Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

@RobDijkman, weet jij of er met natuurmonumenten wel eens is gesproken over bijv. 3 lussen? Daarmee bedoel ik dat je een grote ronde kunt rijden en bijv. een deel. Met name tussen het Peeske en de Hulzenberg zou je nog heel wat hm kunnen toevoegen. Ik weet nog van ‘vroeger’ dat ik daar mooie stukken heb gefietst toen er nog geen route was. Ik kan me voorstellen dat Natuurmonumenten de route echt langs de rand wil.
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

Edwinmtb schreef: wo 30 december 2020, 23:26 @RobDijkman, weet jij of er met natuurmonumenten wel eens is gesproken over bijv. 3 lussen? Daarmee bedoel ik dat je een grote ronde kunt rijden en bijv. een deel. Met name tussen het Peeske en de Hulzenberg zou je nog heel wat hm kunnen toevoegen. Ik weet nog van ‘vroeger’ dat ik daar mooie stukken heb gefietst toen er nog geen route was. Ik kan me voorstellen dat Natuurmonumenten de route echt langs de rand wil.
Hoi Edwin ik snap wat je bedoelt maar neem van mijn aan dat er wel degelijk overlegd wordt met natuurmonumenten.
Het liefste zou ik de route willen uitbreiden met nog meer hm, singel tracks en met meer jumps en hindernissen in het pacour.
Maar ik denk dat we voorlopig genoeg hebben te doen met de route wat we nu hebben om die in goede conditie te houden.
In het algemeen zijn er maar twee vrijwilligers van natuurmonumenten die twee halve dagen in de week werken aan de route en soms zijn we met vier vrijwilligers.
Aangezien de route al meer dan 26 kilometer is hebben wij daar onze handen aan vol.
Een van onze doelen is dan ook om in 2021 meer vrijwilligers te krijgen die ons willen helpen om op een aantal zaterdagen op jaar bisis en dat is dan in de periode van het voorjaar en het najaar die ons dan willen helpen met groot onderhoud aan de route.
Want in die periode kun je het beste aan de route werken.
Dus Edwin voorlopig moet je het hier mee doen en ik zou zeggen ga gewoon 2 X de route fietsen en dan heb je ook meer hm :-q .
Mocht je interesse of geroepen voelen om je aan te melden als vrijwilliger voor onderhoud aan ons mooie pacour ben je uiteraard van harte welkom alle hulp is welkom.

PS je kunt je opgeven bij Natuurmonumenten in Beek.

Ik wens jou een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2021 toe en wie weet zien we elkaar snel bij de werkzaamheden van de mooie route wat we hier hebben in de achterhoek. :-q .
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

@RobDijkman Gisteren een rondje gedaan en de route ligt er prima bij!

Er zijn echter 2 punten waarbij ik denk dat een waarschuwingsbordje wel handig zou zijn:
1) Op het stukje singletrack dat begint bij de spreng, daar waar deze een wandelpad (dat pad gaat naar de speelplek in spreng) kruist.
2) onderaan het pad naar de uitkijktoren, daar stond tot een tijdje terug een hek.

Dit zijn m.i. 2 punten waar het voor wandelaars en fietsers (die de situatie niet kennen) niet duidelijk is dat de route en wandelpaden elkaar kruizen.

Weet jij of dit al in de plannen zit?
Gebruikersavatar
Gj-070
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 8 januari 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Chiner 036

Een andere optie, ipv bordjes , de lage beplanting weghalen op de kruisingen van de bos gebruikers. Zodat je overzichtelijke kruisingen krijgt en ieder rekening kan houden met elkaars aanwezigheid.
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

ThijsE schreef: ma 4 januari 2021, 21:04 @RobDijkman Gisteren een rondje gedaan en de route ligt er prima bij!

Er zijn echter 2 punten waarbij ik denk dat een waarschuwingsbordje wel handig zou zijn:
1) Op het stukje singletrack dat begint bij de spreng, daar waar deze een wandelpad (dat pad gaat naar de speelplek in spreng) kruist.
2) onderaan het pad naar de uitkijktoren, daar stond tot een tijdje terug een hek.

Dit zijn m.i. 2 punten waar het voor wandelaars en fietsers (die de situatie niet kennen) niet duidelijk is dat de route en wandelpaden elkaar kruizen.

Weet jij of dit al in de plannen zit?
Hoi Thijs

Punt 1 het stuk singeltrack bij de spreng waar het wandelpad kruist ken of weet ik niet wat jij daar bedoelt??????
Punt 2 ik neem aan dat je dat hek bedoelde wat nog in de oude afdaling zat aan de linker kant? Dat stuk houten hekwerk is er nu niet meer sinds die nieuwe afdaling aangelegd is. Dat is wel een puntje waar wat aan gedaan kan worden zodra het weer mag van natuurmonumenten kunnen we daar waarschuwingsborden plaatsen !!!!!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Rob Dijkman schreef: di 5 januari 2021, 11:48
ThijsE schreef: ma 4 januari 2021, 21:04 @RobDijkman Gisteren een rondje gedaan en de route ligt er prima bij!

