Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Roy: Don't feed the trolls...............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef:@Roy: Don't feed the trolls...............
tis soms zo moeilijk Fred :oops:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Maar ook hier telt: Regendans uitvoeren en hopen dat eea zich zal herstellen.
Overigens voor deze route was geloof ik geen "negatief fietsadvies" afgegeven zoals delen van de UHR?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Tsjibiti schreef:
Gforce schreef:Nog ff en mountainbikers staan echt gelijk aan wielrenners
IK verbaas me er over dat men zeurt over te veel los zand. Enerzijds lees je hier vaak dat de routes meer uitdagingen zouden moeten hebben en dan is er door het losse zand juist het summum van extra uitdaging en dan is het ook weer niet goed.
Spaghetti eten met een paar viltstiften is ook een uitdaging. Dat betekent niet gelijk dat het een leuke of fijne uitdaging is waar je wat van leert.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

nversteege schreef:
Tsjibiti schreef:IK verbaas me er over dat men zeurt over te veel los zand. Enerzijds lees je hier vaak dat de routes meer uitdagingen zouden moeten hebben en dan is er door het losse zand juist het summum van extra uitdaging en dan is het ook weer niet goed.
Spaghetti eten met een paar viltstiften is ook een uitdaging. Dat betekent niet gelijk dat het een leuke of fijne uitdaging is waar je wat van leert.
Met een fiets (MTB of cyclocrosser maakt niet uit) fietsend door een strook los zand komen vergt heel veel stuurtechniek en uiteraard kracht. Als dat geen uitdaging is dan snap ik er inderdaad niets van.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tsjibiti schreef:dan snap ik er inderdaad niets van.
Inderdaad.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Fred (mtb-sport) schreef:
Tsjibiti schreef:dan snap ik er inderdaad niets van.
Inderdaad.............
Waarom??
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Net terug van rondje
Begint toch wel een beetje Mul te worden
Wordt tijd voor regen
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Met een fiets (MTB of cyclocrosser maakt niet uit) fietsend door een strook los zand komen vergt heel veel stuurtechniek en uiteraard kracht. Als dat geen uitdaging is dan snap ik er inderdaad niets van.

Ben het vaak niet eens met Tsjibiti maar nu even wel.Enkele weken geleden de toertocht van Wageningen gereden,maar toch gezien dat veel mountainbikers moeite hebben met rechtdoor rijden in los zand.
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

We zijn dan ook cross-country rijders, geen beachracers
mrkock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 15:17

De regen heeft de route goed gedaan.
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

LS,

Zoals ieder jaar wordt er door de ATB club de Pedaleur en TC de Liemers 2x per jaar onderhoud gepleegd aan onze zo gewaardeerde route, maar het is niet zo dat je lid moet zijn bij één van deze twee clubs om te helpen bij het onderhoud van de route.

Het eerste onderhoud is in het voorjaar geweest, het tweede onderhoud stond gepland half september.

Om onze route goed de winterperiode in te laten gaan willen we samen met Natuurmonumenten het eerste onderhoud gaan uitvoeren. Het gaat dan met name om de waterafvoer, kleine aanpassingen en het grove snoeiwerk. Dus als je denkt dat een bocht iets anders zou moeten lopen, of een boompje/tak zit inde weg is hier je kans om het aan te kunnen passen.

Zaterdag 15 september is er nu gepland. Verzamelen om 08.45 uur bij parkeerplaats ’t Peeske alwaar door boswachter Marcel Dellink groepen worden gemaakt en materiaal wordt uitgedeeld.

Er wordt gewerkt tot ongeveer 12.30 uur daarna wordt er verzamelt bij ’t heuveltje in Beek waar een lunch verzorgt wordt.

Wij hopen natuurlijk dat er veel mensen zich hiervoor aanmelden, want vele handen maken licht werk.

Aanmelden kan door te mailen naar petervandervalk@upcmail.nl
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik heb m alvast in de agenda staan. Nog even kijken of dit lukt met werk.
Wat zal ik zeggen...…..
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Afgelopen zaterdag heb ik twee rondjes gedaan, lag er heerlijk bij. Snel weet ik niet maar was wel fijn rijden.

Ik heb wel een heleboel sporen van een crossmotor gezien op de route. Op zich viel de schade mee waar wel een beetje onbenullig... Heel veel buitenbochten etc. kapot gereden. En volgens mij ook zo'n beetje het hele rondje, wel onder het uur hoop ik voor hem :lol:
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Niek, dat was geen crossmotor, Robin heeft donderdag een rondje op zijn fatbike gemaakt;

maar route ligt er inderdaad prachtig bij... wel beginnen de remdingen aan het einde van de afdalingen weer als van ouds irritant te worden, hopelijk wordt dat 15 september ook opgepakt. is ook het enige onderhoud dat ik me kan voorstellen, rest route is gewoon perfect
Plaats reactie