Rijswijk - Elsenburgerbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Om maar eens een oud topic omhoog te helpen; misschien dat ik morgen eens op ontdekkingstocht ga in het elsenburgerbos.
Mochten er mensen zin hebben mee te gaan, laat maar horen!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jelle.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 18:14

ga niet met je mee, maar kan wel melden dat er mensen her en der enthousiast bezig zijn geweest. Dus rijdt met de ogen open.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ben benieuwd! Ik ben er tot nu toe nog maar 1 keer geweest, maar dat is zo'n 3 jaar geleden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Vanaf april ga ik er af en toe op dinsdagavond heen. Als je het de beschikbare routes nog niet kent dan is het er wel behoorlijk zoeken, er zijn geen bordjes.
Veel plezier!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Had stiekem gehoopt dat er wel ergens een GPS bestand te vinden zou zijn, maar tot nu toe weinig geluk.

We gaan het wel zien morgen, een beetje op ontdekkingsreis is ook niet verkeerd. Zo heb ik ook een mooi rondje in het Delftse hout in elkaar gedraaid.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ben er ook zo'n 3 jaar geleden voor het laatst geweest, dus kan je niet helpen met de weg vinden, maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn ervaringen moeten nog even wachten ;)

Omdat ik vanmorgen mijn bed niet uit kon komen heb ik een rondje in/om Zoetermeer gedaan.
Het parcours van Zoetermeer is voor mij net 5 minuten fietsen.

Misschien dat ik van de week uit mijn werk even naar Rijswijk rijd, anders zal het moeten wachten tot begin April.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Als je Zoetermeer gewend bent dan valt Rijswijk erg tegen. Ik kom er soms 's avonds omdat Rijswijk voor mij 5 minuten fietsen is. Er is in Rijswijk niet echt één route; het zijn meerdere rondjes die op verschillende manieren aan elkaar geplakt kunnen worden.

Een GPX heb ik helaas niet, wel kan ik de GPX sturen van een Strava rit waarin ook een stukje Rijswijk/Den Haag zit: https://www.strava.com/activities/76219672" onclick="window.open(this.href);return false;
Als Strava het toestond om een GPX van een enkel segment te exporteren dan was het wat makkelijker om enkel een GPX van alleen het deel in het Elsenburgerbos te sturen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een GPX bewerken lukt me wel. Eens kijken of ik de GPX van jouw rit kan bewerken in een GPX van alleen het Elsenburger bos...

Zoetermeer is op het moment trouwens ook niet zaligmakend hoor.
Sowieso is het een baan die altijd erg te lijden heeft van de winterse omstandigheden, maar nu zijn er overal allerlei sporen uitgesleten.
Daarnaast is het wel eens lekker om ergens anders te rijden. Zoetermeer is vooral veel korte klimmen en snelle afdalingen. Wat minder heftig op zijn tijd mag best ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Dinsdagavond traint de spartaan hier altijd. Ze zitten naast het elsenburgerbos. Iedereen vermaakt zich altijd uitstekend! Anderhalf uur volle bak trainen is geen probleem, er is genoeg hoogteverschil en uitdaging. Je doet dan wel meerdere oefeningen waar je bv een rondje 5 keer doet. Seizoen begint over twee weken weer, sluit anders eens aan! Geloof dat je een aantal keren vrijblijvend mee kan doen.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ergens vind ik dat een beetje "oneerlijk", omdat ik in Zoetermeer lid ben van de toer vereniging en dus hoogst waarschijnlijk geen lid zal worden van de spartaan ;)

Op ontdekkingstocht kan ook leuk zijn, zo heb ik het delftse hout ook "ontdekt".
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Als je gewoon openlijk zegt dat je bij een andere club zit maar een keer mee wilt rijden omdat je de paadjes wilt leren kennen is daar niks oneerlijk aan, het zou me nogal verbazen als je weggestuurd zou worden, tenzij de groep eigenlijk al te groot is voor het aantal aanwezige trainers.
Elsenburgerbos is klein zat om zelf te ontdekken natuurlijk, maar omdat het heel veel paadjes per vierkante meter zijn en er geen route is kan het even duren voordat je door hebt hoe je een leuk rondje in elkaar draait.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik kan er natuurlijk altijd eens een mailtje aan wagen. Als hoofd van de MTB afdeling is het misschien ook wel leuk om zo eens kennis te maken met elkaar... :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wij zijn er na afloop van onze eigen training zelfs wel eens wat gaan drinken in hun clubhuis. Was geen enkel probleem. Elsenburgerbos is wel een rondje waar je goed stuk kan gaan. Het kan ook wel enórm kleiig zijn daar, als het heeft geregend. En dat heeft het.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

MacReal schreef:Ik kan er natuurlijk altijd eens een mailtje aan wagen. Als hoofd van de MTB afdeling is het misschien ook wel leuk om zo eens kennis te maken met elkaar... :-q

Doe dat! Wij rijden ook weleens in Zoetermeer, misschien zit er iets voor beide clubs in :-q en misschien vindt je het bij de Spartaan zo leuk, dat.... :D
Hier staat niets.
Plaats reactie