Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

@carlos, ik hoop ook dat het deze route gaat worden.
Is zeker een verbetering.
Voor de €12,50 mag NM zeker wel een en ander herstellen, zeker gezien de €7,50 die nationaal park Utrechtse Heuvelrug vraagt voor o.a Amerongen.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

We gaan het zien wat het wordt. Het geschetste rondje van de toertocht en marathon is leuk en ontwijkt ook mooi de gevaarlijke kruising bij het asfalt en de blinde bocht een stukje daarvoor (al zoooooo vaak wandelaars getroffen daar).
Vind de 'saaie' rechte klim van de Hulzerberg overigens wel een onmiskenbaar deel van de route. Zou ook wel een beetje jammer zijn als die zou verdwijnen. Maar goed, eerst maar eens zien wat het wordt.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Afbeelding

1 hond is al gevonden. Men denkt dat de andere hond ergens tussen Zeddam / Arnhemseweg en het Peeske rond loopt.
alan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 10 september 2013, 20:17

Weet iemand wie die volslagen losgeslagen idioten zijn die op hun crossmotoren wandelaars en mtb ers de stuipen op het lijf jagen over/op de mtb route? Het gaat om 3 personen volgens mij op 3 4takts. Gisteren rond 13.00 uur 5 februari.
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

erikvk schreef:@Kona R... is mijn eigen fantasie he? geen idee wat ze van plan zijn. Maar de route veranderen omdat het voor 'ons' MTB-familie leuker zou worden, dat zie ik niet als reden. Op route naar toren lopen veel mensen, hier al eens 'klachten' over geweest dacht ik. Die mensen blijven daar echt wel lopen, meeste komen 1 keer in 10 jaar in bos en snappen niets van bordjes voor MTB. Dat weet NM ook. Dus ik verwacht dat de reden dus is mensen naar de toren die nu op route lopen.

Logisch is dan denk ik dat route als ware om de Hulzenberg gaat draaien, en dat dit dan gaat via route die ook al voor de Toertocht en Marathon wordt gebruikt. Zelf zou ik dan ook dat stukje asfalt eruit halen, niet omdat het asfalt is maar gewoon 'gevaarlijk': vaak kruis je vanaf de route bij opdraaien asfalt (voor A3) hele kuddes wielrenners als het straks weer mooi weer is en die mannen uit winterslaap ontwaakt zijn...

denk wel dat route ietsje langer wordt op deze manier, maar niet aanzienlijk. Denk wel leuker, klim Hulzenberg is nu gewoon dom, recht omhoog.

Maar nogmaals... allemaal op persoonlijke fantasie gebaseerd zonder enige voorkennis of feiten van NM
Ik heb navraag gedaan bij de boswachter die voor ons (ATB Club de Pedaleur) de contactpersoon is voor de ATB route en hij geeft aan dat er geen aanpassing van de route gepland staat, er is al wel jaren sprake van een lus richting Elten maar die stuit op weerstand van één of meerdere eigenaren van grond aan Duitse kant en staat voorlopig "gelukkig" in de ijskast.

De data van het onderhoud zal ik hier ook weer publiceren als deze bekend zijn, kunnen jullie er rekening mee houden mocht je willen helpen :wink:
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

alan schreef:Weet iemand wie die volslagen losgeslagen idioten zijn die op hun crossmotoren wandelaars en mtb ers de stuipen op het lijf jagen over/op de mtb route? Het gaat om 3 personen volgens mij op 3 4takts. Gisteren rond 13.00 uur 5 februari.
Zag inderdaad de sporen bij de afdaling kant Zeddam.
Vervolgens rond 14.00 uur zag ik een oranje crosser met kenteken.
Deze wilde weer het bos inrijden.
Hij draaide zich om omdat er een paard met wagen uit het bos kwam, en ik op parcour zat.
Ik was helaas te ver weg om kenteken te kunnen bekijken.

Hij heeft wel lef want hij kwam vanaf de zandweg waar ook boswachter huis (natuurmonumenten) staat.

In de ochtend was de boswachter net na de singletrack hulzenberg aan het controleren op fietsers buiten parcour.
Kwam een groep Duitsers al vloekend voorbij.
Volgens mij kan hij voorlopig beter dichter bij huis de boel even in de gaten houden.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Als iemand vandaag of morgen gaat fietsen zou je dan een update kunnen geven van de status van de route? Alvast bedankt.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Vanmiddag al geweest ... ligt er prima bij. Klein laagje sneeuw.
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Wie is er vandaag geweest en hoe ligt het er bij
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Van een collega mountainbiker vernomen dat de route er redelijk bij ligt, een paar kleine plasjes.
De route is wel zwaar door de zuigende ondergrond.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
V-licious
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 22:07
Mijn mountainbike: Bulls Six50

Ik ben er afgelopen zaterdagmiddag geweest.
Route lag er zeer goed bij. Was zelfs beetje verbaasd na de hoeveelheid regen van vorige week.
Inderdaad her en der een plasje, maar geen last van zuigende ondergrond (als hierboven genoemd).
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Iemand nog een status updat na de regen van vannacht? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Route is aardig nat, maar prima te doen.
Het is wel erg druk en vanmiddag weer regen dus dan word de route wel weer slechter denk ik.
DaffyScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 maart 2016, 21:13
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon 2

Gisteren was de route top! Vandaag was het echt een stuk slechter... Zal nu nog wel slechter worden door de regen :-(
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Route was perfect vandaag bijna gen modder
Allen beetje irritaties van mensen die de rotzooi laten slingeren
Als je lek rijdt neem dan je binnenband mee en laat hem niet in bos achter
3 binnenbanden mee genomen die op route achter gelaten warren
Doe je thuis toch ook niet de rotzooi in de kamer laten liggen naar een feestje
Ruim je zooi gewoon op !!!!!
Plaats reactie