vanmiddag rondje gereden. De baan lag er niet overal goed bij, maar wel veel beter dan een paar jaar geleden in de winter. Met dank aan het goede onderhoud. Tip voor de snelheidsduivels die ingesponsorde shirts van wielerverenigingen mij links en rechts inhaalden: geef het voortaan even aan als je gaat inhalen. Gewoon links of rechts roepen is voldoende. En afsnijden van de track om zo een paar seconden te winnen is goed voor je ego, maar minder goed voor het parcours. De essentie van mtb is toch dat je het je het jezelf moeilijk maakt en niet de lastige stukken afsnijdt toch? ;-)
patrickvb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 17:29
Mijn mountainbike: Is neon geel en heeft 2 wielen

Vandaag na 3 dagen een zonnetje weer een rondje gedaan. Baan ligt er een stuk beter bij dan verleden week zeg. Wat een paar dagen droog weer wel niet kan doen!!!

Dus B100 ik snap nu helemaal wat je bedoeld. Ervaar een wereld van verschil na een paar dagen droog weer.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

patrickvb schreef:Vandaag na 3 dagen een zonnetje weer een rondje gedaan. Baan ligt er een stuk beter bij dan verleden week zeg. Wat een paar dagen droog weer wel niet kan doen!!!

Dus B100 ik snap nu helemaal wat je bedoeld. Ervaar een wereld van verschil na een paar dagen droog weer.
Ach na bijna 15 jaar onderhoud op deze route weten we wel ongeveer waar we het over hebben. En zuigen we dergelijke adviezen niet uit onze duim en ook niet om rijders te pesten.

Als nou nog wat meer winterrijders luisteren naar onze adviezen dan zou dat mooi zijn, maar zo te horen is het begin er (-:
Downhill is geen grapje
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

hoi ik kom bijna elk weekend op deze baan staan jullie ook open voor tips of verbeteringen?
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

bonzaiking schreef:hoi ik kom bijna elk weekend op deze baan staan jullie ook open voor tips of verbeteringen?
Je zou het kunnen proberen. Maar je hebt waarschijnlijk ook weleens gehoord van: zoveel mensen, zoveel wensen; de beste stuurlui staan aan wal; Nederland heeft 16 miljoen bonscoaches, etc...
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

oke ik ben niks beter als een ander laten we daar duidelijk in zijn.
ik rijd op heel veel banen ik vind dit een super parcours, maar ik mis gewoon een paar jumps.
ik en mijn zoon houden hier echt van ,makkelijk te maken en als je niet wil springen rijd je er gewoon langs
in Oostvoorne en dorst heb je dit ook

lijkt mij echt een verrijking van de baan .
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

bonzaiking schreef:hoi ik kom bijna elk weekend op deze baan staan jullie ook open voor tips of verbeteringen?
Dat is hier al erg vaak geprobeerd maar eindigt helaas steeds in een ongezellige discussie.
Dat neemt niet weg dat we het gewoon kunnen blijven proberen. Dus: shoot!

Edit. Jumps/drops dus. Ja, dat willen veel meer bikers. Maar de beheerder vindt dat eng...
Laatst gewijzigd door Matn op zo 6 maart 2016, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie