Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Bedankt voor de berichtgeving over de staat van de route. Lag er inderdaad geweldig bij .... lekker rondje gereden.
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Nog iemand gefiets van het weekend ?
Hoe lag het er bij?
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Ja ik ben geweest, het was hard. En wederom zo hier een daar een klein beetje glad.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Zondag geweest. Vond het super erbij liggen.
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Was vandaag weer top te rijden lag er super bij
Huzeberg vlak geschoven
En uit betrouwbare bron vernomen dat er aan de kant vd hulzeberg binnenkort een nieuwe lus bij gemaakt gaat worden ongeveer 2 km
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Vandaag geweest wat een modder.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Ik heb een aantal paden buiten de route gereden, maar zoals ik al vreesde was het een en al natte ondergrond en modder... Ik was dan ook al weer snel uit het bos.
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Stornie schreef:Ik heb een aantal paden buiten de route gereden, maar zoals ik al vreesde was het een en al natte ondergrond en modder... Ik was dan ook al weer snel uit het bos.
Ik heb precies hetzelfde gedaan, met zulke dagen kun je beter de vaste routes met rust laten.
Als het op zulke dagen druk is in het bos rijd je meer kapot dan je lief is waar je waarschijnlijk een groot gedeelte van het jaar last van zult hebben.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Zaterdag een rondje gereden en was helemaal top! Zondagochtend de Beekse Bosloop gedaan en de dooi was al flink ingezet in het bos. Ik zag nog wel hele groepen mtb'ers onder de modder langskomen bij de parkeerplaats. Eigenlijk moet je op dat soort dagen inderdaad de route met rust laten...

Ben overigens benieuwd naar die extra lus rond de Hulzerberg, zou mooi zijn! (rondje binnen het uur is dan wel definitief verleden tijd, voor mij althans)
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Die lus word van de zomer aangelegd volgens de boswachter
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Teunktm schreef:Die lus word van de zomer aangelegd volgens de boswachter
extra stukje zal wel te maken hebben met dat torentje...?? denk dat de route om de Hulzenberg heen gelegd gaat worden? zou ook goed kunnen dat de route dan van dat stuk asfalt bij A3 gehaald wordt, is ook best wel opletten, druk weggetje waar de route zo 'opvliegt'. Ik gok dat de vaste route dan de Marathon ronde/Pedaleur-Toertocht gaat volgen en dan aansluit op nieuwe single track. Denk dus eerder een vervangende lus dan een extra lus.
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

erikvk schreef:
Teunktm schreef:Die lus word van de zomer aangelegd volgens de boswachter
extra stukje zal wel te maken hebben met dat torentje...?? denk dat de route om de Hulzenberg heen gelegd gaat worden? zou ook goed kunnen dat de route dan van dat stuk asfalt bij A3 gehaald wordt, is ook best wel opletten, druk weggetje waar de route zo 'opvliegt'. Ik gok dat de vaste route dan de Marathon ronde/Pedaleur-Toertocht gaat volgen en dan aansluit op nieuwe single track. Denk dus eerder een vervangende lus dan een extra lus.
Dan is de route volgens mij eerder korter als langer. :o
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

@Kona R... is mijn eigen fantasie he? geen idee wat ze van plan zijn. Maar de route veranderen omdat het voor 'ons' MTB-familie leuker zou worden, dat zie ik niet als reden. Op route naar toren lopen veel mensen, hier al eens 'klachten' over geweest dacht ik. Die mensen blijven daar echt wel lopen, meeste komen 1 keer in 10 jaar in bos en snappen niets van bordjes voor MTB. Dat weet NM ook. Dus ik verwacht dat de reden dus is mensen naar de toren die nu op route lopen.

Logisch is dan denk ik dat route als ware om de Hulzenberg gaat draaien, en dat dit dan gaat via route die ook al voor de Toertocht en Marathon wordt gebruikt. Zelf zou ik dan ook dat stukje asfalt eruit halen, niet omdat het asfalt is maar gewoon 'gevaarlijk': vaak kruis je vanaf de route bij opdraaien asfalt (voor A3) hele kuddes wielrenners als het straks weer mooi weer is en die mannen uit winterslaap ontwaakt zijn...

denk wel dat route ietsje langer wordt op deze manier, maar niet aanzienlijk. Denk wel leuker, klim Hulzenberg is nu gewoon dom, recht omhoog.

Maar nogmaals... allemaal op persoonlijke fantasie gebaseerd zonder enige voorkennis of feiten van NM
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ik hoop dat je gelijk hebt. Dat zou dat stuk van de route veel leuker maken.
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Ik hoop ook echt dat ze het zo gaan doen, als er veranderingen komen, is dit de beste optie!
Is een mooie gevarieerde klim, en beter voor iedereen..moet er wel ff wat gebeuren, want wat ooit een mooi singletrack pad was, (vd zomer) is nu totaal verkloot door de bosbouw.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie