Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Zo..ff nieuw accountje aangemaakt..nieuw mailadres..en de Cannondale is ook al jaren de deur uit.
Maar, een Garmin (met hartslagmeter) is toch wel een must als je een beetje fietst en het ook leuk vindt je aktiviteiten te bekijken en event te delen met vrienden. (Strava bijv.)
Dan kan ook gelijk dat tellertje met met draadje de kliko in.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Och

Polar metertje en m'n iPhone met strava :-q
Heb niet per de een Garmin nodig hoor ;)
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Strava op iPhone is niet echt nauwkeurig dacht ik. En bij lange tochten wordt stroom een probleem. Tijdens een lunchride geen probleem natuurlijk;-)
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Rij sinds het begeven van mijn Polar al een paar jaar zonder metertjes en vind het eigenlijk wel ontspannend; je zit toch op tijden, gemiddeldes etc te rijden. Natuurlijk moet je voor serieuze training wel je hartslagzones aanhouden maar op ervaring en gevoel kom je heel ver.

Terug on-topic: veel zand op de route momenteel. De 'gevaarlijke' afdaling aan de Kilderse kant is vlak gestreken helaas, vond het wel leuk. Gemiste kans dat met al dat zand niet even een mooi kombochtje gemaakt is. Die bocht loopt nu voor geen meter.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Dtcrobin schreef:Strava op iPhone is niet echt nauwkeurig dacht ik. En bij lange tochten wordt stroom een probleem. Tijdens een lunchride geen probleem natuurlijk;-)
Lange tochten ook niet hoor... Strava vreet niet echt stroom.
Maare: niet nauwkeurig?
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Met de Strava app ben je sneller Aron B :wink: :-D ten opzichte van GPS systemen.
Als je op Strava een rit ga vergelijken tussen een app en gps, zult je zien dat de app wel eens een bocht afsnijd.
Maar het grootste verschil zit hem in de snelheid die de app opneemt.
Heb dit al eens met Carlos nagekeken en het is heel knap als je in 1 sec kunt versnellen van 12km/u naar 70 km/u.
Of in een steile klim waar je in het begin van de klim nog geen 10 km/u haal en aan het einde van de klim 40km/u haal.
Deze verschillen zijn normaal niet haalbaar, ook niet voor een prof.
Op Strava staan op verschillende segmenten ook jongens bovenaan in de top 10 ranglijst met een app die normaal nog een deuk in een pakje boter rijden.
Misschien een beetje lullig omschreven maar is niet persoonlijk bedoeld voor de personen die zich nu aangesproken voelen, het is gewoon een feit dat er af en toe behoorlijke verschillen zitten tussen een app en gps systemen.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

50:16 min.. Gemiddeld 30+ km/h.. Dat is echt absurd snel!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Klopt helemaal Ron. En ook tijden die nooit haalbaar zijn.
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

mmh...ik denk dat een tijd zo rond de 0.50 uur op Zeddam wel degelijk haalbaar is.....ff voor de duidelijkheid,niet door mij maar wel voor de echt snelle mannen.
en waarom een tijd niet gewoon klokken,onnodig moeilijk en ook nog duur gedoe met gps/strava....gewoon een simpel tellertje van een paar tientjes op 0 en knallen,of je moet bang zijn te verdwalen natuurlijk :lol:
geluk is een fijn fietsje en goede benen
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Is ook mogelijk, dat blijkt. Maar alleen door prof wielrenners/mtb-ers..
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

fiftyfast schreef:mmh...ik denk dat een tijd zo rond de 0.50 uur op Zeddam wel degelijk haalbaar is.....ff voor de duidelijkheid,niet door mij maar wel voor de echt snelle mannen.
en waarom een tijd niet gewoon klokken,onnodig moeilijk en ook nog duur gedoe met gps/strava....gewoon een simpel tellertje van een paar tientjes op 0 en knallen,of je moet bang zijn te verdwalen natuurlijk :lol:
Ff voor de duidelijkheid, die tijd is er vd week dus gereden!
Gps wordt tegenwoordig niet gebruikt om te verdwalen hoor...je hebt ze al ter grootte van een ouderwets fietscomputertje, (op MP voor 50/60,- al..bijv Edge200) groot voordeel is dat er geen kabels aan zitten, dus geen magneet in het wiel, en geen opnemer op je vork (die de lak beschadigd)
Tevens kun je, als je wilt, je gereden ritten bekijken, en analyseren.
En mocht je meerdere fietsen hebben, dan is ff omzetten makkelijk, en ben je nog goedkoper uit.
En...je kunt tegenwoordig nog zo snel of nog zo veel gereden hebben...staat het niet op Strava, dan telt het NIET. (quote van ene E.v.K.)
Ik ken trouwens niemand die geen gps heeft nu ik er ff over nadenk. :o
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ron.l schreef:Met de Strava app ben je sneller Aron B :wink: :-D ten opzichte van GPS systemen.
Als je op Strava een rit ga vergelijken tussen een app en gps, zult je zien dat de app wel eens een bocht afsnijd.
Maar het grootste verschil zit hem in de snelheid die de app opneemt.
Heb dit al eens met Carlos nagekeken en het is heel knap als je in 1 sec kunt versnellen van 12km/u naar 70 km/u.
Of in een steile klim waar je in het begin van de klim nog geen 10 km/u haal en aan het einde van de klim 40km/u haal.
Deze verschillen zijn normaal niet haalbaar, ook niet voor een prof.
Op Strava staan op verschillende segmenten ook jongens bovenaan in de top 10 ranglijst met een app die normaal nog een deuk in een pakje boter rijden.
Misschien een beetje lullig omschreven maar is niet persoonlijk bedoeld voor de personen die zich nu aangesproken voelen, het is gewoon een feit dat er af en toe behoorlijke verschillen zitten tussen een app en gps systemen.
Klopt helemaal, sinds kort ook Strava op de mobiel.
Gisteren een ronde gereden, met daarin Strava segmenten en op dat bewuste segment reden wij met 33.4 km/u wat we op lange na niet hebben gefietst. Want we hadden een gastrijder die normaal niet boven (tochten/trainingen) uit kwam van 45 tot 50 km. En die was echt OP, op de terug weg kramp en helemaal geen kracht meer. Als we 25 km/u gefietst hebben denk ik dat ik het hoog aanhoudt.
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

ik was weer eens een tijdje niet wezen kijken en nu zag ik dat er hier en daar wat veranderd is in de route. Ergens midden tussen Peeske en de asfaltweg was een doorsteek in het bos gemaakt waarbij je het stuk afdaling over de brede zandweg mist. Vond ik altijd wel een leuk stuk waarbij je met vaart die zandbak indook en dan doortrappen totdat je weer links het pad in kon.
Waarschijnlijk is dit wel veiliger op deze manier, op de zandweg liep nog wel eens wat.

Verder lekker gereden, beetje weinig modder waardoor het soms wel een racebaan leek. Soms een beetje hobbelig waardoor mensen van alles verliezen van hun fiets. Heb er maar een sport van gemaakt om over zoveel mogelijk bidons te springen. Goede training voor het veldrijden.

Marco
One Life, live it
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Dtcrobin schreef:Is ook mogelijk, dat blijkt. Maar alleen door prof wielrenners/mtb-ers..
50 minuten is echt achterlijk snel.
De profs op m'n werk rijden t niet.

Maar wie weet... (In de toekomst) Ik wil wel een keer met m mee. :-D

Wie heeft 'm in 50 minuten gereden? Was 't een prof?
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Aron B schreef:
Wie heeft 'm in 50 minuten gereden? Was 't een prof?

http://www.strava.com/segments/3685308?filter=overall" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie