Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bikerob
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 19:24

Je raad het, alleen nog op de spinbike.
Kun je nog mee smokkelen kan in het bos niet.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

is er nog iets te melden over de conditie van de route?
Planning is zondagmorgen weer eens die kant op te komen ....
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

De route op 27/03 gereden en ze ligt er heel goed bij. Enkele stukken met modder maar naar 't schijnt zijn deze plaatsen altijd vettig.
Eerste maal dat ik deze gereden heb en mocht ze niet zo veraf liggen(260km) reed ik deze wekelijks.Prachtroute!!!!!We zijn wel niet speciaal voor deze route naar Zeddam afgezakt,er was een Specialized testdag die dag.
Christonabike!!
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Route ligt er aardig goed te rijden als het weer morgen net zo is als vandaag is het heerlijk om er te rijden :-q
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Het was inderdaad heerlijk rijden vanmorgen zo uit de wind en met het zonnetje. Alleen het zowat afgestorven toen mijn maat een lekke band kreeg in het open veld en zijn reserve band een schuurlek bleek te hebben :D
Het viel reuze mee met de modder. Was goed te ontwijken of er dwars doorheen via een droog spoortje want het was al aardig druk toen we er aan kwamen.
Op de een of andere manier lopen de meeste hellinkjes voor geen meter. En in de afdalingen stuiter je echt alle kanten op :D:D
We zaten net weer in de auto toen het regenfront er aan kwam. Voor herhaling vatbaar over een tijdje .......
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Nog steeds een mooie route is Zeddam. Ik rijd hem inmiddels al heel wat jaren, maar het blijft top onder alle omstandigheden.
Dat je bij afdalingen alle kanten op gaat is door de vele wortels voor mij al een gewenning. Het is een kwestie van zo hard mogelijk van de afdaling af stuiteren, des te eerder heb je het wortelstuk gehad...
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Bahlman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 23:18
Mijn mountainbike: Klein Attitude // Big Sky Blue // 8.8 KG
Contacteer:

Plannen om 2 mei te biken?
check de zeddam let's ride

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... highlight=
lampie3103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 11 april 2008, 23:01
Mijn mountainbike: scalpel

zal er aan denken
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Was goed te rijden vandaag. Was zeker niet droog op de route, er waren een hoop plassen, en het stuiteren vond ik wel meevallen
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Ben er vandaag ook voor het eerst geweest,zeker een aanrader,mooie route,met leuke klimmetjes :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Gisteren sinds een jaar of twee weer eens in Zeddam geweest. Blijft een mooie route. In voorbereiding op de geplande alpenX in september 3 rondjes gefietst, de laatste op het einde met de nodige moeite. Leuk dat omgevallen bomen voorzien worden van een oploop om er over te springen. Route was stoffig en op sommige plaatsen al redelijk mul. De flow die in sommige singletrails zit is geweldig zowel in de klimmen als in downhills. Al met al lekker gefietst.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

fianke schreef:Leuk dat omgevallen bomen voorzien worden van een oploop om er over te springen.
Zeker weten?? Ik heb een week of drie terug iemand toch lélijk zien vallen daar. Ambulance en alles erbij gehaald en later van een arts te horen gekregen dat de beste man niet ver van een dwarslaesie af zat.

Wat is nou het probleem, bij een van die schansjes is de ruimte tussen de schans en de boom redelijk groot en ligt de boom net zo hoog als het eind van schans. Als je die dus niet goed of te langzaam neemt blijft je voorwiel steken... de rest mag je zelf invullen. Onderschat hem dus niet.
Innovate or die!
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Komt goed :D :

Afbeelding

Ik had inderdaad wel verwacht dat ze er ook een afloop aan gemaakt hadden zodat ook de minder goede rijders er over een kunnen. Dan was er ook niemand gevallen en is de kans dat dit soort dingen blijven liggen ook groter.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ben er voor het laatste september 2006 geweest. Ik hoop vrijdag weer te gaan alhoewel het dan niet heel de week moet blijven regenen.

Helaas is de route voor mij ruim 1u30 met de auto anders zou ik hem vaker rijden.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ben hier vandaag geweest met 2 vrienden. Erg leuk rondje en lekker lang:)

Vroeg me af wat de gemiddelde tijden hier zijn... Kan het niet echt vinden.. Ik heb in mn 2e rondje 1:01uur gereden. Was wel vanaf de helft stromende regen helaas:( Kan denk ik dus nog wel wat beter:)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Plaats reactie