Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

Cyclops schreef:Je moet hem met de klok mee rijden niet zoals de meesten doen tegen de klok in.
Dat doe ik ook. Maar zowel entry als de exit liggen op een wat hoger plateau.
Bokmaaa schreef:Maar het kan!
Klopt, maar vraag niet hoe. Bij het einde is de flow er helemaal uit, en kom ik tergend langzaam uitvierend bij het begin aan. Ik ben van pumptracks gewend dat je ze rond en rond en rond kan rijden. Niet dat ik er veel verstand van heb, maar als je die laatste drie humps dieper/hoger worden gemaakt (en er mss twee van maakt), kun je weer wat snelheid maken.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Pump track? Is die nieuw? Licht die langs de route, of elders?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

morgen maar eens een kijkje gaan nemen
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

Ligt buiten, maar wel bij het begin van de rode route, vlakbij de fietsenboer Kramer, aan de Boerestreek in Appelscha
op Youtube..
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Leuk, dat wist ik niet .Maar eens kijken dan als ik weer die kant op gaat.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Iemand die wat hoe Diever er bij ligt ? misschien dat we zondag die kant op gaan Combi met Appelscha
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Diever ligt er mooi bij(gister gereden), hij blijft leuk om te fietsen er is ook onderhoud gedaan dus zeker de moeite waard. :-q
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Combi Appelscha - Diever ligt er perfect bij
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren met het gezin in regio Bosberg gewandeld en gefietst. Mijn zoontje van 3 kan net op z'n 'trapperfiets' fietsen en vindt vooral de pumptrack mooi. We hebben een poging gedaan om rood te fietsen, maar die klimmetjes zijn natuurlijk veel te moeilijk voor hem :D Zelf nog wel even een rondje gedaan, voor het eerst binnen het kwartier, ging lekker!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Denk om de wolf https://www.nieuweooststellingwerver.nl ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de combi Diever Appelscha gereden was goed te doen sommige stukjes wat glad geworden door de regen.
Veel schapen gezien maar geen wolf tegen gekomen ;)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisterochtend heb ik het rondje blauw en rood gedaan.. man wat was het druk. Zondagochtend probeer ik normaal gesproken al te mijden, het kon nu even niet anders. En met dit weer was echt filerijden. Vooral op het noord stukje van blauw en op de rode route was het constant afstappen omdat de ATB clubjes met jeugd, de gezinnetjes, of de totaal ongetrainde fietsers de klimmetjes niet opkwamen. Na een kop koffie in de zon tussen 12:00 en 13:00 nog een heel klein beetje op rood gespeeld, toen was het al stukken beter.

De route was perfect, alle regen van de vorige week (exact een week eerder was het nog waterballet) was geen spoor meer van te herkennen. En op de delen waar je wat makkelijker kan inhalen was het ook echt genieten, lang leve de zomer!

Wel opvallend, het zijn vooral de lui in de ATB clubshirts die het vertikken even aan de kant te gaan, je zou anders verwachten van mensen die toch vaker op de fiets te vinden zijn.
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

Ik rij Appelscha of Diever elke zondag wel, maar na het middaguur. Dan is de grootste drukte wel voorbij. Heb nog nooit file gereden, en de meeste amateurs staan al naast het pad te wachten als ik voorbij kom.
Gistermiddag was het wel ploeteren in de zon.. Warm, zweten als een otter en een kop als een aardbei. Ben thuis maar even in een koud bad gaan liggen :D

Ik weet niet hoe het bij andere route's is, maar doordat er aan het begin van de route een MTB-verhuurder zit, kom je volgens mij relatief veel amateurs tegen.
Bokmaaa schreef: Wel opvallend, het zijn vooral de lui in de ATB clubshirts die het vertikken even aan de kant te gaan
Territoriumdrang denk ik.. Of heb je het dan niet over de Appelscha'se club?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Gisterenavond heb ik even vlug een rondje Appelscha gedaan. De route lag er perfect bij, niemand gezien, alleen een paar schapen en reeën.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Gisteren heb ik ook een rondje Appelscha Diever gefietst. Vertrokken om kwart voor een en het was heerlijk rustig op de routes. Twee keer een stelletje ingehaald, wat mtb-ers langs de route zien staan, maar bijna overal heerlijk alleen gereden. Alle klimmetjes zijn nog prima fietsend te doen en Appelscha had een paar nieuwe stukjes sinds de laatste keer dat ik er was.
Op de fietspaden die je kruist of een stukje overheen moest was het bij alle routes enorm druk, dat maakt het extra fijn heerlijk rustig over de mtb routes te kunnen fietsen. :-)
Plaats reactie