Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

arjanvanwoudenberg schreef:
Dtcrobin schreef:De laatste tijd heb ik t idee dat wandelaars asocialer reageren dan ooit. Terwijl fietsers de naam hebben.
Dat lijkt (helaas) wel steeds vaker het geval. We zitten behoorlijk in het verdomhoekje.
Valt mij ook op als ik met de hond wandel in het losloopgebied. Een klein stukje ontkom ik er niet aan dat ik over de MTB route moet lopen. Dat is het stuk dat je met de fiets uit het bos komt en dan linksaf de landweg richting 't Peeske. Je komt dan met een lekker vaartje de helling af, en dan ineens kom je na de rechterbocht in een modderzootje terecht.
Als ik daar mensen zie lopen die niet opletten (of nog erger: hun hond niet onder controle hebben) dan geef ik altijd aan dat er MTB-ers de bocht om kunnen komen en dat ze daar bedacht op moeten zijn. Het commentaar is 9 van de 10 keer niet van de lucht. :(

Jammer, dat men elkaars hobby niet gunt en niet even die 200 meter uit de doppen wilt kijken om ongelukken en ergenissen te voorkomen...
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

De twee data voor onderhoud aan de route zijn bekend, dus mocht je de behoefte hebben om te willen helpen en zelf nog enige inbreng in "kleine aanpassingen" willen hebben zou ik zeggen meldt je aan.

Zaterdag 2 April 2016 wordt er onderhoud gedaan op de vaste MTB route in het Bergherbos.
Dit gebeurt 2 keer per jaar samen ATB Club de Pedaleur, TC de Liemers en vrijwilligers die willen helpen natuurlijk onder begeleiding van Natuurmonumenten. De 2e datum is zaterdag 17 september.
Er wordt in ploegjes gewerkt op diverse plekken op de route. Gereedschap wordt door Natuurmonumenten geregeld.
Verzamelen om 9:00 uur op de parkeerplaats bij ’t Peeske in Beek. Dat is de grote parkeerplaats onderaan de Peeskesbult.
Gewerkt wordt er tot 13:00 uur gevolgd door een lunch. De lunch wordt altijd aangeboden door Natuurmonumenten als dank voor onze hulp.

Om de knelpunten (bochten na de afdaling meer geleidelijk laten verlopen eventueel met kleine kombochten op sommige plekken, afwatering) route goed aan te pakken is het aantal benodigde vrijwilligers voor 2 april groter dan gewoonlijk. Dus mocht je man, vrouw, buurman, buurvrouw, collega, etc mee willen helpen is dat meer dan welkom.

Het mooiste is dat het gratis is. :D
Mocht je willen helpen dan graag aanmelden via replay op dit bericht, zodat het goed voorbereid kan worden extra zand/gralux etc..
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Hoe ligt de route erbij?
Rick9898
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 10:59
Mijn mountainbike: Epic WC

Droog en snel
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Bedankt
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Nog steeds aardig droog en snel :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
DaffyScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 maart 2016, 21:13
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon 2

hopen dat het voorlopig zo blijft!
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

2 april ben ik erbij.
Wat zal ik zeggen...…..
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

Mooi alvast bedankt
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik ben er gisteren voor het eerst geweest. Het weer was wat druilerig en nat.
De lokale fietsenboer gaf aan dat het geen enkele probleem was om er te gaan fietsen, "de route wordt goed onderhouden, maar daar betaal je dan ook voor", was de strekking van zijn verhaal. Uiteindelijk ben ik redelijk nat geworden en zat ik onder de modder toen ik klaar was.. De route lag er redelijk bij, hier en daar wel flinke plassen en brede modder "velden". Het was verder heel rustig. Ik ben op een enkele wandelaar niemand tegengekomen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een fantastische omgeving vind, en een redelijk mooie route met hier en daar lekkere klimmetjes en wat mooie daalstukken. Wel heb ik sterk het idee dat er veel meer uit het gebied gehaald kan worden. Als ik kijk naar die geweldige omgeving vond ik eerlijk gezegd de route een beetje tegenvallen. Maar dat vignet (wat een enorm slecht plakken stickertje is dat trouwens) heb ik nu, dus ik zal er wel vaker komen als ik toevallig in de buurt ben.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Klopt allemaal. Het is een geweldig gebied. Er kan veel meer uitgehaald worden. Nu het zo nat is, is het eigenlijk niet goed te fietsen. Daar kan niemand wat aan doen, onderhoud of niet. Gewoon teveel water dat weg moet trekken.

Als het droog is, is het rondje veel leuker. Je kunt dan ook eventueel een stukje Elten eraan vastplakken. Ookal weet je de weg niet, met een beetje goed kijken op je garmin, vind je de weg wel weer terug ;-)
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Ik ben vanochtend geweest, maar het lijkt wel of de route steeds slechter wordt.. zelfs goede stukken, worden nu ineens slechte stukken.

Ik denk dat het goed is om onderhoud uit te voeren, ik begrijp wel dat mensen off-route gaan rijden. Je betaalt een hoop geld en het is naar mijn idee niet terug te zien qua onderhoud van de route.

Misschien wordt het eens tijd om een compleet andere route te maken, ik weet dat dit makkelijker is gezegd dan gerealiseerd, maar je kunt toch een keer stukken omleiden danwel veranderen zodat de natuur zich kan herstellen en je de route ook weer aantrekkelijker maakt?
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Tja, ik denk dat je wel een punt hebt.. De route wordt ook zeer intensief gebruikt; het lijkt soms wel of heel Nederland momenteel mountainbike't en heel veel mensen daarvan bij ons op de route rijden. Dat ga je vroeg of laat wel merken in de staat van het rondje. Als oude rot vind ik dat allemaal maar niks al levert het ook wel weer goede initiatieven op zoals op de Utrechtse Heuvelrug en met nieuwe marathons etc.

Ik denk ook dat er een paar stukken zijn die gebaat zouden zijn bij een (eventueel tijdelijke) omleiding en/of wat groter onderhoud. Het is niet zo dat er niets gedaan wordt maar het is dweilen met de kraan open.

Zaterdag 2 april is er vrijwilligers onderhoud dus je oproep aan iedereen om je aan te melden!
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Gelukkig hebben we de Elterberg nog :winkie:
Als de route slecht is vermaak ik me er prima..altijd droog, maar zorg wel dat je er weer op tijd weg bent ivm de vele wandelaars na 10-11:00.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Guido88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 19:05
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 (2016)

Route was alweer aardig opgedroogd vanavond. Stuk beter dan dinsdagavond, dat was echt overal door de modder ploegen :winkie: Bovenop de hulzenberg waren in ieder geval al geulen gegraven in de modderpoel, dat zou ook beter moeten worden nu.
Plaats reactie