Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Ligt de route na de regen dr weer een beetje ok bij?
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Redelijk, kan nog wel wat regen over heen. Sommige plekken zijn nog erg mul
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Zo...tijdje niet geweest. Sommige stukken flink kapot. Maar verder prima race baantje
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

De regen heeft een goede uitwerking op beide parcoursen gehad. Het was vanmiddag zeer goed te doen.
Alleen het deel vanaf het bezoekerscentrum heeft aan deze regen niet genoeg gehad. Afwachten wat Pluvius ons de komende dagen gaat brengen :-D

Kleine update: momenteel regent het.
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

Appelscha (rood en blauw) zijn, ondanks de regen, nog erg mul op bepaalde klims.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Eerder vandaag nog geweest. Momenteel liggen de beide routes er best wel goed bij. Er is weer enigszins normaal te rijden.
Zelfs de meest deplorabele delen van de blauwe route hebben een gedaanteverwisseling ondergaan.

Vanmiddag op een brede zandpad nog een voorbij vliegende sperwer met een grijze prooi in de snavel gezien. Hoogtepunt :-q
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Het was idd echt weer eens lekker te rijden vandaag. Er zijn wel remgaten onstaan door het mulle....
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Iemand toevallig een zwarte ortlieb zadeltas gevonden op de route van Appelscha? :oops:
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag alle drie de routes gereden eerste keer weer na de vakantie. De routes liggen er zeer goed bij alle klimmen zijn ook weer goed te doen de regen heeft goed zijn werk gedaan.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Route ligt er top bij was ook weer onderhoudt gepleegd op meerdere plekken op de route. Was lekker rustig op de route tevens me neef kennis laten maken met mountainbiken die wil gelijk nog een keer :-D
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

No Biker schreef: di 19 februari 2019, 23:46 Afgelopen donderdag leek het niet zo erg, maar deze klim in de rode route, raakt steeds meer uitgesleten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bovenstaande klim was inmiddels al een paar keer hersteld en daarna was die een stuk makkelijker weer. Ben vanwege blessures een aantal weken niet in Appelscha geweest. Vandaag het favoriete rondje op de Bosberg (rood) weer gedaan.
Helaas zit er inmiddels in bovenstaande klim geen uitdaging meer... :-{ . zie onderstaande foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik net startte met mountainbiken vond ik dit een lastig stuk vanwege de (relatief) forse wortel welke er lag in deze klim. Toen ook wel eens moeten afstappen, maar dat was juist de uitdaging ervan om hem de volgende keer wel fietsend proberen te halen. Snap dat routes veilig moeten zijn, maar juist dit soort stukken maakten de route uitdagender en uniek.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Idd jammer dat die matten er liggen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik snap dat het veel scheelt met onderhoud. Maar matten zijn voor mij echt een degradatie van de route
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Dat was mij ook al opgevallen. Er is afgelopen weekend ook weer onderhoud gepleegd:
nieuweooststellingwerver.nl/artikel/1075158/wsvo-verstevigt-mountainbikeroute-met-matten-en-zand.html
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Worden er steeds meer jammer genoeg vond het juist leuk met de wortels waar je rekening mee moest houden.
Plaats reactie