Vernieuwde Zeewolde route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Vandaag een rondje op tempo zeewolde! Ze maken er iets leuks van was kurkdroog geen modder te vinden en de route lag er snel bij! Hulde aan de lokale vereniging en onderhoudsploeg

Kom hier vast nog eens een x

Keep up the good work
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Je merkt inderdaad wel dat de onderhoudsploeg iets leuks van de route wil maken.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vanmorgen dit rondje gedaan, en was inderdaad blij verrast. Best een leuke route, met leuke aangebrachte drops etc voor extra plezier. Inderdaad weinig hoogteverschillen, maar daar tegenover weer veel slingerpaden die ook technische vaardigheden vragen.
Één keer verkeerd gereden door het ontbreken van een paaltje (denk ik), maar al met al een leuke route om nog een keer te rijden.

Wel jammer dat je hem niet kunt combineren met een andere route in de buurt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Weet je ongeveer waar je verkeerd gereden bent?
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Niet precies nee, mijn strava was vastgelopen, heb alleen het eerste deel van de route.
Volgens mij was het na de North Shore en voor ik de dijk bij RCN weer opreed. Daar ergens tussen, dicht begroeid stuk bos.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan heb je waarschijnlijk op het pad na het stukje fietspad de bocht naar links gemist. Je kwam nu denk ik bij een sloot uit (parallel aan de RCN) en ben toen naar links gefietst?
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Ja volgens mij kan dat wel eens kloppen.
Zal de volgende keer even goed opletten of ik inderdaad een bordje over het hoofd gezien heb.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Goofyduck schreef: zo 25 april 2021, 17:28 Vanmorgen dit rondje gedaan, en was inderdaad blij verrast. Best een leuke route, met leuke aangebrachte drops etc voor extra plezier. Inderdaad weinig hoogteverschillen, maar daar tegenover weer veel slingerpaden die ook technische vaardigheden vragen.
Één keer verkeerd gereden door het ontbreken van een paaltje (denk ik), maar al met al een leuke route om nog een keer te rijden.

Wel jammer dat je hem niet kunt combineren met een andere route in de buurt.
Moet zeggen dat ik de MTB tekens slecht te zien vind door de kleur die ze hebben een rode kleur was misschien beter zichtbaar geweest!
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Hoe is de staat van deze route na een regenachtige dag als vandaag? Hoe snel neemt de grond hier de regen op?
Plan was om vanavond hier nog even een rondje te doen, mits het niet zeikt van de regen. Maar geen idee of het echt even een dag droog moet zijn voor de regen in de droge grond hier getrokken is?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik denk dat het prima kan als het vanmiddag tenminste niet door harder gaat regenen. Er is veel onderhoud geweest om de route meer regenbestendig te maken en dat is goed gelukt.
Het natst zal het zijn op het stuk tussen het vennetje en het blauwe bruggetje, maar dat is nog steeds goed te doen. De andere kant van de route is sowieso geen probleem.
Veel plezier! :-q
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef: do 29 april 2021, 13:54 Ik denk dat het prima kan als het vanmiddag tenminste niet door harder gaat regenen. Er is veel onderhoud geweest om de route meer regenbestendig te maken en dat is goed gelukt.
Het natst zal het zijn op het stuk tussen het vennetje en het blauwe bruggetje, maar dat is nog steeds goed te doen. De andere kant van de route is sowieso geen probleem.
Veel plezier! :-q
50mm in Flevoland al vandaag...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik gok zo dat Goofyduck niet gegaan is. :wink:
Het regent nog steeds... :(
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Nee is hem niet meer geworden. Heeft bij mij in Harderwijk de hele dag geregend, incl de avond dat ik even rondje Zeewolde wilde doen.
Nu vanavond of morgen maar weer eens kijken. Even kijken wat uitkomt qua tijd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het regent vandaag weer flink, dus ik zou morgen de route niet gaan doen. Er is aardig wat gevallen inmiddels.
Ik zoek morgen juist de Veluwe (zandgrond) weer op om de route hier te ontvluchten. :-D
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Ja inderdaad, hier dezelfde gedachten. Rij Harderwijk en Ermelo wel weer.
Zeewolde komt volgende week wel een keer dan
Plaats reactie