Vernieuwde Zeewolde route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Er is morgen ook weer onderhoud op de route, dus dan geniet je volgende week dubbel. :D
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Wij gaan komende week naar centreparcs.
Mogelijk rij ik een keer op de mtb naar zeewolde om de route eens te doen & zet ik de auto op de drager richting ermelo om daar beide routes te doen.

Hoe liggen de routes erbij en waar mag ik verder nog rekening mee houden?
Parkeren bij transferium goed te doen?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Bedankt voor de bruikbare tips!! Ook enig idee hoe de route erbij liggen?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe het erbij ligt weet ik niet, ondanks dat de route een paar honderd meter van mijn huis ligt. :-)
Maar er is de laatste jaren heel veel energie gestoken om de afwatering fors te verbeteren en met succes.
Wellicht dat het aan de oostkant van de route na enige regen wat nat kan zijn, maar verwacht geen enorme plassen.
Ik zou er gewoon lekker gaan fietsen!
Pas wel op met de nortshore als deze nat is. Er ligt gaas op, maar nat hout blijft glibberig.
Laatst gewijzigd door awinkel op ma 25 oktober 2021, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Thanks :-q :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even wat stof eraf halen van dit topic.

Gisteren weer eens Zeewolde gereden. Als ik afga op de berichten in dit topic was ik er al sinds 2010/2011 niet meer geweest. Destijds de lange route vaak gereden, maar alleen als het droog is.

De route is erg aangepast, vooral verbeterd ten opzichte van de oude route. Veel meer slingerpaadjes door de bossen en met een lengte van de (lange) route van 17km is twee rondjes rijden prima te doen. Je merkt wel dat er veel stilstaand water is, aan insecten geen gebrek en dan moet het hoogzomer nog worden.
Ik vind de technische stukjes die ze erin hebben gemaakt een zeer welkomen afwisseling. Het Northshore gedeelte is leuk, alleen was voor ons even onduidelijk dat als je eruit komt je gelijk weer rechtsaf moet slaan om hetzelfde stuk nog een keer te doen, waarbij je dan de keuze kan maken om het northsore lusjes nog een keer te doen, of dan die over te slaan en de route gewoon weer te volgen. De jumps die vlak voor de northshore liggen zijn leuk, maar een beetje te klein als je goed kan springen.

Ook de mini rockgarden vond ik een leuke toevoeging aan de route.
Kwa aanwijzingen (bordjes) is het prima te volgen, alleen wees er wel op bedacht dat er twee "soorten" zijn. Namelijk een bruine driehoek met de twee bolletjes op een witte achtergrond en witte driehoek met bolletjes op een bruine achtergrond. Die laatste zijn volgens mij de nieuwe bordjes.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De bordjes met de bruine achtergrond zijn inderdaad de nieuwe bordjes. Ik heb de route afgelopen zaterdag nog gereden. De onderhoudsploeg was bezig met het onderhoud van de route, het was meer de onnodige kuilen dicht gooien met grint. Ook waren ze bezig met halve haspels iets leuks aan het maken.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Die zag ik ook, wordt ook wel een leuke toevoeging met die halve haspels.
Wellicht dat we deze toch wel wat vaker gaan rijden in afwisseling met Harderwijk en Ermelo :)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen vrijdag deze route weer eens deze route gereden, het lag er goed en snel bij. De onderhoudsploeg was op de scoutinggedeelte bezig met onderhoud. Ik heb ook een video van gemaakt die je via https://youtu.be/Z56S0ET5zZQ bekijken.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen vrijdag deze route eens gereden. Op wat water in een sloot waar je door moet na was de route droog, het meeste water licht naast het pad. Ook heb ik weer een video gemaakt dat via https://youtu.be/h75nl5a001Q zien.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie