Vernieuwde Zeewolde route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen vrijdag heb ik sinds zeer lange tijd de route van Zeewolde gereden. Qua bewegwijzering is het onderhoud zo slecht dat ik op aantal plaatsen blij was dat ik de GPX bestand op mijn GPS had gezet.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

zwaantje schreef: wo 22 april 2020, 08:52 Afgelopen vrijdag heb ik sinds zeer lange tijd de route van Zeewolde gereden. Qua bewegwijzering is het onderhoud zo slecht dat ik op aantal plaatsen blij was dat ik de GPX bestand op mijn GPS had gezet.
Goede feedback waar we zeker wat mee gaan doen.
Zaterdag heeft er onderhoud plaats gevonden waar we de nodige punten hebben aangepakt. Naast het herstellen van de schade door grote bomenkap door staatsbosbeheer en het opvullen van de gaten (door winter en vele regen) is er geïnventariseerd welke bordjes er geplaatst moeten worden.

Helaas heeft dit enige tijd stil gelegen doordat er een wat lastige situatie is tussen de landeigenaar(SBB) en de trailcrew over aansprakelijkheid, hier wordt nog steeds hard aan gewerkt.
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

I.Verheij schreef: wo 22 april 2020, 09:10
zwaantje schreef: wo 22 april 2020, 08:52 Afgelopen vrijdag heb ik sinds zeer lange tijd de route van Zeewolde gereden. Qua bewegwijzering is het onderhoud zo slecht dat ik op aantal plaatsen blij was dat ik de GPX bestand op mijn GPS had gezet.
Goede feedback waar we zeker wat mee gaan doen.
Zaterdag heeft er onderhoud plaats gevonden waar we de nodige punten hebben aangepakt. Naast het herstellen van de schade door grote bomenkap door staatsbosbeheer en het opvullen van de gaten (door winter en vele regen) is er geïnventariseerd welke bordjes er geplaatst moeten worden.

Helaas heeft dit enige tijd stil gelegen doordat er een wat lastige situatie is tussen de landeigenaar(SBB) en de trailcrew over aansprakelijkheid, hier wordt nog steeds hard aan gewerkt.
Ik kwam vrijdag al iemand SBB al tegen met de trekker die bezig was met de paden, over de paden zelf hoor je me zeker niet klagen. Er ontbreken op een aantal punten bordjes, sommige bordjes zijn vervaagd door het weer of zo gepassioneerd dat je bordje niet kunt aflezen. Simpel gezegd moet er een aantal bordjes vervangen worden of nieuwe bij geplaatst borden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Mocht je de afgelopen weken de route hebben gereden dan zal je vast zijn opgevallen dat RCN Zeewolde een nieuwe binnendijkse parkeerplaats heeft waardoor de route werd omgeleid. Dit was helaas met grastegels in lengte neergelegd... wat voor spoorvorming zorgde :-(

Gelukkig hebben we de aannemer (vosciviel.nl) bereid gevonden dit te herstellen :-q
https://www.mtbzeewolde.nl/2020/05/04/p ... iding-rcn/
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het was me al opgevallen dat er een kleine verlegging van de route was. Om aangezien ik op de fiets uit Harderwijk kom pak ik de route op dat punt op.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Mocht je op de hoogte willen blijven van de route (waar te parkeren, starten, informatie over de staat van de route, segmenten, etc. etc.) dan zou je eens een kijkje kunnen nemen op de nieuwe website :-q

https://www.mtbzeewolde.nl/2020/05/05/een-nieuw-begin/
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Is echt heel erg verbeterd! :-q
Deze week ga ik zeker de route weer rijden.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Er is hard gewerkt aan de route; complimenten :-q :-q Gisteren de route gefietst en het ligt er erg netjes bij. Fijn ook dat de berenklauw is weggemaaid.
Haast u langzaam
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk artikel op de frontpage van deze site over de laatste ontwikkelingen over de route in Zeewolde. Dit inclusief een link naar de compleet nieuwe site over de route.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen vrijdag deze route bij Zeewolde weer na een winter gereden. Het was toen nagenoeg droog, ik had wel een paar plekken met modder verwacht. De paar vochtige plekken dat ik tegen ben gekomen mag eigenlijk geen naam hebben. Ik heb er nog een video gemaakt hoe de route er afgelopen vrijdag er bij lag en is te zien via https://youtu.be/S__CZRuT26I De route zal nu na de buien van de afgelopen paar dagen wat natter er bij liggen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Afgelopen zaterdag is er ook weer veel werk verricht aan de route.
O.a. wat paden rechtgetrokken die door bosbouw waren verknald, is er verder gebouwd aan de north shore (nog niet toegankelijk!) en verder gaat er de komende weken gewerkt worden aan o.a. een technischer lusje.
Volop activiteit dus.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De north shore heb ik gezien en ziet er veel belovelovend uit, het is voor een ervaren mountainbiker een toevoeging. Toen ik er langs kwam moest er nog wel een paar planken aangebracht worden. Ik wie trouwen op de site van de onderhoudsploeg dat de north shore geopend is(was afgelopen vrijdag nog niet) https://www.mtbzeewolde.nl/2021/04/04/n ... s-geopend/ , er is ook een filmpje te zien.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Een gedeelte van de North Shore is inderdaad open, maar het is nog niet raadzaam om er overheen te gaan als het nat is...
Het gaas moet nog aangebracht worden, zodat je niet onderuit gaat als het hout vochtig is.
Afgelopen weekend is er al iemand vanaf gegleden. Gelukkig liep dat goed af.

Rechts van de plek met mul zand komt een singletrack te liggen.
Zit net je filmpje te kijken. ;-)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

awinkel schreef: wo 7 april 2021, 11:51 Een gedeelte van de North Shore is inderdaad open, maar het is nog niet raadzaam om er overheen te gaan als het nat is...
Het gaas moet nog aangebracht worden, zodat je niet onderuit gaat als het hout vochtig is.
Afgelopen weekend is er al iemand vanaf gegleden. Gelukkig liep dat goed af.
Afgelopen vrijdag hat ik het idee dat nog niet klaar was, er miste toen aan het eind van de eerste deel een paar planken en kreeg al de indruk dat er meer moest gebeuren. Ik zag ook een vrijwilliger van de onderhoudsploeg.
awinkel schreef: wo 7 april 2021, 11:51 Rechts van de plek met mul zand komt een singletrack te liggen.
Zit net je filmpje te kijken. ;-)
Je bedoeld het stukje zand voordat je via verhard fietspad de dijk opgaat, ik heb dit stukje ook in mijn filmpje zitten. Ik vind als persoon van de Veluwe wel een leuk stukje.

Het enige wat ik echt miste was controle van de terrein eigenaar op los lopende honden, het was vervelend om een roedel los lopende honden voor je wielen te hebben terwijl je keurig netjes op een MTB route bevind.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Leuk dat je even bent langs geweest Zwaantje.
Op vrijdag was de North Shore inderdaad nog dicht, we hebben er zaterdag de hele dag hard aan gewerkt om hem open te krijgen :)

Binnenkort doen we er een rolletje kippengaas overheen zodat je er ook overheen kan als hij wat nat is.
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
Plaats reactie