Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Ik was er gisteren aan het sleeën met de kids en er waren toch enkele helden die ervoor gingen :-q
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Zou het weer kunnen zondag?
Gaat erg hard nu met de sneeuw..
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

S38V schreef: wo 17 februari 2021, 19:00 Zou het weer kunnen zondag?
Gaat erg hard nu met de sneeuw..
Heb dezelfde vraag en toch wel goede hoop dat het kan.
Gebruikersavatar
kopman bokkenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 3 juni 2016, 11:17
Mijn mountainbike: Specialized epic pro

Vandaag verkenningsrondje gefietst voor ut weekend en gewoon 27km helemaal droog
Complimenten voor de Trackcrew :
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

kopman bokkenrijders schreef: vr 19 februari 2021, 18:59 Vandaag verkenningsrondje gefietst voor ut weekend en gewoon 27km helemaal droog
Complimenten voor de Trackcrew :
Mooi! Weer zin in, dank voor de update.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even een vraag, op de site van Natuurmonumenten zie ik dat je ook bij een Outdoorcentrum kan parkeren en dat er daar een lusje ligt van 1,5 km. Is dat wat om erbij te doen, of is het bedoelt als "trainingsrondje" voor mensen die daar een fiets huren?
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Ik ben daar laatst wezen langlaufen. Volgens mij is het niet de bedoeling bij het outdoorcentrum te parkeren, tenzij je gebruik maakt van hun faciliteiten. En het rondje daar stelt niet zoveel voor, het kan eerder gebruikt worden als aanrijroute naar de daadwerkelijke route van Zeddam. Je kunt je auto trouwens wel op een parkeerplaats kwijt die ligt tussen het outdoorcentrum en de route, dit is parkeerplaats Hettenheuvel langs de N815 (Zeddamseweg). Die had ik zelf in gedachten voor als ik route Zeddam ga fietsen.
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Meegs schreef: wo 3 maart 2021, 15:26 Even een vraag, op de site van Natuurmonumenten zie ik dat je ook bij een Outdoorcentrum kan parkeren en dat er daar een lusje ligt van 1,5 km. Is dat wat om erbij te doen, of is het bedoelt als "trainingsrondje" voor mensen die daar een fiets huren?
geen idee waar het voor bedoelt is, maar aan de route voegt het niets toe, zal wel van Outdoorcentrum zijn om te combineren met andere activiteiten, je kan het fietsen om je bandenspanning te controleren ;-) maar ik zeg zo snel mogelijk de mlfnd route op

Overigens..... het slechtste deel in 's Heerenberg heeft naast modderpoel een nieuwe track! hopelijk blijft dit goed, maar beroertste deel route is nu ook verbeterd, en voor degene die van modder houden, die kunnen nog gewoon het oude baggerpad fietsen
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Bedankt heren :-q , dan laat ik het rondje wel links liggen.

Ik had inderdaad gezien op de kaart dat je bij parkeerplaats Hettenheuvel de route op kan.
Wellicht volgende week dinsdag die kant eens op, nu het vignet binnen is.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

erikvk schreef: wo 3 maart 2021, 15:35 en voor degene die van modder houden, die kunnen nog gewoon het oude baggerpad fietsen
Gelukkig maar, ik was even bang!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vanmorgen vroeg de route gefietst was blij dat ik er al om 8 uur was op het einde werd het al behoorlijk druk. Baan ligt er goed erbij en de afdalingen zijn ook een stuk leuker met de nieuwe singeltracks :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nog nooit geweest, is het een beetje vergelijkbaar met Rheden?
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: ma 29 maart 2021, 09:14 Nog nooit geweest, is het een beetje vergelijkbaar met Rheden?
Als je doelt op de features in de rode lussen niet. Er is wel een hele mooie flow line, gebouwd door SFA. Ik heb er evt een video van voor je. (Niet online)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zeker de moeite waard om eens te bezoeken. Ik ben er vrijdag voor het eerst geweest. Vond de eerste 10km beetje mwah maar daarna werd het heel leuk. Flinke klimmen, mooie singletracks, bredere paden door de weilanden en een aantal hele mooie (maar door de snelheid korte) afdalingen met mooie kombochten.

Niet vergelijkbaar met de rode lussen inderdaad van Rheden, maar zeker de moeite waard om te bezoeken :-q

Heb één afdaling nog een keer gepakt maar moest daarvoor wel een flinke muur weer omhoog klimmen. Die afdaling was zo vet en snel met op het eind een flinke tafel en een duik waarbij je je maag voelt zweven in je lichaam :D

https://www.strava.com/activities/5014168377 Rechtsbovenin bij Braamt.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MarkMeisner schreef: ma 29 maart 2021, 10:19 Heb één afdaling nog een keer gepakt maar moest daarvoor wel een flinke muur weer omhoog klimmen. Die afdaling was zo vet en snel met op het eind een flinke tafel en een duik waarbij je je maag voelt zweven in je lichaam :D

https://www.strava.com/activities/5014168377 Rechtsbovenin bij Braamt.
Dit is de flow lijn waar ik op doelde, deze is goed te loopen.
Plaats reactie