Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mrkock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 15:17

Als je in beek het bos weer ingaat ga je vals plat omhoog, daarna rechtsaf iets stijler omhoog en haaks rechtsaf naar beneden. De eerste bocht naar link is de kombocht. De originele lijn ligt aan de binnekant en de kombocht aan de buitenkant. Het strava segment heet dalen-klimmen-dalen.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

arjanvanwoudenberg schreef:. Maar ehm.... waar ligt in godsnaam die kombocht?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

arjanvanwoudenberg schreef:Laten we de route de route laten en er geen pretpark van maken. Onderhoud is zeker belangrijk maar de locatie van de route leent zich imho niet voor zaken als een schans e.d.
Arjan ben je als eens op de route Haaksbergen geweest, hier hebben ze ook een aantal hindernissen in gebouwd in de route.
Die hindernissen zijn voor mij een rede om deze route toch eens vaker te bezoeken dan andere routes.
Als het goed gebeurd zoals in Haaksbergen voegt het echt iets toe aan de route.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

Rick9898 schreef:
falcon mtb schreef:De reden waarom ik het onderhoud van afgelopen september niet op dit forum heb gemeld is dat er bij de vorige keer bij mijn weten niemand op/van dit forum heeft gereageerd om te komen helpen. Dus niet omdat wij als atb club de pedaleur en tc de liemers er niemand van buitenaf bij willen hebben. Blijkbaar is er gezien het commentaar van een aantal forumleden toch wel animo om te komen helpen bij het onderhoud van de route en zal ik de data hier vermelden zodra deze bekend zijn.
Van tevoren aanmelden is wenselijk zodat de boswachter de planning van het onderhoud kan regelen. Is nogal een verschil of je met 15 personen wat kunt gaan doen aan de route of met 40 personen.

Groet,
Peter van der Valk
Kan ik hier uit opmaken dat er elk jaar vaste dagen zijn voor het onderhoud die overeengekomen zijn met de boswachter? En dat route onderhoud op eigen initiatief niet gewaardeerd wordt? Ben de laatste tijd namelijk nog wel eens geneigd om op eigen initiatief onderhoud te doen..... (denk aan regengeultjes etc.). Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Ja er zijn elk jaar twee dagen voor het onderhoud aan de route 1 in het voorjaar en 1 in het najaar. Onderhoud op eigen initiatief aan de route wordt door natuurmonumenten niet op prijs gesteld.
Ik weet dat er regelmatig door vrijwilligers van natuurmonumenten regelmatig doordeweeks aan de route onderhoud plegen. Als je doordeweeks tijd hebt, zou je contact kunnen opnemen met natuurmonumenten en vragen of je kunt meehelpen.

Voorstellen aan de boswachter/ natuurmonumenten kun je natuurlijk alles, gewoon mailen zou ik zeggen. Ook als je met een grote groep tussendoor onderhoud zou willen plegen. Maar ik weet uit ervaring dat een schans niet tot de mogelijkheden behoort en uitbreidingen aan de route zijn op dit moment helaas ook niet aan de orde. Veranderingen aan de route duren gewoon erg lang en worden ook niet altijd met de verenigingen overlegd.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

@ron
Haaksbergen nog niet gereden. Ik ga daar s kijken.
Wat zal ik zeggen...…..
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Haaksbergen is zeker de moeite waard, hele mooie technische feautures !
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ook mooi in de buurt. :lol:
Wat zal ik zeggen...…..
Haverkamp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 21:53
Mijn mountainbike: Niner Sir 9 / Vassago Bandersnatch

Vorige week weer eens in Elten geweest, maar daar is ook een takkenlegger actief. Zelfs op 'de beklimming' direct naar de kerk heb ik 3 takken weg moeten halen. Was wel weer supermooi in het bos.
Basso68
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 09:42
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 * Trek Fuel EX9

Gisteren weer eens nieuwste singeltrack gereden, en ja, onderuit gegaan. Was bij gedeelte waar een doorsteek was gemaakt waardoor je in twee slingerbochten rechtdoor kon. Nu was de doorsteek dmv een stapel boomstammetjes dichtgemaakt, en moest ik wel door de bochten, die m.i. gewoon gevaarlijk zijn. Gelukkig alleen dikke en pijnlijke knie. Ik snap niet dat er wel moeite wordt gedaan om afwijken van de route te verhinderen, maar niet om de route in een beetje fatsoenlijke staat te houden. Remknippen Kilder, gaten singletrack afdaling naar Boterweg, eerste bocht singletrack naar A3, Hulzenberg op en af en nieuwste singletrack Boterweg zijn al hele jaar een drama. Bij veel andere routes in Nederland is dat stukken beter voor elkaar, terwijl daarvoor geen betaalde vergunning vereist is....
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Afgelopen week in Zeist, Amerongen, Leersum geweest. Dáár weten ze hoe je een singletrack moet aanleggen. Aan dat gedrocht hier in Mfl moet je eigenlijk geen woorden meer vuil maken. Maar als je er op je gezicht gaat, is het wel te begrijpen;-)
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Gisteren voor het eerst op deze route gereden. (bike nog maar ruim 2 jaar, was er nog niet van gekomen)
Ik had van te voren gelezen dat het een pittige technische route zou zijn maar dat viel me mee/tegen.
Nu heb ik een lekkere conditie en klimmen ligt me wel, maar het betreffen vooral korte pittige klimmetjes. Je krijgt niet het gevoel dat je 400+ hoogtemeters wegtrapt. Zuiddeel posbank is wat dat betreft meer killing. Verder is het bijna een bossnelweg zeg. hardpacked en "smooth". op 1 plek een technische afdaling met wat bochtenwerk en de andere afdalingen met mijn starre bike zo shaky door de remsporen/geultjes(?) dat ze simpelweg niet leuk zijn.
Begrijp me goed, het was genieten. Zonnig, koud, helder blauwe lucht. prachtig bos en lekker veel bochtjes. Ga er binnenkort weer s heen om 2 ronden te doen.
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Wat een baggerbende vandaag, heerlijk. Wel lekker rustig op de route.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik had ook al bij het Rheden route onderwerp een link gezet naar het nieuws dat de nieuwe vergunning voor 2016 12 euro is geworden. Dan weten jullie dat ;-)

Discussie staat hier: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=123505" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
mrkock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 15:17

Hopelijk wordt het dan beter onderhouden. Er moet nog steeds behoorlijk wat gebeuren.
Tom19
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 oktober 2015, 14:31

Hi allemaal,
Ik woon in Doetinchem en ik ben opzoek naar iemand die met mij 1 of 2 keer per week de Montferland route wil fietsen of een andere route in de buurt. Zelf ben ik 19 jaar en heb de voorkeur naar iemand van mijn leeftijd maar iedereen is welkom. Niveau maakt mij niet uit.
Laat maar wat van je horen als je zin hebt om mee te gaan.
Plaats reactie