Er zijn echter 2 punten waarbij ik denk dat een waarschuwingsbordje wel handig zou zijn:
1) Op het stukje singletrack dat begint bij de spreng, daar waar deze een wandelpad (dat pad gaat naar de speelplek in spreng) kruist.
2) onderaan het pad naar de uitkijktoren, daar stond tot een tijdje terug een hek.

Dit zijn m.i. 2 punten waar het voor wandelaars en fietsers (die de situatie niet kennen) niet duidelijk is dat de route en wandelpaden elkaar kruizen.

Weet jij of dit al in de plannen zit?
Hoi Thijs

Punt 1 het stuk singeltrack bij de spreng waar het wandelpad kruist ken of weet ik niet wat jij daar bedoelt??????
Punt 2 ik neem aan dat je dat hek bedoelde wat nog in de oude afdaling zat aan de linker kant? Dat stuk houten hekwerk is er nu niet meer sinds die nieuwe afdaling aangelegd is. Dat is wel een puntje waar wat aan gedaan kan worden zodra het weer mag van natuurmonumenten kunnen we daar waarschuwingsborden plaatsen !!!!!
Hoi Rob,
Punt 1 heb ik met mijn paint-skills hopelijk wat duidelijker gemaakt:
https://ibb.co/HnfLDjZ

Als de maatregelen het toelaten dan kan ik hopelijk binnenkort meehelpen, heb me daarvoor al aangemeld bij Natuurmonumenten.
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

ThijsE schreef: di 5 januari 2021, 13:15
Rob Dijkman schreef: di 5 januari 2021, 11:48

Hoi Thijs

Punt 1 het stuk singeltrack bij de spreng waar het wandelpad kruist ken of weet ik niet wat jij daar bedoelt??????
Punt 2 ik neem aan dat je dat hek bedoelde wat nog in de oude afdaling zat aan de linker kant? Dat stuk houten hekwerk is er nu niet meer sinds die nieuwe afdaling aangelegd is. Dat is wel een puntje waar wat aan gedaan kan worden zodra het weer mag van natuurmonumenten kunnen we daar waarschuwingsborden plaatsen !!!!!
Hoi Rob,
Punt 1 heb ik met mijn paint-skills hopelijk wat duidelijker gemaakt:
https://ibb.co/HnfLDjZ

Als de maatregelen het toelaten dan kan ik hopelijk binnenkort meehelpen, heb me daarvoor al aangemeld bij Natuurmonumenten.
Mooi Thijs dan zien we elkaar hopelijk snel want er moet echt weer aan de route gewerkt worden.
Met al die regen van de laatste weken heeft de route wel weer onderhoud nodig.
Hier en daar is het best wel stuk gereden de laatste tijd.
Als ik zie hoe veel mountainbikers uit heel Nederland en buitenland gebruik hebben gemaakt van de route de laatste tijd valt het mij nog wel mee hoe de route er bij ligt. Er waren veel onbekende mountainbikers op de MTB route Zeddam/Montferland naar wat informeren van de mensen die aan de route wilde beginnen kom je er achter dat die mensen goede referenties hadden gehoord over de MTB route Zeddam/Montferland.
Daar waren mensen bij die een aantal uurtjes in de auto hadden gezeten om hier een te fietsen.
Kijk en dat zijn de berichten die we graag willen horen maar dat betekend ook meer werk voor ons om de route in goede conditie te houden om in de top 10 van Nederland te blijven staan.
Het wordt tijd dat we weer groen licht krijgen om weer onderhoud werkzaamheden uit te kunnen voeren aan deze mooie route.
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wel sneu van die mensen met loslopende hond die wegrennen voor de boswachter.
Of misschien hoorden ze hem niet omdat ze oordopjes in hadden; beide fout imo :roll:
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Weet iemand hoe het er op dit moment bij ligt? Ik wil morgen die kant op :)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

zondag was het een trieste bende aan blubber en rommel en het lijkt me heel sterk dat er iets is opgedroogd in de afgelopen week...zal alleen maar natter geworden zijn. Slechtste tijd van het jaar voor dit soort routes...
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Vrijdag was het drama, veel plassen en modder.
Behalve dat je fiets het niet heel fijn vindt, is het voor de route ook niet bevorderlijk om nu te rijden.
Daarnaast heb ik er ook weinig lol aan beleefd.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Route was top vandaag... duidelijk weer veel werk verricht om vele regenwater weg te krijgen, dank aan Rob en kameraden??? hopelijk snel verbetering 's-Heerenberg deel voor 'nieuwe' lusje. Dit deel is echt "schande" voor de route..
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Route lag er vandaag schitterend bij... alleen niet voor de mountainbike:

Afbeelding

Heerlijk wezen langlaufen in plaats van fietsen. :-D Overigens werden we nog wel voorbij gereden door een fatbike, die wilde het misschien toch proberen op de route...
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mooi plaatje!
Komend weekend zal het er ook niet optimaal bij liggen voor een mountainbike, maar Montferland is vaak na 1 of 2 droge dagen al we te rijden. Een klein beetje hoop is er dus nog :wink:
Plaats reactie