Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Vandaag ben ik ff rond geweest.
Ik ga geregeld op zondag en dan het liefst behoorlijk vroeg, wat mij opvalt is dat het verschrikkelijk druk is de laatste tijd op zondagochtend. Ik klaag hier niet over, je kan verwachten dat je op zondag geen goede tijd kunt rijden vanwege de drukte.

Nu ben ik vandaag pas tegen 12 uur gestart met de route en het was verdacht rustig, ik heb 1 iemand ingehaald en verder geen mtber gezien. Erg vreemd terwijl het weer en de route perfect was.

Wel heel erg veel wandelaars op zo'n eerste mooi zonnige zondag.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Ga meestal rond 12.00u op zondag inderdaad altijd vrij rustig. Vandaag wel mannetje of 5 ingehaald is best veel rond dit tijdstip en op zondag.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Ik was ongeveer om 13.00 uur op de route, maar heb ook slechts een handjevol fietsers ingehaald. Gezien het weer van vandaag vond ik het opvallend rustig. Wel lekker overigens, heb heerlijk relaxed gefietst.
De route lag er trouwens ook erg goed bij, bijna alles helemaal droog. Veel beter dan ik had verwacht.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bernhardxt schreef:Vandaag ben ik ff rond geweest.
Ik ga geregeld op zondag en dan het liefst behoorlijk vroeg, wat mij opvalt is dat het verschrikkelijk druk is de laatste tijd op zondagochtend. Ik klaag hier niet over, je kan verwachten dat je op zondag geen goede tijd kunt rijden vanwege de drukte.

Nu ben ik vandaag pas tegen 12 uur gestart met de route en het was verdacht rustig, ik heb 1 iemand ingehaald en verder geen mtber gezien. Erg vreemd terwijl het weer en de route perfect was.

Wel heel erg veel wandelaars op zo'n eerste mooi zonnige zondag.
Zondag middag is overal rustig ,altijd al geweest.
Op de Heuvelrug is het zondag morgen spits, na de middag gaan alle pappa's met moeders en de kids naar de Ikea, koopgoot, opa en oma of de meubelboulevard. :winkie:

Al een tijdje niet meer in Zeddam geweest maar wij gingen ook altijd pas rond het middag uur van start. Heerlijk rustig en lekker gas geven.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Teunktm schreef:Route was perfect vandaag bijna gen modder
Allen beetje irritaties van mensen die de rotzooi laten slingeren
Als je lek rijdt neem dan je binnenband mee en laat hem niet in bos achter
3 binnenbanden mee genomen die op route achter gelaten warren
Doe je thuis toch ook niet de rotzooi in de kamer laten liggen naar een feestje
Ruim je zooi gewoon op !!!!!
Goed bezig!
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Vandaag even een rondje gemaakt. Even gebruik maken van het geweldige weer. De route ligt er super bij. Ik had wel meer drukte verwacht. Bijna niks tegen gekomen.
Wat zal ik zeggen...…..
Guido88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 19:05
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 (2016)

Bosbouwers weer bezig geweest bij "de laan van montferland". Zit een flinke geul haaks op de bocht:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Guido88 je bent ook verplicht om op de paden/route te blijven en niet overal binnendoor de bochten af te snijden, waar zouden we dan blijven als we dat allemaal deden.
Zou ik nooit doen. :wink: :)
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Van dat gootje schrok ik in eerste instantie ook ff. Je volgt het paadje mooi en dan in eens ligt daar zo'n diep spoor waarvan je zo snel even niet de diepte weet.

Ik heb zaterdagochtend 2 rondjes gereden in heerlijk droog en warm weer. Dus lekker in de korte broek en t-shirt kunnen fietsen. Toen ik net na de middag wegreed begon het wat te druppelen. Route lag er zoals verwacht perfect bij. Had wel het gevoel dat er paaltjes mistte of dat er in ieder geval wat meer paaltjes neer gezet kunnen worden. Bij twijfel heb ik in ieder geval altijd gekozen voor rechtdoor indien anders vermeldt. :D

Ik had natuurlijk ook mijn actioncam meegenomen en heb daar filmpjes mee gemaakt. Het eindresultaat is uiteindelijk een compilatie van zo'n 24minuten geworden en is hier te vinden: https://youtu.be/pHF9L1PN-u0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Vandaag twee rondjes gemaakt. T was al vroeg druk maar dat mag de pret niet drukken. Vind t wel mooi. Controle door de boswachter en zn vrienden. Heel vriendelijk afgehandeld allemaal. Mooie zondag ochtend.
Wat zal ik zeggen...…..
Guido88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 19:05
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 (2016)

Inderdaad complimenten voor de boswachters. Al meerdere keren gecontroleerd, maar altijd excuses voor het staande houden en een duwtje in de rug bij wegfietsen. :lol: Sta nooit langer dan 10 seconden stil. Geultje was afgelopen dinsdag ook weer dichtgemaakt en de route lag er strak bij. Mooie 1:10 kunnen fietsen wat ook meteen 2 minuten van mijn pr af was :-D
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

Zoals ik al eerder had vermeld zou ik de datum van het onderhoud van de route plaatsen voor de mensen die willen helpen.

Zaterdag 22 April 2017 wordt er onderhoud gedaan op de vaste MTB route in het Bergherbos.
Dit doen Natuurmonumenten, ATB Club de Pedaleur, TC de Liemers en vrijwilligers die zich via dit forum geroepen voelen om mee te helpen.

De 2e datum is nog niet bekend maar zal waarschijnlijk eind september op een zaterdag zijn, net voor de montferlandtocht.
Er wordt in ploegjes gewerkt op diverse plekken op de route. Gereedschap wordt door Natuurmonumenten geregeld.
Verzamelen om 9:00 uur op de parkeerplaats bij ’t Peeske in Beek. Dat is de grote parkeerplaats onderaan de Peeskesbult.
Gewerkt wordt er tot 13:00 uur gevolgd door een lunch. De lunch wordt altijd aangeboden door Natuurmonumenten als dank voor onze hulp.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Route ligt er best goed bij op dit moment.

Afgelopen worensdag mijn PR flink aangescherpt. 1m50sec van mijn PR af naar 59m en 39sec. Voor het eerst onder de magische uurgrens.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Zojuist (vrijdagmiddag) gevonden op de parkeerplaats net buiten Beek, richting Zeddam:
Zweetshirt, 2 beenstukken en 1 armstuk.

Ik heb de kleding afgegeven bij Bike Emotions en aangegeven dat ik een bericht op het MTB forum zou zetten dat de kleding bij hen af te halen is.
Bij deze :wink:
http://www.bike-emotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Das een halve kledingkast
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie