Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Inderdaad, zo hobbel ik vast ook wel weer door :lol: :-q
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

:-q :-D

Morgen waarschijnlijk ff een rondje maken. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
Harryd1969
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 13 april 2012, 21:43
Mijn mountainbike: Canondale Scalpel carbon 1 XL
Contacteer:

Vanmiddag rondje gedaan en lag er prima bij!
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

marx504 schreef:Ben benieuwd wanneer die van 2017 te koop komt.
zie hier...


Afbeelding
https://www.natuurmonumenten.nl/routes/ ... -de-natuur" onclick="window.open(this.href);return false;

Koop je vergunning nu online of met je mobiel. Je vergunning is direct geldig en je kan er heel 2017 gebruik van maken. Als je de sticker nog niet thuis hebt ontvangen is de orderbevestiging van je aankoop geldig. Laat de e-mail met de aankoopbevestiging zien op je mobiele telefoon als de boswachter daar om vraagt.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Ik heb afgelopen zondag een rondje ATB route gedaan net voor en tijdens schemer na er bijna twee maanden niet te hebben gereden.
Qua nat/droog lag de route er goed bij, maar de algehele staat van de route vond ik eigenlijk best wel slecht. Veel door bosbouwmachines kapot gereden stukken en de almaar weer erger wordende remknippen onderaan afdalingen maken het er ook niet fijner op. Kan zijn omdat ik er al een tijdje niet was geweest dat het me opviel, maar ik kwam niet echt lekker in mijn ritme op delen van de route.

Gelukkig wordt bij schemer niet meer gecontroleerd door de boswachter, dat scheelt dan weer ;)
DaffyScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 maart 2016, 21:13
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon 2

Vanmiddag even 1 rondje Montferland gedaan.. Ondanks de regen valt de modder nog mee.
Alleen is het stuk van Elten naar de autobaan (3) 1 Groot modderbad geworden, ze zijn daar met boswerkzaamheden bezig. Heb zelfs een stukje moeten lopen, was echt geen doorkomen aan! Tot de assen in de modder. Allemaal sporen van die machines. Ben bang dat het daar ook niks meer gaat worden deze winter.. Snap ook niet waarom er zo veel bomen worden gekapt? een stuk zo groot als een voetbalveld is weg :-(
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

DaffyScalpel schreef:Vanmiddag even 1 rondje Montferland gedaan.. Ondanks de regen valt de modder nog mee.
Alleen is het stuk van Elten naar de autobaan (3) 1 Groot modderbad geworden, ze zijn daar met boswerkzaamheden bezig. Heb zelfs een stukje moeten lopen, was echt geen doorkomen aan! Tot de assen in de modder. Allemaal sporen van die machines. Ben bang dat het daar ook niks meer gaat worden deze winter.. Snap ook niet waarom er zo veel bomen worden gekapt? een stuk zo groot als een voetbalveld is weg :-(
Dat hoeven wij ook niet te snappen. Dat is een zaak van Natuurmonumenten en die zullen daar wel hun argumenten voor hebben. Bovendien is het hun grond en niet de onze.
Zij snappen waarschijnlijk omgekeerd niet waarom er van die idioten zijn die zonodig door de moeilijke onverharde paadjes willen fietsen terwijl er zoveel mooie geasfalteerde fietsroutes zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ze kappen die stukken uiteraard voor het geld.....brengt een hoop op! Al die bomen zijn aangeplant en bedoeld voor de kap. Verder kappen ze al die sparren om nieuwe zaailingen als Larix en jonge Douglass sparren een kans te geven waardoor je over een paar jaar weer een heel nieuw stukje natuur hebt met andere soorten.
Dit heb ik mij laten vertellen door een boswachter tijdens een reeënwandeling die ik ooit heb gedaan :winkie:
Zooo....lesje biologie! Neemt niet weg dat ik het wel erg jammer vind, al die kale stukken en nog erger, onze paden die helemaal aan gort gereden zijn! :-(
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Tsjibiti schreef: Zij snappen waarschijnlijk omgekeerd niet waarom er van die idioten zijn die zonodig door de moeilijke onverharde paadjes willen fietsen terwijl er zoveel mooie geasfalteerde fietsroutes zijn.
Vast wel, anders zouden ze er geen route maken.
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Vandaag sinds lange tijd weer rondje zeddam gedaan
Maar ligt er ondanks allen regen redelijk goed bij
Wel drassig maar goed te doen
Harryd1969
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 13 april 2012, 21:43
Mijn mountainbike: Canondale Scalpel carbon 1 XL
Contacteer:

Morgen weer twee rondjes doen. Iemand toevallig vandaag die m gaat rijden? Hoe is de staat van de route ?het is aardig weer geweest de hele week dus verwacht wel dat ie er mooi bij ligt

Harry
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Gisterenmiddag de route gereden.
Ondergrond is hard en nagenoeg droog.
Enkel het stuk richtinig Elten is slecht.
Dit is veroorzaakt door boswerkzaamheden met zware voertuigen.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Heerlijk gereden vandaag, de baan was erg snel.
Ik wil niet al te positief zijn, maar ik begin zelfs de kombochten leuk te vinden.

De omleiding heb ik niet genomen, op zondag word er niet gewerkt door de bosbouwers. Aan de sporen te zien dachten meer mensen zo.

Zo hier en daar zijn beste vlaktes ontstaan door de bomenkap.
RemcoteHofstee
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 18:18

Vandaag 4 december ben ik tijdens het moutainbiken op de route in de buurt van Zeddam mijn Garmin Edge 705 fietscomputer verloren. Dit was rond 15u. Ergens in de omgeving van de oude eltenseweg, bosweg en schapenweg. Mocht iemand deze gevonden hebben dan hoor ik dit graag.
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Heb vandaag de route eens bezocht voor 2 rondjes dit keer.
Maar wat is er in godsnaam met de route gebeurd vanaf Kruising Boterweg t/m Hulzenberg??...wat een drama..
Dikke sporen van bosbouw voertuigen, overal modderig (was daar nooit) en de Hulzenberg is verkracht..
Bij de beek (Autobahn kant) aan die Stokkum kant is er een ware kaalslag aan de gang..maak je mij niet wijs dat het allemaal dood hout was..
Alle mooie singletracks en mooie paden vd route die daar waren zijn verkracht..is niet goed te praten.
Het hout zal best wel wat opbrengen, daar zal het wel om gaan, maar daar slaan ze nu in door.
Oh ja...zelfs tot 21:00 (ja s'avonds) zijn ze daar nog met groot materiaal in het bos aan de gang..maar oh-wee als je met je lampje in het bos fietst..
Zo..moest het ff kwijt..
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie