Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Heren heb bovenstaande discussie even gevolgd.
Jullie hebben beide een punt.
Echter mijn persoonlijke mening ( sorry als iemand er anders over denkt) respecteer het parcour zoals deze is aangelegd.
Misschien is deze wel bewust in overleg met natuurmonumenten zo gelegd.
Carlos jij hebt zelf in de onderhoud gezeten en weet dit misschien.
Dat een stukje minder loopt kan ook een uitdaging zijn, als alles vanzelf gaat word het ook saai.
Daarbij als iedereen hetzelfde pad volgt maakt het voor strava niets uit.

Fiets zelf op een xc en mijn maat op een trail.
Hij is in staat zonder te trappen te versnellen in de haakse bochten.
In Elten en op bewuste single track kan ik hem onmogelijk bij houden, zeker in de afdaling.
Ook dan maak ik wel eens gebruik van de doorsteek :oops:
Op overige deel parcour houd hij mij niet bij. :tong
Dit zit puur in verschil van fiets en banden.
Zet hem op een xc en hij rijdt mij op parcour het snot voor de ogen, hierdoor samen de grootste lol.
Denk dat het daar om gaat.

Ben benieuwd naar de mening van de beheerders (vrijwilligers van Natuurmonumenten, ATB club de Pedaleur, en de Liemers) deze hebben in mijn ogen recht van spreken.
Ik ben een gebruiker en mag mij gelukkig prijzen dat ik door hen gebruik kan maken van de route.
Zolang ik niet actief in de onderhoud ploeg zit heb ik geen recht van spreken.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Afwijkingen van de route/het pad ontstaan natuurlijk 'natuurlijk': ligt er ergens vaak een plas, zitten er wortels in een bocht, dan wordt dat bochtje automatisch anders gereden, hoeveel voorbeelden moet ik geven? wordt nu wel allemaal erg dramatisch gedaan over DE SINGLETRACK waar twee bochtjes ook anders aangesneden worden. Het lijkt nu of er een totaal ander pad gemaakt is.

Als je de route nu kijkt en 10 jaar geleden zul je op tal van plaatsen zien dat wij allemaal veel bochtjes anders zijn gaan rijden, zo ook deze singletrack nu. De singletrack is totaal nieuw aangelegd, logisch dat bij het fietsen van de track dan sommige bochten net anders gestuurd worden dan het pad is.

voorbeelden:
- vanaf asfalt bij A3 naar singletrack naar betonnen fietspad: bocht is daar helemaal anders dan 'oorspronkelijk'. Nu voor de boom, twee jaar geleden andere kant
- bocht voor 'single hill' daar zaten allemaal wortels in de bocht, ook daar is op een bepaald moment een spoor een boom eerder gemaakt, iedereen fietst nu die bocht op die manier
- eerste (oude) deel singletrack op hulzenberg: daar is een bocht sinds 2-3 jaar ook geheel anders, niemand over horen 'zeuren', iedereen is dat gaan fietsen

En blijkbaar fietst iedereen die voorbeelden hierboven want de oude bochten zijn allemaal verdwenen... Dus iedereen die roept dat de route moet blijven zoals die ooit 10 jaar geleden bedacht is moet zich even achter de oren krabben... Route is niet iets statisch maar een dynamisch geheel dat met het bos mee beweegt...

Bospaadjes ontstaan vanzelf en gaan weer. Nieuwe singletrack is recent geheel nieuw aangelegd dus dat die dan net ff anders gefietst wordt dan in eerste instantie met de schop gemaakt, ok. Niemand van Natuurmonumenten of boswachters zal dat een probleem vinden, of we nu links of rechts van de boom gaan fietsen. En als je de nieuwe singletrack rechts om de boom wil fietsen ipv links moet je dat zeker doen en niet een bos hout op het pad donderen.
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Erik als het zo is als jij omschrijft is er geen probleem.
Wie rechtdoor wil gaat lekker rechtdoor en wie de bocht wil pakken neemt die.
Blijkbaar heeft niemand van onderhoud en natuurmonumenten er een probleem mee.
Ik fiets net 4 jaar dus zoveel veranderingen heb ik nog niet gezien.
Nieuwe single track vind ik een welkome aanvulling nadat er op sommige stukken gaan parcours helaas er niet op vooruit is gegaan.
Bosbouw is niet altijd even bevorderlijk.
Kleine begroeide slingerende paden hebben toch mijn voorkeur boven rechte breede racebanen.
Maar ja zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel wensen.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

ik spreek niet namens NM of zo he ;-)
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Net terug van rondje.
Complimenten aan onderhoud ploeg.
De afwateringen werken goed.
Er staan her en der een paar plassen maar op sommige stukken vroeg ik mij af of het überhaupt geregend heeft.
Vanavond wel een nieuw pr gezet, helaas niet in rondetijd maar in het missen van bochten. :lol:
Denk dat morgen parcour rete snel is.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ik denk dat dat nog wat langer duurt. Vond er hier en daar toch wel plassen staan die tijd kosten.
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Zo vanmiddag te weer een rondje gereden op de mooie route
Kwam alleen boswachter tegen en die had geen leuk nieuws
Had iemand van de singeltrack na boterkoek moeten halen moet een gebroken voet
Omdat die achter een halve boom was blijven haaken
Hij vroeg zich af wie die bomen er meer gelegt had
Want ze staken half uit op de route
Hij zou graag willen weten wie dat gedaan heeft want dan de verzekering van die genen de de schade betalen van de persoon die die voet gebroken heeft
Dus wie weet wie het gedaan heeft graag de melden bij de boswachter
En hij heeft ook genoeg van het onderhoud die door niet de juiste persoon en gedaan wordt
Als hij de mensen betrap worden ze bekeurt
Dus laten we het graag met ze alle een veilige route houden
En op houden met die flauwe kul
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Ik weet één ding zeker: morgenmiddag ben ik weer te vinden op deze prachtige route. En nog één ding: boswachter Martin is een baas, echt waar! :-q
Honi soit qui mal y pense!
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Teunktm schreef: En op houden met die flauwe kul
vooral dat laatste wat je schrijft Teun, helemaal eens... en dit geldt ook voor posten van berichten wmb
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Lekker rondje gemaakt vandaag. Nog wat plassen het en der maar het lag er mooi bij. "Semafoor en zn vriendje dommel" hebben bij de singletrack weer mooie bordjes neergehangen met de inmiddels welbekende tekst. Ze zijn ook al weer weg overigens. De moed zakte me even in de schoentjes toen ik ineens stevig werd ingehaald door een mede biker van behoorlijke leeftijd. Dit was te zien aan zijn grijze coupe wat te zien was door het ontbreken van een helm. Snap ik geen reet van trouwens. Ik was enigzins opgelucht toen ik even later de enorme motor onder zijn fiets zag hangen haha. Mooi dat het bestaat maar zet een helm op man!!
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Afbeelding

Als ik afval zie in het bos neem ik het mee. Nutteloze tekst, krijg je alleen maar vervelende reacties van.
Overigens is het deel amateurs wel waar, ik denk dat er weinig profs over de route komen.

Ik meng mij verder niet in de discussie van de singletrack, ik fiets hem wel zoals hij er ligt.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Prima aanvulling dacht ik zo. Heb trouwens zelf die bordjes er niet afgehaald.
Wat zal ik zeggen...…..
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Huishoudelijke mededelingen:
De komende 4 avonden wordt er in Beek de avond4daagse gelopen. (Di t/m vr) en ze lopen ook stukken door het bos en langs het Peeske.
Wegens het NK wielrennen zijn komend weekend, woensdag de 21e en het weekend erop verschillende wegen rondom Beek, Zeddam en 's Heerenberg afgesloten.
Het is mij niet bekend of je de route in zijn geheel kunt rijden. Het kan zijn dat je bij oa de Beekseweg / Arnhemseweg moet wachten met oversteken.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Helemaal niet bij stil gestaan. Bedankt voor de info. Zeker iets om rekening mee te houden.
Wat zal ik zeggen...…..
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

arjanvanwoudenberg schreef:Helemaal niet bij stil gestaan. Bedankt voor de info. Zeker iets om rekening mee te houden.
Ik heb even een pagina opgesnord met een kaartje met de wegafzettingen:

http://www.touretappe.nl/nk-wielrennen-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je persé de route wilt rijden dan zul je goed moeten kijken waar je kunt parkeren en sowieso rekening houden met oponthoud tijdens het oversteken van de Berkenlaan, Arnhemseweg, Beekseweg, Peeskeweg en Kastanjelaan.
Volgens mij kun je beter komen kijken. :wink:
Plaats reactie